عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا می گوید تعطیلی دو هفته ای و قرنطینه اجباری تاثیر بسیار زیادی در کنترل اوضاع کرونایی کشور خواهد گذاشت.
کد خبر: ۱۲۸۸۰۹۸

به گزارش جام جم آنلاین ، مینو محرز عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در گفت و گو با خبرنگار ما عنوان کرد: قرنطینه دو هفته ای صد در صد در کنترل همه گیری شدید ویروس کرونا نقش دارد. اکنون تنها راهی که می توان انتقال زنجیره کووید 19 را متوقف کرد این است که مردم از خانه بیرون نیایند و هیچ تجمعی وجود نداشته باشد.

محرز گفت: حلقه سرایت وقتی از بین برود تعداد مبتلایان نیز کمتر خواهد شد و باعث می شود تعداد پذیرش در بیمارستان ها و بستری شدن ها نیز کاهش پیدا کند. این قرنطینه بسیار در کاهش نرخ مبتلایان تاثیرگذار خواهد بود. مردم باید خیلی رعایت کنند.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا افزود: هیچ کشوری در دنیا وجود ندارد که به تنهایی بتواند کنترلی بر روی کرونا داشته باشد مگر اینکه مردم آن کشور مسائل مختلف را رعایت کنند و تجمع نکنند. الان به وضعیت برخی از کشورها نگاه کنید که چطور موفق شدند وضعیت را تا حدودی مدیریت کنند. برای این است که مردمش رعایت کردند. مردم همراه دولتشان هستند.

این پزشک متخصص بیماری های عفونی اذعان داشت: ما هم باید چنین کاری کنیم تا مدیریت بر کرونا حاکم شود. در بسیاری از نقاط دنیا مردم هنوز عادت نکرده اند با کرونا زندگی کنند. خیلی ساده است؛ مردم از خانه هایشان بیرون نیایند و خیابان ها را شلوغ نکنند. مردم فقط برای خرید مایحتاج روزانه خود از خانه خارج شوند. رعایت کردن باعث می شود حلقه سرایت شکسته شود.

محرز تاکید کرد: نکته بسیار مهم این است که هنوز بسیاری افرادگمان می کنند با یک بار گرفتن در برابر این بیماری مصون می شوند. نخیر، چنین نیست. افراد زیادی هستند که تا امروز حتی سه بار مبتلا شده اند.

وی درباره نقش تجمعات خانوادگی در شیوع بیشتر کرونا گفت: فرد آلوده ای که وارد جمع خانوادگی می شود قطعا در سطح جامعه هم این ویروس را انتقال داده است. قرنطینه باعث می شود حداقل این فرد نتواند به افراد بیشتری در سطح جامعه ویروس را انتقال دهد.

این پزشک متخصص بیماری های عفونی در رابطه با تاثیر محدودیت شدید شبانه و تاثیر آن بر روی کنترل همه گیری کرونا گفت: قطعا تاثیر دارد. بالاخره کنترل ترددهای شبانه باعث می شود که مهمانی ها و دورهمی های شبانه که از عوامل انتقال ویروس است کمتر شود.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا تاکید کرد: بدترین جا برای انتقال ویروس رستوران هاست و البته سالن های ورزشی. واقعا افراد اگر می دانند که اوضاع تا این حد خطرناک است چرا خود را به خطر می اندازند و به مکان هایی همانند رستوران می روند؟ واقعا چه چیزی بدتر از این که در رستوران یک عده کنار هم بنشینند، حرف بزنند و غذا بخورند؟

محرز گفت: خیلی از افراد که وضعیت بدی ندارند سریع به خانه فرستاده می شوند اما آنهایی بستری می شوند که واقعا شرایط بدی را پشت سر می گذارنند.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در پایان گفت: عملکرد مردم می تواند تصمیم بگیرد که کشور وضعیت بهتری پیدا کند یا اینکه خیر؛ همه ما مبتلا شویم. فقط عملکرد مردم است که همه چیز را تعیین می کند. پروتکل های بهداشتی رعایت نشود وضعیت بدتر خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها