پاندمی کرونا تمام دنیا را در نوردیده. قربانیان زیادی گرفته و میلیون ها نفر را به خود مبتلا کرده است.
کد خبر: ۱۲۸۹۶۹۳

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از لو سورس، آنچه که تحت عنوان آمار رسمی ویروس کرونا از سوی نهادهای مختلف و دانشگاه های معتبر ارائه می شود می تواند «بخشی از ماجرا» باشد.

بوی تعفن ناشی از نعش فسادی اجساد سالمندان در خانه مانده که به دلیل کرونا جان باخته اند شاید نشان دهنده این است که آنها هرگز جز قربانیان کرونایی محسوب نمی شوند.

در آفریقا کرونا به شکل بی رحمانه و غیرقابل کنترلی پیش می رود؛ آن هم در کشورهایی که فقر را به بدترین شکل ممکن تجربه می کنند.

در گوشه و کنار جهان اجسادی در فضای بیرون شهر و اطراف خیابان ها افتاده اند که آنها نیز هرگز جز آمار محسوب نمی شوند.

اکنون تمامی اخبار کرونا در سه واکسن فایزر، بایونتک، مدرنا ، آکسفورد و جانسون خلاصه می شود. این واکسن ها شاید هرگز به دست عده ای از مردمان جهان نرسد و حتی اگر قرار است برسد پیش از رسیدنش بمیرند.

پاندمی کرونا باز هم شکاف شدید طبقاتی در بین مردم را نشان داد. آنهایی که سیاه ترند و فقیرترند راحت تر می میرند و آنهایی که سفید هستند و پولدار کمتر تن به مرگ کرونایی می دهند.

آمار حاکی از آن است که سیاهان، آسیایی ها، اقلیت های قومی بیشتر از مردمان دیگر در برابر کرونا آسیب پذیر هستند.

اما مسئله دیگری در پاندمی کرونا به وضوح مشاهده می شود. آمریکایی ها و انگلیسی ها از تمام مردم دنیا مهم ترند و مواجهه آنها با این ویروس بسیار پراهمیت تر از مواجهه مردمان پاناما، پرو، بورکینافاسو، کامبوج و ... با کرونا است.

انباشته شدن جنازه های قربانیان ناشی از کرونا در آفریقا در برابر اینکه کرونا در حال نزدیک شدن به منطقه برکشایر انگلیس است دیده نمی شود.

گورهای دسته جمعی قربانیان کرونایی لابه لای اخبار مربوط به واکسن های آمریکایی محو می شود.

خبر فوت پسر نخبه 18 ساله آمریکایی به دلیل کرونا می تواند سرتیتر اصلی رسانه های این کشور باشد اما اوضاع به شدت وخیم کرونا و فوت انسان های متعدد در خانه و خیابان به دلیل همین ویروس در نقاط مختلف جهان هرگز دیده نمی شود.

انتشار اخبار کرونایی حتی مربوط به ایتالیا، فرانسه و آلمان هم به پای اخبار کرونایی آمریکا و انگلیس نمی رسد.

واکسن های آنها هنوز به جهان عرضه نشده اما تمام اخبار کرونا را بلعیده است و قطع به یقین وجود دارد که این واکسن حداقل به این زودی به بسیاری از کشورها عرضه نخواهد شد.

شاید یکی از دلایل ادامه پاندمی کرونا توجه به دو مرکز جهانی باشد نه سایر نقاط. این پاندمی درس بزرگی داشت و نشان داد که آمریکایی و انگلیس از تمام نقاط دنیا مهم تر هستند!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
۰
۰
متاسفانه این مطلب کاملا حقیقت دارد حتی از دید تعدادی از مسولان کشور خودمون
مثلا وقتی چند نفر توسط بمب گذاری در غرب کشته بشن بلافاصله مسوولان پیام تسلیت میدن اما اگه تو عراق یا افغانستان یا آفریقا از این اتفاق ها بیفته هیچ خبرساز پیام تسلیت نیست
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها