بگذارید خودش تصمیم بگیرد چه زمانی نیاز به دستشویی رفتن دارد و از او سوال نکنید. اینگونه فشارها باعث ایجاد جنگ قدرت و لجبازی می‌گردد.
کد خبر: ۱۲۸۶۷۷۱

تمام مسئولیت ها را به فرزندتان واگذار کنید.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تبیان ، کودک شما زمانی که متوجه شد چیزی برای مقاومت وجود ندارد تصمیم میگیرد به دستشویی برود. برایش توضیح دهید که بدن او هر روز ادرار و مدفوع تولید میکند و این ادرار و مدفوع متعلق به اوست. مدفوع میخواهد در دستشویی باشد و کار او کمک به بیرون آمدن مدفوع است.


برای دستشویی رفتن تذکر مداوم ندهید.

بگذارید خودش تصمیم بگیرد چه زمانی نیاز به دستشویی رفتن دارد و از او سوال نکنید. اینگونه فشارها باعث ایجاد جنگ قدرت و لجبازی میگردد. به اجبار او را روی دستشویی ننشانید و تا نخواسته همراهش به دستشویی نروید.

مقاومت کودک در برابر دسشویی رفتن


برای استفاده از توالت به او انگیزه بدهید.

کار اصلی شما یافتن انگیزه مناسب است. مشوق‌های خاص مثل خوراکی یا بازی مورد علاقه آنها میتواند ارزشمند باشد. هر بار که از دستشویی استفاده میکند بازخورد مثبتی مثل تحسین و نوازش به او بدهید. در روزهای موفقیت‌آمیز بیست دقیقه بیشتر وقت بگذارید تا او را به پارک ببرید یا بازی مورد علاقه‌اش را انجام دهید.


صندلی توالت متحرکی را در اتاقی که معمولا بازی می کند نگه دارید.

اینکار باعث یادآوری بصورت بصری به او میشود اما همچنان نباید زبانی به او تذکر دهید حتی اگر برای فرار از دستشویی رفتن در حال چرخیدن وسط اتاق است.


پوشک، شورت آموزشی یا لباس زیر.

لباس زیر را جایگزین پوشک یا شورت آموزشی کنید. چند لباس زیر با عکس شخصیت‌های مورد علاقه او تهیه کنید و سپس به او یاداوری کنید که این شخصیت‌ها دوست ندارند روی آنها مدفوع کنی.


به کودک خود یاداوری کنید که اگر در لباس زیرش ادرار یا مدفوع کند، خودش لباسش را عوض و خودش را تمیز کند.

به محض اینکه متوجه شدید شلوار فرزندتان مرطوب شده، به او بگویید تا خودش را تمیز کند. اگر کودک شما خیس است احتمالا خودش میتواند لباسش را عوض کند ولی اگر مدفوع کرده به کمک شما نیاز خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها