یک فوق متخصص بیماری‌ های عفونی درباره علت متفاوت بودن شدت بروز بیماری کرونا در افراد مختلف توضیحاتی را ارائه کرد.
کد خبر: ۱۲۸۹۷۷۳

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، ایلاد علوی، فوق متخصص بیماری‌های عفونی بیمارستان لقمان حکیم، اظهار کرد: در همه بیماری‌ها دلایل مختلفی برای شدت آن‌ها در بدن افراد دخیل هستند، اما بحث ژنتیک در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: شناخت قسمت‌های مختلف بیماری کرونا به منظور روش‌های پیشگیری و درمان آن بسیار مهم است.

علوی تصریح کرد: مطالعه تجمیع اطلاعات بین المللی که ایران به خصوص دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، بیمارستان لقمان حکیم و بیمارستان مسیح دانشوری هم در آن نقش دارند نشان می‌دهد که ابتلای شدید برخی از افراد به ویروس کووید ۱۹ و بستری آنان در «آی سی یو» باعث شد تا طی دستورالعملی نمونه برداری شوند و نتایج به دست آمده حاکی از این موضوع باشد که آنتی بادی‌هایی در بدن این افراد قیاس با افراد سالم وجود دارد که تولید اینترفرون و عملکرد آن را دچار مشکل می‌کنند و راه‌های گوناگونی را برای درمان بیماری نشان خواهند داد.

وی ادامه داد: اهدای پلاسما در افرادی که آنتی بادی دارند باعث می‌شود تا آنتی بادی هم همزمان با آن منتقل شده و اثر درمان کرونا را خنثی کند که این موضوع به عنوان یک مطالعه بسیار مهم شناخته شده است.

فوق متخصص بیماری‌ های عفونی بیمارستان لقمان حکیم تاکید کرد: بررسی ژنتیک در بیماری آنفلوآنزا نشان داد که این افراد با شدت بیشتری به کرونا مبتلا شده و زودتر از دنیا خواهند رفت و ۳.۵ درصد افراد به صورت ذاتی درگیر این ژن‌ها هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها