شیوه های جدید عشق ورزیدن

روش های جدید ابراز عشق

روابط زوجین در روزهای کرونایی

بهبود روابط زوجین در دوران کرونا

یک روانشناس درباره بهبود روابط زوجین در دوران کرونا، توضیحاتی داد.
کد خبر: ۱۲۸۶۹۶۹

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، حمیدرضا ذوالقدر روانشناس ، درباره بهبود روابط زوجین در دوران کرونا، گفت: از آنجایی که ازدواج یک قرارداد اجتماعی است، لذا ضرورت دارد که در این رابطه قوانین مشخص باشند و هر دو طرف نفع یکسان و احساس برد-برد داشته باشند.

وی افزود: زوجین در روزهای کرونایی برای حفظ و نگهداری ارتباط مابین خود باید کارهایی را انجام دهند تا از بروز اختلافات زناشویی و مشاجره جلوگیری کنند.

این روانشناس با اشاره به راهکارهای جلوگیری از بروز اختلافات خانوادگی در میان زوجین در ایام کرونایی گفت: بهتر است زوجین در دوران خانه ماندن از سرگرمی‌های مشترک استفاده کنند و به مرور خاطرات قبل و بعد از ازدواج خود بپردازند و به یکدیگر عشق بورزند و بیان کنند که هنوز هم دوستت دارم.

بهبود روابط زوجین در دوران کرونا

ذوالقدر ادامه داد: زوجین در این ایام از ابراز محبت‌ فیزیکی، نوازش و ... نسبت به همسر خود غافل نشوند، چراکه شناسایی زبان عشق موجب می‌شود هر یک از طرفین (زن یا مرد) در کوتاه‌ترین زمان ممکن دل همسر خود را به دست آورد.

وی با بیان اینکه دوران در خانه ماندن زمان مناسبی برای بهبود روابط میان زوجین است و به عنوان یک مرحله از درمان بالینی محسوب شده و همین امر موجب پیشگیری از بروز بسیاری از مشکلات در آینده می‌شود، افزود: زوجین در این ایام فرصت دارند که موثرترین نحوه گفت‌وگو با یکدیگر را یاد بگیرند و راهی برای گذر از اختلافات و تفاوت‌های رفتاری‌شان پیدا کنند.

این روانشناس تصریح کرد: مهارت مدیریت مشاجره‌های زوجین و خودداری از انجام برخی کارها که در گذشته موجب بروز اختلاف میان زن و شوهر می‌شد، باعث ایجاد حس مثبت در روابط افراد می‌شود.

ذوالقدر گفت: در این میان انجام مشاوره و کنترل استرس از اهمیت خاصی برخوردار است و همفکری و همکاری در مسائل مختلف موجب تداوم رابطه برای تحکیم بنیان خانواده می‌شود.

وی افزود: جالب است بدانید که افزایش سطح هورمون عشق در بدن هر فرد منجر به ایجاد آرامش و تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود و اثرات مفیدی را هم در فرد و هم در خانواده به جای می‌گذارد.

این روانشناس گفت: زوجین باید برای تقویت روابط خود به دنبال حذف اصطلاحات منفی و تبدیل بحران کرونا به فرصت و دریافت اطلاعات از منابع معتبر مثل پزشک و متخصصان روانشناسی و... باشند تا بتوانند زندگی سالمی را برای خود شکل دهند.

ذوالقدر تصریح کرد: زوجین برای استحکام روابط زناشویی خود باید در طول روز برای گفت‌وگوی سالم با یکدیگر و با رعایت حریم شخصی، زمان‌هایی را اختصاص دهند و در این میان به دنبال سرزنش و مقصر جلوه دادن یکدیگر نباشند و با تغییر نحوه مشارکت مثل (امشب شام را تو درست کردی، فردا شب من آشپزی می‌کنم و...) قدردان زحمات یکدیگر باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها