سخنگوی سازمان انتقال خون ایران، از هموطنان خواست برای جلوگیری از بروز کاهش ذخایر خونی در کشور، نسبت به اهدای خون برای بیماران همت کنند.
کد خبر: ۱۲۸۶۹۸۴
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر، بشیر حاجی بیگی، با عنوان این مطلب که در حال حاضر به تمام گروه‌های خونی نیاز داریم، گفت: افرادی که دارای گروه‌های خونی منفی هستند باید اقبال بیشتری به اهدای خون داشته باشند، چون فقط ۱۰ درصد مردم کشور گروه خونی منفی دارند.
 
وی افزود: سرمای پاییزی و بارش‌ها در حالی در کشور آغاز شده که بیشتر استان‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا در وضعیت قرنطینه و کاهش تردد قرار دارند، این در حالی است که نیاز به خون دائمی است و کاهش آمار اهدای خون سبب اُفت ذخایر خون و فرآورده‌های خونی می‌شود.
 
مدیرکل روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران، اضافه کرد: در حال حاضر افزایش مراکز خون و انکولوژی و مراکز پیوند اعضا نیاز به خون و فرآورده‌های خونی دارند و این نیاز، در حال افزایش است.
 
حاجی بیگی با بیان اینکه تنها راه کمک به بیماران صعب‌العلاج و جراحی‌ها، بیماران هموفیلی و تالاسمی و زنان بارداری که حین زایمان نیاز به خون دارند، اهدای خون است، گفت: برای اطمینان خاطر شهروندان از سلامت و ایمنی محیط مراکز اهدای خون تمام موارد استاندارد در مراکز انتقال خون برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا رعایت می‌شود و جای هیچ‌گونه نگرانی برای اهداکنندگان وجود ندارد ضمن اینکه هنوز هیچ مورد ابتلا به کرونا از طریق خون و فرآورده‌های آن ثبت نشده است.
 
وی در ادامه به آمار اهدای خون در ۷ ماهه نخست سال ۹۹ اشاره کرد و افزود: در این مدت یک میلیون و ۹۰۶ هزار واحد خون و فرآورده‌های خونی در سطح مراکز درمانی و بیمارستانی توزیع شده است.
 
حاجی بیگی با عنوان این مطلب که استان تهران با داشتن ۱۶۰ بیمارستان و مرکز درمانی بزرگ‌ترین مصرف کننده خون و فرآورده‌های خونی در کشور است، از هموطنان بالای ۱۸ سال و کمتر از ۶۰ سال که حداقل وزن آنها ۵۰ کیلوگرم باشد، درخواست کرد برای کمک به بیماران نیازمند خون و فرآورده‌های خونی در روزهای سرد و کرونایی، به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها