jamejamonline
دانش عمومی کد خبر: ۱۲۸۸۶۱۸   ۰۱ آذر ۱۳۹۹  |  ۱۱:۰۴

با آنکه ب‌ام‌و پذیرفته محصول جدیدش یک طراحی متفاوت، غیر عادی و جنجالی دارد، ولی تبلیغات و واکنش‌های مربوطه حاوی این نکته است که اگر کسی iX را زشت می‌بیند، مشکل از خودش است!

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیجیاتو، شرکت ب‌ام‌و به واسطه تولید مدل‌های جذاب و راننده‌محور، طرفداران بی‌شماری در نقاط مختلف جهان داشته و یکی از محبوب‌ترین خودروسازان محسوب می‌شود. اما در ماه‌های اخیر زبان طراحی جدید کمپانی انتقادهای فراوانی را به بار آورده و بسیاری از طرفداران باواریایی‌ها را ناامید کرده است.
 
ب‌ام‌و: اگر کراس‌اوور جدید iX را زشت می‌بینید، مشکل از نگاه شماست+عکس

این مساله پس از رونمایی کراس‌اوور iX شدت بیشتری به خود گرفته، چرا که به اعتقاد طیف گسترده‌ای از کارشناسان و علاقه‌مندان، این خودرو نه تنها زیبا نیست، بلکه حتی از بیشتر زوایا زشت و بی‌تناسب دیده می‌شود.
 
ب‌ام‌و: اگر کراس‌اوور جدید iX را زشت می‌بینید، مشکل از نگاه شماست+عکس

با آنکه ب‌ام‌و پذیرفته محصول جدیدش یک طراحی متفاوت، غیر عادی و جنجالی دارد، ولی تبلیغات و واکنش‌های مربوطه حاوی این نکته است که اگر کسی iX را زشت می‌بیند، مشکل از خودش است! باواریایی‌ها در توجیه این ادعای خود تلویحا می‌گویند کسانی که iX را زشت می‌دانند، به خاطر ذهن بسته نمی‌توانند ورای آن را مشاهده کنند!
 
ب‌ام‌و: اگر کراس‌اوور جدید iX را زشت می‌بینید، مشکل از نگاه شماست+عکس

با رونمایی از iX، ب‌ام‌و کمپینی با عنوان «دلیل شما برای تغییر نکردن چیست؟» را راه‌اندازی کرده است. این کمپین کسانی که در برابر خودروهای برقی مقاومت می‌کنند را نشانه گرفته؛ در یکی از ویدیوهای تبلیغاتی این کمپین ب‌ام‌و پیش‌دستی نموده و به استقبال انتقادها رفته است. در این ویدیو باواریایی‌ها از اینکه ناشناخته‌ها و چیزهای جدید چگونه انسان را از تشخیص نوآوران واقعی محروم کرده، صحبت می‌کنند!
 
ب‌ام‌و: اگر کراس‌اوور جدید iX را زشت می‌بینید، مشکل از نگاه شماست+عکس

اما اتفاق جالب‌تر در توئیتر افتاده، جایی که ب‌ام‌و از عبارت OK, boomer در توئیت خود استفاده کرده است. این عبارت برای پایان دادن بحث با فردی بزرگسال که خبری از واقعیت‌های روز و تکنولوژی‌های نوین نداشته و همواره در گذشته به سر می‌برد، کاربرد دارد و عمدتا توسط نوجوانان و جوانان مورد استفاده قرار می‌گیرد. از آنجایی که آوردن دلایل مختلف برای چنین فردی بیهوده بوده و او به هیچ طریقی قانع می‌شود، با گفتن OK, boomer، طرف مقابل (تقریبا معادل باشه تو راست میگی در فارسی) بحث را خاتمه می‌دهد.
 
ب‌ام‌و: اگر کراس‌اوور جدید iX را زشت می‌بینید، مشکل از نگاه شماست+عکس

نکته تامل‌برانگیز اینکه شمار زیادی از طرفداران و مشتریان ب‌ام‌و را افراد میان‌سال تشکیل می‌دهند و این دسته از لحاظ وضعیت مالی در شرایط بهتری نسبت به نسل‌های جوان‌تر برخوردار هستند. از این رو احتمالا توئیت ب‌ام‌و چندان به مذاق این دسته خوش نیامده و باعث رویگردانی بعضی از آنها خواهد شد که آن هم ممکن است آمار فروش کمپانی را تحت تاثیر قرار دهد.
 
ب‌ام‌و: اگر کراس‌اوور جدید iX را زشت می‌بینید، مشکل از نگاه شماست+عکس

پاسخ ب‌ام‌و به یکی از کاربران که iX را زشت توصیف کرده: «گاهی مواقع برای رفتن به مسیرهای جدید، باید چهره‌های جدیدی را امتحان کرد.»

باواریایی‌ها سعی می‌کنند سبک طراحی جدید را زیبا و متفاوت جلوه دهند! آنها معتقدند جلوپنجره مدل‌های اخیر کمپانی بزرگ نبوده و دوست‌داشتنی است؛ همچنین خیلی طول کشیده تا آنها به چنین طراحی زیبایی برسند!
ب‌ام‌و می‌گوید زیبایی در چشمان بیننده است و این مساله درباره خودروها هم صدق می‌کند؛ یعنی ممکن است مدلی که برای شخصی کاملا جذاب است، برای شخصی دیگر زشت و بی‌ریخت باشد!
 
ب‌ام‌و: اگر کراس‌اوور جدید iX را زشت می‌بینید، مشکل از نگاه شماست+عکس

در هر صورت به باور افراد زیادی ب‌ام‌و iX طراحی خوبی نداشته و تناسبات رایج در بدنه آن رعایت نشده است. اما آنچه که اهمیت بالایی دارد، شیوه ب‌ام‌و در برخورد با این موضوع است. مسلما تقابل با طرفداران و نظرات کارشناسان و همچنین قدیمی خطاب کردن تفکرات آنها می‌تواند زمینه‌ساز جدایی شده و مشتریان کمپانی را به سمت رقبا هدایت کند.
 
ب‌ام‌و: اگر کراس‌اوور جدید iX را زشت می‌بینید، مشکل از نگاه شماست+عکس

وقتی شدت انتقادات تا این حد بالا بوده و تعداد قابل توجهی از طرفداران نسبت به خط مشی موجود ناراضی هستند، احترام به نظرات یا حداقل بی‌تفاوت رد شدن از کنار آنها، راهکار بهتری است تا مقابله به مثل و استفاده از عباراتی که شاید علاقه‌مندان را آزرده‌خاطر سازد. احتمالا راه‌اندازی این کمپین عجیب و غریب و واکنش‌های ب‌ام‌و در قبال انتقادات یکی از غیرهوشمندانه‌ترین تصمیمات کمپانی در سال‌های اخیر لقب بگیرد، زیرا این برند در بازارهایی حضور دارد که رقابت‌ شدیدی در آنها در جریان است و شرایطش مثل برخی خودروسازان انحصارگرا نیست که هر چه تولید کنند، مشتریان با ذوق و شوق در صف بایستند!
ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
جای خالی سیاستگذاری در هوش مصنوعی

جای خالی سیاستگذاری در هوش مصنوعی

امروزه فناوری‌ های نوین و به ویژه هوش مصنوعی به سرعت جهان اطراف ما را متحول می‌کند و نفوذ روزافزون آنها در تمامی کاربردهای سنتی، یکی‌از دغدغه‌ها و اولویت‌های دولت‌هاست. اکنون دنیا به تعبیری با سونامی فناوری مواجه بوده و کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نیست.

طراحی کی۱۲۵ با پژو ۲۰۰۸ ارتباطی ندارد

طراحی کی۱۲۵ با پژو ۲۰۰۸ ارتباطی ندارد

در پی انتشار گزارش روزنامه جام‌جم در چهارم دی ۹۹ با عنوان «یک فیس‌لیفت جدید» که به بررسی آرای کارشناسان درباره محصول جدید ایران‌خودرو (خودروی تارا) می‌پرداخت، کیانوش پورمجیب، معاون تحقیقات،‌ طراحی و تکوین محصول ایران‌خودرو در گفت‌و‌گو با جام‌جم ضمن اشاره به به برخی ویژگی‌های مهم خودروی تارا، هرگونه ارتباطی بین طراحی خودروی کراس‌اور کی۱۲۵ (K۱۲۵) که قرار است به‌زودی رونمایی شود با پژو ۲۰۰۸ را رد کرد.

عزم ملی، واکسن ملی

عزم ملی، واکسن ملی

دیروز واکسن کرونای تولید کشور به اولین داوطلبان تزریق شد. باید بدانیم کشورهای اندکی در جهان وجود دارند که به دانش تولید واکسن دست پیدا کرده‌اند.

گفتگو

بیشتر
کار ناتمام محققان با آرسیبو

مدیر عملیاتی تلسکوپ رادیویی ساردینیا در گفتگو با جام‌جم از داغ‌ترین حوزه‌های مطالعاتی در اخترشناسی رادیویی می‌گوید

کار ناتمام محققان با آرسیبو