تیم ریس کاواساکی را نمی‌توان متوقف کرد. نینجا ZX-10RR از سال ۲۰۱۵ با شش عنوان قهرمانی متوالی WorldSBK تسلط بی‌چون و چرایی در مسابقات استاندارد خیابانی دارد. حالا زمان به‌روزرسانی این قهرمان فرا رسیده است.
کد خبر: ۱۲۸۹۷۵۸

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پدال، کاواساکی از مدل‌های نونوار شده ZX-10R و ZX-10RR جدید رونمایی کرده است. اورهال نسخه ۲۰۲۱ نینجا ZX-10R با سوپاپ‌های محرک الکترونیکی، نسبت‌های جدید جعبه‌دنده، خنک‌کننده با هوا و روغن و البته سیستم اگزوز جدید با استانداردهای یورو ۵ صورت گرفته است. موتور ۴ سیلندر خطی ۹۹۸ سی‌سی شانزده سوپاپ این موتورسیکلت می‌تواند با حفظ قدرت تولیدی، میزان آلایندگی کمتری تولید نماید. (قدرت تولیدی هنوز توسط کاواساکی اعلام نشده اما احتمالا بیش از ۲۱۵ اسب بخار خواهد بود)

هندسه شاسی نیز تغییر یافته و بازوی بلندتر به همراه دامنه بیشتر حرکتی تعلیق و دنباله کوتاه‌تر عقب باعث تغییر جهت‌های سریع‌تر شده و هندلینگ بهتری را رقم می‌زند.

در کنار تجدیدنظرهای مکانیکی، نینجای جدید، تعداد زیادی از بهبودها و کمک‌های الکترونیکی را نیز دریافت کرده است. علاوه بر لانچ کنترل کاواساکی، ABS، شیفتر سریع، سیستم ترمز موتور و سیستم کنترل کشش، کروز کنترل با سه حالت سواری استاندارد (باران، جاده و اسپرت) و ۴ حالت قابل تنظیم هم در این موتورسیکلت‌ها اضافه شده‌اند. یک صفحه نمایش ۴.۳ اینچی TFT با رابط بصری اختصاصی کاواساکی و امکان اتصال بلوتوث نیز از دیگر ویژگی‌های این مدل‌ها است.

تعداد بازدید : 206

تغییرات سیستم ترمز با لنت‌های جدید برمبو و مخزن ترمز عقب جابجا شده تقریباً جزئی است. با این حال سیستم تعلیق توسعه یافته ریسینگ، برای نبردهای پیست آماده است. به گونه‌ای فشرده شدن فنرها محکم‌تر و بازگشت فنرها نرم‌تر صورت می‌گیرد. تمام این تنظیمات با بهبود هندلینگ و عملکرد به صورت انتقال وزن به جلو همراه است.

هرچند کاواساکی ZX-10R از بادگیر جلوی مسابقه‌ای بهینه شده‌ای سود می‌برد اما با وجود چراغ‌های LED کوچک جلو از استانداردهای خیابانی نیز پیروی می‌کند. با وزن ۲۰۵ کیلوگرم در مدل‌های بدون ABS و ۲۰۶.۸ کیلوگرم در مدل‌های با ABS چندان سبک وزن نیست هرچند برای کاهش وزن آن از مواد سبک وزن و چرخ‌های آلیاژی جدیدی استفاده شده باشد.

مدل مسابقه‌ای ZX-10RR با میل بادامک اصلاح شده، فنرهای جدید سوپاپ و ورودی و خروجی‌های متفاوت از همتای خیابانی خود متمایز می‌شود. در این مدل همچنین میله‌های اتصال و پیستون‌های تیتانیومی اضافه شده‌اند. این تغییرات باعث افزایش دور موتور شده و قدرت نسبت به مدل ZX-10R افزایش می‌یابد.

برای خرید مدل خیابانی ZX-10R حداقل باید ۱۶۳۹۹ دلار پرداخت کنید و افزودن ترمز ABS نیز هزار دلار دیگر به هزینه‌هایتان می‌افزاید. اگر هم مایل به خرید مدل ZX-10RR باشید باید ۲۸۹۹۹ دلار پرداخت کنید. اینکه این مدل ارزش پرداخت ۱۲ هزار دلار اضافی را دارد یا خیر هم چیزی نیست که به‌آسانی بتوان قضاوت نمود. مخصوصاً وقتی در مسابقات سال آینده این مدل بتواند کاپ قهرانی را در مسابقات WorldSBK دشت کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها