نشریه «وال‌ استریت» گزارش داد که اجساد بیش از ۶۰۰ نفر که اوایل سال جاری در شهر نیویورک بر اثر بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند، همچنان در کامیون‌های مجهز به یخچال که به عنوان سردخانه‌های موقت استفاده می‌شوند، مانده است.
کد خبر: ۱۲۸۹۸۲۳

به گزارش جام جم آنلاین، این نشریه به نقل از اداره پزشکی قانونی نیویورک می‌نویسد: حدود ۶۵۰ جسد قربانیان ویروس کرونا در سردخانه‌های متحرک در ناحیه ساحلی بروکلین مانده است زیرا مقامات یا قادر به یافتن اقوام آن‌ها نیستند یا خانواده‌هایشان وسع مالی پرداخت هزینه‌های مربوط به کفن و دفن آن‌ها را ندارند.

مقامات پزشکی قانونی به این نشریه گفته‌اند این اداره موفق به یافتن اقوام ۲۳۰ نفر از اموات نشده است، اما به طور کلی مشکلات مالی دست بسیاری از خانواده‌ها را برای تدفین بستگانشان بسته است.

این گزارش به دنبال افزایش چشمگیر موارد ابتلا به کووید ۱۹ در سراسر آمریکا منتشر شده است که از حدود هشت ماه پیش و آغاز همه‌گیری از مرز ۱۲ میلیون نفر گذشته است.

حدود ۲۵ هزار نفر در شهر نیویورک از عوارض ناشی از کووید ۱۹ فوت کرده‌اند. بنابه آمار منتشره از اداره بهداشت شهر نیویورک، تنها در هفته گذشته و تا تاریخ ۲۱ نوامبر، شاخص شیوع عفونت در میان ساکنان نیویورک ۲.۵ درصد بوده است.

تعداد بستری‌شدگان بیمارستان هم رو به افزایش است. در حال حاضر روزانه حدود ۵۰۰ نفر در بیمارستان‌های نیویورک بستری می‌شوند که البته در مقایسه با اوج شیوع ویروس در فصل بهار که روزانه ۱۲۰۰ نفر راهی بیمارستان می‌شدند، بسیار کمتر است.

گزارش اخیر وزارت بهداشت و سلامت روان آمریکا و نیز مرکز کنترل و جلوگیری از بیماری‌های واگیردار حاکی از آن است که ۳۰ درصد بیمارانی که اوایل سال جاری با عارضه کووید ۱۹ در بیمارستان‌های نیویورک بستری شدند، فوت کرده‌اند.

کامیون‌های مجهز به سردخانه که در فصل بهار برای کمک به نظام درمانی شهر که سخت تحت فشار قرار داشت، در نواحی مختلف نیویورک مستقر شدند، نماد پیامد کووید ۱۹ بر نیویورک شدند.

به گفته انجمن مدیران موسسات کفن و دفن در ایالت نیویورک، مدیریت شهر نیویورک کمک هزینه خاکسپاری افراد بی‌بضاعت یا کم‌بضاعت را از ۹۰۰ دلار در ماه مه به ۱۷۰۰ دلار افزایش داد اما این مبلغ در مقایسه با هزینه‌های مراسم سنتی خاکسپاری که بالغ بر ۹۰۰۰ دلار می‌شود، ناچیز است. نشریه وال استریت برآورد کرد که تنها هزینه سوزاندن هر جسد برابر با ۶۵۰۰ دلار است.

منبع: ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها