سیستم حمل و نقل هایپرلوپ در کره جنوبی طی سفری آزمایشی با دستیابی به سرعت 1000 کیلومتر در ساعت رکورد شکنی کرد، بالاترین سرعت گزارش شده هایپرلوپ تاکنون 714 کیلومتر در ساعت بوده است.
کد خبر: ۱۲۸۶۸۶۹

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیجیاتو، کره جنوبی امیدوار است که نخستین شبکه حمل و نقل سریع با سیستم هایپرلوپ در این کشور در سال 2024 به صورت کار خود را آغاز کند. چند روز پس از نخستین سفر موفقیت آمیز ویرجین هایپرلوپ در صحرای خارج از لاس‌وگاس، نمونه مدلسازی شده هایپرلوپ در کره جنوبی رکورد بالاترین سرعت را در سفر آزمایشی از آن خود کرد.

موسسه تحقیقات راه آهن کره (Korail) اعلام کرد که هایپرلوپ در این سفر توانسته با سرعت 1019 کیلومتر در ساعت حرکت کند. کره جنوبی امیدوار است تا سال 2024 هایپرلوپ بتواند مدت سفر بین سئول و بوسان را از سه ساعت به 30 دقیقه کاهش دهد.

 

 

سیستم حمل و نقل هایپرلوپ نخستین بار در سال 2012 از سوی ایلان ماسک مطرح شد. او در همان مقطع زمانی اعلام کرد که زمان کافی برای پرداختن به این پروژه را ندارد. از سال 2012 تاکنون شرکت‌‌ها و استارتاپ‌های مختلفی در این پروژه وارد شده‌اند.

چند روز قبل، ویرجین هایپرلوپ، نخستین مسافران خود را در سفری آزمایشی در صحرای لاس وگاس نوادا با موفقیت جا به جا کرد. در این سفر، ویرجین هایپرلوپ مسیر آزمایشی 500 متری «DevLoop» را با سرعت 172 کیلومتر در ثانیه به همراه دو سرنشین خود پیمود. مدت زمان این سفر تنها 15 ثانیه بود.

 

 

 

کشورهای دیگری همچون فرانسه، هند، عربستان سعودی و انگلیس نیز در حال توسعه فناوری و زیرساخت‌های راه اندازی حمل و نقل سریع هستند. با چنین رویکردهایی مثلا مسیر 60 کیلومتری بین فرودگاه‌های «گاتویک» و «هیترو» را می‌توان در عرض 5 دقیقه طی کرد.

براساس اعلام «دیرک آهلبورن» مدیر عامل «Hyperloop TT»، دولت کره جنوبی در تلاش برای دریافت مجوزهای قانونی و عبور از موانع موجود است تا بتواند به عنوان نخستین کشور جهان از سیستم حمل و نقل فوق سریع هایپرلوپ رونمایی کرده و از آن در حمل و نقل استفاده کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها