خبر انتشار این کتاب نخستین بار در اواخر ماه مه (۷ خرداد امسال) منتشر شد و طی تابستان هواداران بسیار در فضای مجازی درباره آن صحبت کرده‌اند.
کد خبر: ۱۲۸۷۴۰۱

به گزارش جام جم آنلاین به نقل ایبنا ، جی.‌کی. رولینگ نویسنده مشهور انگلیسی و صاحب داستان هری‌پاتر و مدرسه جادوگری به تازگی روی کتاب داستانی در حوزه کودکان کار می‌کند که واکنش‌های بسیاری در محافل ادبی ایجاد کرده است. رولینگ کتابش را به صورت رایگان در اینترنت منتشر کرد تا کودکان و نوجوانان در قرنطینه بتوانند به صورت رایگان آن را بخوانند. داستان جدید با عنوان «ایکاباگ» در یک سرزمین خیالی اتفاق می‌افتد که هرچند ربطی به داستان‌های هری‌پاتر ندارد ولی قالب داستان‌های علمی تخیلی کودکان دارد. بسیاری از کارشناسان ادبی اعتقاد دارند رولینگ با نوشتن این داستان به همان کاری برگشته که در آن موفق بوده است.
 
رولینگ با داشتن ثروتی نزدیک به یک میلیارد دلار پردرآمدترین نویسنده حال حاضر جهان است و هرچند کتاب‌هایش برای بزرگسالان نیز فروش خوبی داشتند ولی بیشتر او را به عنوان نویسنده کودکان می‌شناسند و تقریباً بیشتر این ثروت را از طریق فروش کتاب‌های کودک کسب کرده است. حالا او کتابی جدید برای کودکان نوشته و قالب سریالی برای انتشار رایگان در اینترنت انتخاب کرده است.

 

نویسنده کتاب

درخواست رولینگ از طرفدارانش؟
رولینگ چند ماه پیش در سایت این داستان مسابقه‌ای برای انتخاب نقاشی‌ها ارسال شده توسط کودکان و نوجوانان را اعلام کرده بود و از طرفدارانش خواسته است که شخصیت‌های داستان را برایش نقاشی کنند. رولینگ گفته بود کتابش را ماه نوامبر چاپ می‌کند و حالا برنده بهترین نقاشی ارسالی را اعلام کرده است.

رولینگ اعلام کرده تمام پول به دست آمده از این کتاب را به صندوق خیریه وولانت اهدا می‌کند. این پول برای کمک به گروه‌هایی خرج می‌شود که در بریتانیا و در سطح جهان تحت تاثیر پاندمی کووید -۱۹ قرار گرفته‌اند.

روث آلتایمز ناشر ارشد گروه هچت گفت: «گروه کودکان هچت بسیار هیجان‌زده است تا کتاب «ایکابوگ» جی‌کی رولینگ را منتشر کند. این کتاب یک داستان پریان بسیار فوق‌العاده و اوریجینال از یکی از بزرگ‌ترین داستان‌سرایان جهان است».

او اضافه کرد: «پادشاهی کورنوکوپیا مکانی ایده‌آل برای بیان این داستان ماجراجویانه خارق‌العاده است که میزان شجاعت دو کودک را در حالی تست می‌کند که آن‌ها سعی دارند حقیقتی که در ورای افسانه ایکابوگ نهفته است را کشف کنند. این داستانی است که به اندازه هزاران تصویری که خوانندگان جوان در پاسخ به آن برای ما فرستادند، خلاقانه است و از قوه تخیل بالا بهره می‌برد. همچنین داستانی درباره قدرت امید و دوستی است که خوانندگان تمام سنین می‌خواهند دوباره و دوباره به آن بازگردند.»

این نخستین رمان رولینگ برای خوانندگان جوان است که داستان آن در مدرسه جادوگری هاگوارتز اتفاق نمی‌افتد. این کتاب برای کودکان ۷ تا ۹ سال نوشته شده تا خودشان بتوانند آن را بخوانند یا والدین کتاب را برای‌شان بلند بخوانند.

وقتی خبر انتشار کتاب اعلام شد، رولینگ و هچت از هنرمندان جوان سراسر جهان دعوت کردند نقاشی‌های خود را برای کتاب ارسال کنند. به این ترتیب نقاشی‌هایی که در کتاب انتخاب شده، شامل ۳۴ برنده رقابت آنلاین است که بین هنرمندان کودک بین ۷ تا ۱۲ سال برگزار شده بود.

آلتایمز اضافه کرد: «ما شاهد پاسخی خارق‌العاده در رقابت تصویرگری بوده‌ایم و بیش از ۱۸ هزار ورودی از کشورهای مختلف برای حضور در این کتاب داشتیم.»

رولینگ نوشتن «ایکابوگ» را بیش از یک دهه پیش و در حالیکه هنوز مشغول نوشتن «هری پاتر» بود آغاز کرد، اما آن را فقط برای فرزندان خودش نگه داشته بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها