دیدارهای منطقه شرق لیگ قهرمانان آسیا 2020 از روز 28 آبان در قطر آغاز می‌شود و در آستانه شروع این رقابت‌ها، سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) نگاهی به روند مرحله به مرحله پرسپولیس تا صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا داشت.
کد خبر: ۱۲۸۷۲۳۱

به گزارش جام جم آنلاین ، AFC نوشت: پرسپولیس پس از نمایشی باشکوه در لیگ قهرمانان آسیا 2020، صعود خود را به فینال مسابقات قطعی کرد و فقط یک بازی با دستیابی به جام محبوب فاصله دارد. این تیم، رقابت‌ها را با شروعی ضعیف و کسب یک شکست و یک تساوی آغاز کرد. این یعنی نایب‌قهرمان لیگ قهرمانان آسیا 2018 در ادامه بازی‌ها در قطر، فرصت کمی برای اشتباه داشت.

پرسپولیس مسابقات را با اشتیاق فراوان آغاز کرد و التعاون را دو بار با نتیجه یک بر صفر شکست داد. شکست مقابل الدحیل با پنالتی معز علی هم فقط توقفی جزئی بود و پرسپولیس شارجه با شکست 4 بر صفر، در صدر جدول گروه D جای گرفت.

پرسپولیس در یک‌هشتم نهایی در دیدار دو رقیب همیشگی، به مصاف شاگردان ژاوی در السد روبه‌رو شد. پرسپولیس در نیمه‌نهایی سال 2018، درهای خروج را به قهرمان 2011 نشان داده بود و مجدداً ژاوی و بازیکنانش به شکلی هیجان‌انگیز شکست خوردند. عیسی آل‌کثیر در دقیقه 88 گلزنی کرد تا قهرمان لیگ حرفه‌ای ایران به یک‌چهارم نهایی برسد.

آل‌کثیر دو گل زد تا تیم ایرانی از سد پاختاکور بگذرد و دوباره قهرمان پرسپولیس بود. پاختاکور در اولین حضورش در یک‌چهارم نهایی در 11 سال گذشته، از دقیقه 15 با اخراج جلال‌الدین ماشاریپوف با یک بازیکن کمتر بازی می‌کرد.

حریف بعدی پرسپولیس، النصری بود که تاکنون در نیمه‌نهایی بازی نکرده بود. پرسپولیس هم به خاطر محرومیت شش ماهه عیسی آل‌کثیر، گلزن 4 گل خود باید بدون حضور او بازی می‌کرد. در حالی که بازی به سرعت میان دروازه‌ها جریان داشت و دو تیم به دنبال برتری زودهنگام بودند. النصر هم کم کم توپ را بیشتر در اختیار گرفت و در فاصله 10 دقیقه تا پایان نیمه اول صاحب یک پنالتی شد.

عبدالرزاق حمدالله با پنالتی چیپ خود و در کمال اعتماد به نفس، توپ را برای هفتمین بار به دروازه حریفان رساند. پرسپولیس هم که میانه‌ای با ناامیدی نداشت، تنها شش دقیقه فرصت نیاز داشت تا با سانتر بشار رسن و ضربه سر مهدی عبدی، گل تساوی را بزند. هیچ تیمی در دقایق نیمه دوم گلزنی نکرد و این یعنی 30 دقیقه اضافی تعیین کننده فینالیست لیگ قهمرانان آسیا خواهد بود.

با اخراج احسان پهلوان در نیمه اول وقت‌های اضافه، به نظر می‌رسید شانس به سود النصر چرخیده است. پرسپولیس که یک ربع با نابرابری عددی بازی می‌کرد، مقابل آماج حملات النصر دفاع مستحکمی داشت و بازی را به ضربات پنالتی کشاند.

در ضربات پنالتی و پس از گلزنی شجاع خلیل‌زاده، حامد لک پنالتی مایکون را مهار کرد و پرسپولیس را پیش انداخت. علی شجاعی بازیکن تعویضی پرسپولیس هم با گل کردن آخرین پنالتی، پیروزی تیمش را قطعی کرد و پرسپولیس با صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا 2020، حالا منتظر حریفش از شرق آسیاست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها