امیر عابدزاده برخلاف بیشتر دروازه بان های ایران که در خروج ها نامطمئن عمل می‌کنند، دراین بازی و در خروج ها بسیار خوب عمل کرد.
کد خبر: ۱۲۸۶۸۹۸

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبر ورزشی، تیم ملی کشورمان در دومین دیداری که اسکوچیچ را به عنوان سرمربی بر روی نیمکت داشت موفق شد تا در خاک بوسنی تیم ملی این کشور را با شکست ۲ بر صفر از پیش رو بردارد و به دومین برد خود با این مربی دست پیدا کند.

 

  ۶ نکته مهم بازی تیم ملی ایران مقابل بوسنی

 

این بازی حاوی نکات جالبی بود که برخی از آن ها را در مطلب زیر مطالعه می کنید...

نمای کلی بازی در نیمه نخست 

شروع بازی با حمله و ایجاد ۲ موقعیت برای تیم بوسنی بر روی دروازه ایران آغاز شد اما در ادامه در دقایق ۱۵ و ۱۸ بازیکنان ملی پوش ایران توانستند دو موقعیت خوب را بر روی دروازه حریف ایجاد کنند. بعد از این اتفاقات بازی بیشتر در میانه میدان دنبال شد و البته کیفیت پاسکاری هر دو تیم نیز قابل قبول از کار درآمد تا علیرغم این که در این نیمه گلی نداشت، بازی خوبی را در مجموع از هر دو طرف دیده باشیم.

سانترهای نسبتاً زیاد بوسنی از سمت چپ ایران

تقریباً طی ۹۰ دقیقه بازی و به خصوص در نیمه نخست سانترهای زیادی را از جناح چپ تیم ملی ایران شاهد بودیم و بازیکنان بوسنی در سمت راست خود قصد داشتند تا با ایجاد کارهای ترکیبی، فضای ارسال را ایجاد کند و تقریباً در این زمینه موفق هم عمل کردند و ارسال های قابل قبولی از این جناح داشتند.

خروج های مطمئن و چندین باره عابدزاده

امیر عابدزاده برخلاف بیشتر دروازه بان های ایران که در خروج ها نامطمئن عمل می‌کنند، دراین بازی و در خروج ها بسیار خوب عمل کرد و توانست چندین چند بار ارسالی حریف را با خروج های به موقع از آن خود کند و مانع به هدف رسیدن این ارسال ها شود، اتفاق خوشایندی که برای این گلر ملی پوش اتفاق افتاد.

شروع خوب ایران در نیمه دوم و تغییر سیستم بعد از خروج وحید امیری 

 نیمه دوم با حملات ایران آغاز شد و تیم ملی خیلی زود بر روی سماجت وحید امیری و توپ گیری او و البته جاگیری فوق العاده کاوه رضایی چرخش بی‌نظیرش توانست به گل دست پیدا کند و در ادامه طی چند دقیقه بعدی نیز تیم ملی بازی بسیار خوبی را از خود به نمایش گذاشت‌. اما بعد از دقیقه ۵۵ به بعد این روند دچار افت شد و در ادامه با خروج وحید امیری از ترکیب و ورود سعید عزت اللهی به جای او، سیستم بازی ایران نیز تغییر کرد و بیشتر توان ملی‌پوشان صرف امور دفاعی و حفاظت از تک گل برتریشان شد که البته این تغییرات در راستای حفظ نتیجه را می‌توان مثبت ارزیابی کرد.

پیانیچ تنها نام آشنا در تیم بوسنی

در بین اسامی بازیکنان تیم بوسنی تنها نام میرالم پیانیچ برای فوتبال دوستان آشنا بود و دیگر بازیکنان این تیم خیلی بازیکنان مطرح و شناخته شده ای نبودند اما این دلیلی بر ضعیف انگاشتن تیم بوسنی نبود چرا که آنها در زمین نشان دادند که در رد و بدل کردن پاس های با کیفیت و ایجاد یک بازی هماهنگ تیم خوبی هستند به هر حال نبود چند بازیکن مطرح از جمله ادین ژکو در بین ملی‌پوشان بوسنی علیرغم یک بازی روان کمی توی ذوق زد.

دو شوت در چارچوب و دو گل زیبا برای ایران

وقتی آمار کلی بازی را دیدیم متوجه شدیم که تیم ملی ایران در مجموع ۲ شوت  زده داشت که هر دوی این شوت‌ها در چارچوب قرار داشت و البته خوشبختانه هر ۲ شوت زده هم نیز تبدیل به گل شد البته این تنها نکته مثبت شوتزنی ملی‌پوشان ایران نبود، بلکه هر ۲ گل زده ما نیز بسیار زیبا بود و از نظر بصری هر بیننده‌ای را به وجد آورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها