با پایان بازشماری آرای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ایالت محل مناقشه جورجیا و نهایی شدن تقریبا قطعی نتیجه انتخابات در سال ۲۰۲۰ می‌توان گفت دونالد ترامپ همانگونه باخته که در سال ۲۰۱۶ پیروز شده بود.
کد خبر: ۱۲۸۸۴۱۸

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، با نهایی شدن شمارش آرا در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دونالد ترامپ،‌نامزد جمهوریخواه انتخابات ۲۳۲ رای الکترال و رقیب دموکراتش جو بایدن ۳۰۶ رای الکترال را از آن خود کرده است و به این ترتیب چهل و ششمین رییس جمهوری آمریکا جو بایدن خواهد بود که کارش را از ۲۰ ژانویه ۲۰۲۱ آغاز می‌کند.

 

ترامپ همانطور باخت که در ۲۰۱۶ برده بود! (+عکس)


انتخابات 2020: آبی دموکرات - قرمز جمهوری‌خواه


این در حالی است که دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۶ دقیقا با نتیجه مشابه یعنی ۳۰۶ به ۲۳۲ رای الکترال، هیلاری کلینتون، رقیب دموکراتش را شکست داده بود.

 

ترامپ همانطور باخت که در ۲۰۱۶ برده بود! (+عکس)


انتخابات 2016


انتخابات امسال از نظر حضور واجدان شرایط رای دهی در آن رکورد شکسته و با شمارش آرا تاکنون جو بایدن نزدیک به ۸۰ میلیون و ترامپ بیش از ۷۳ میلیون رای به دست آورده‌اند که تاکنون در طول انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا چنین اعدادی سابقه نداشته است.

پیش از بیشترین رای برای باراک اوباما در جریان انتخابات اولین دور ریاست جمهوری‌اش بود که بیش از ۶۹ میلیون رای به دست آورده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها