لوسیانو پریرا با گلی که وارد دروازه استقلال کرد، در کنار ادینیو گلزن ترین خارجی تاریخ لیگ برتر شد.
کد خبر: ۱۲۸۹۰۳۴

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ورزش سه، فولاد در روزی که شیمبا بر روی هر دو گلش نقش داشت، از شکست یک پیروزی ساخت و توانست بازی یک بر صفر باخته را در برابر استقلال با پیروزی 2 بر یک عوض کند.


چهره ویژه این دیدار، کسی نبود جز لوسیانو پریرا مندز ملقب به شیمبا، مهاجم برزیلی فولاد بود که در سن 37 سالگی توانست با خطایی که از باقری گرفت، هم گل تساوی تیمش را زمینه سازی و هم گل دوم و برتری تیمش را به ثمر برساند.

 

پریرا با گلی که وارد دروازه استقلال کرد، هشتاد و دومین گل خودش در لیگ برتر را به ثمر رساند و به صورت مشترک با ادینیو مهاجم سابق تراکتور و مس کرمان، عنوان گلزن‌ ترین بازیکن خارجی تاریخ لیگ برتر را به خود اختصاص داد.

 

  گلزن ترین بازیکن خارجی تاریخ لیگ برتر ایران


شیمبا در سال 91 از تیم اتلتیکو لیننسه به فولاد خوزستان پیوست. او طی 2 فصل حضور در فولاد 21 گل برای این تیم به ثمر رساند که در فصل دوم با فولاد به عنوان قهرمانی لیگ برتر رسید.


شیمبا سپس راهی سپاهان شد و 16 گل برای اصفهانی ها به ثمر رساند. او با سپاهان نیز به مقام قهرمانی لیگ برتر رسید. پریرا 10 گل برای گسترش فولاد، 11 گل برای صنعت نفت و 23 گل نیز برای فولاد به ثمر رسانده بود. 


او که پیش از دیدار با استقلال در کنار نکونام آخرین توصیه هایش را از سرمربی تیمش می شنید، بیست و پنجمین گلش برای فولاد و هشتاد و دومین گلش را در تاریخ لیگ برتر به ثمر رساند تا در کنار ادینیو عنوان گلزن‌ ترین بازیکن خارجی تاریخ لیگ برتر را کسب کند.


نکونام به لطف درخشش این پیرمرد 37 ساله توانست یک پیروزی شیرین را کسب کند تا بار دیگر در اهواز از سد استقلال گذشته باشد. کاری که ظاهرا آن را خوب یاد گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها