این روزها بسیاری از کاربران علاقمند هستند به جای تایپ کردن پسورد از فناوری‌های بیومتریک همچون تشخیص چهره برای ورود به دستگاه‌های مختلف استفاده کنند. در ویندوز 10 با کمک دوربین سه بعدی مانند دوربین «RealSense» اینتل می‌توانید از طریق «Windows Hello» و با کمک فناوری تشخیص چهره وارد سیستم شوید.
کد خبر: ۱۲۹۰۰۹۹

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیجیاتو،دوربین‌های سه بعدی مانند دوربین RealSense 3D اینتل، در واقع از سه بخش شامل دوربینی با رزولوشن 1080 پیکسل، دوربین مادون قرمز و لیزر مادون قرمز تشکیل شده است.

ترکیب اجزای دوربین‌های سه بعدی به تشخیص چهره کمک می‌‌کند. این فناوری در واقع می‌تواند عمق و موقعیت سوژه‌ای که مقابل دوربین قرار گرفته است را تشخیص دهد. امکان اجرای برخی بازی‌ها و برنامه‌ها با دوربین‌های سه بعدی مانند RealSense 3D وجود دارد؛ اما یکی از بهترین کاربردهای چنین دوربینی، استفاده از آن برای تایید هویت بیومتریک و تشخیص چهره در ویندوز 10 با استفاده از Windows Hello است.

اگر سیستم کامپیوتر شما مجهز به یکی از این دوربین‌های سه بعدی است، می‌توانید نحوه قفل گشایی ویندوز 10 را تغییر داده و با تشخیص چهره وارد سیستم شوید. برای فعال کردن این قابلیت به ترتیب ذیل عمل کنید:

1- ابتدا وارد قسمت تنظیمات شوید. پس از ورود به تنظیمات وارد بخش Accounts شده و روی Sign-in options کلیک کنید.

2- پسورد و پین را تنظیم کنید.

3- گزینه Windows Hello Face را انتخاب کرده و سپس روی Set up کلیک کنید.

5- روی دکمه Close کلیک کنید.

می‌توانید مجددا به همین مسیر بازگردید و روی گزینه «Improve recognition» کلیک کنید. اگر عینک می‌زنید، چهره شما به واسطه اصلاح صورت تغییر کرده یا شرایط نور محیطی تغییر کرده، با مراجعه به این قسمت می‌توانید به سیستم کمک کنید تا در تشخیص چهره شما دقیق‌تر عمل کند.

اکنون سیستم تشخیص چهره روی سیستم شما فعال شده است. دفعه بعد برای باز کردن قفل ویندوز 10، به جای تایپ کردن رمز عبور می‌توانید مقابل دوربین قرار بگیرید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها