شیوه های جدید عشق ورزیدن

روش های جدید ابراز عشق

دکترای مشاوره و زوج درمانی گفت: حمایت عاطفی همسران از همدیگر یکی از مهمترین حمایت‌های زندگی زناشویی است که در استحکام رابطه همسران و شکل گیری خانواده موفق بسیار موثر است.
کد خبر: ۱۲۸۶۶۱۷

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایمنا ، روناک عشقی با اشاره به اهمیت حمایت جسمی و روحی همسران از همدیگر اظهار کرد: حمایت انواع مختلفی دارد و حمایت اجتماعی، عاطفی، جسمی، روحی و مالی را در بر می‌گیرد، ضروری است که زوجین جسمی و روحی از همدیگر حمایت کنند. 

پیامک عاشقانه  

وی با تاکید بر اینکه دریافت حمایت از همسر در مقابل منابع استرس زا است، افزود: این منابع استرس زا می‌تواند ارتباطی، جسمی یا مالی باشد. پژوهش‌ها نشان می‌دهد افرادی که این حمایت را به خصوص در ابعاد اجتماعی از همسرشان می گیرند اضطراب عمومی کمتری را در طول روز تجربه می کنند.

دکترای مشاوره و زوج درمانی معتقد است که حمایت به این معناست که زوجین برای انجام کارهای متفاوت در زندگی مشترک با مشورت همسر اقدام کنند و در ادامه برای تدوام و رسیدن به نتیجه انتظار همراهی طرف مقابل را داشته باشند تا بار مسئولیت بر روی دوش یکی از زوج‌ها نباشد و از پرتوقعی و ایجاد خستگی روانی همسران جلوگیری می‌کند.

وی تصریح کرد: در اولویت‌بندی نیاز به حمایت معمولا خانم‌ها بیشتر به حمایت عاطفی همسرشان نیاز دارند و آقایان بیشتر نیاز به احترام و قدردانی را احساس می‌کنند.

حمایت جسمی و روحی همسران از همدیگر

 به گفته عشقی در بخش حمایت مالی فرقی نمی‌کند که زوج هر دو شاغل هستند و یا اینکه مرد شاغل است و خانم کارهای منزل را بر عهده دارد باید حمایت مالی از همسر در بین هر دو گروه از زوجین رعایت شود و این حمایت مالی فقط از سمت مرد به زن نیست بلکه بانوان خانه دار می توانند با درک شرایط اقتصادی همسر، واقع بینی، پشتیبانی از همسر، صرفه جویی و کاهش هزینه‌های جزئی زندگی در مواقع استرس زا از همسر خود حمایت مالی کنند.

وی یادآور شد: حمایت یعنی اینکه هر کدام از زوج‌ها عامل ناخشنودی همسرشان نباشند و با تدبیر در شرایط استرس‌زا از همسر پشتیبانی کنند. به جای انتقاد کردن پیشنهاد دهنده، حامی و تشویق کننده همسر باشند و این اتفاق باعث افزایش اعتماد در زندگی می‌شود.

دکترای مشاوره و زوج درمانی گفت: در مورد خانم‌های شاغل در قدم اول زوج‌ها قبل از ازدواج بهتر است که یک سری توافقاتی را با همدیگر درباره هزینه‌های زندگی داشته باشند.

وی اضافه کرد: اصولا حداقل ۳۰ درصد هزینه های زندگی به خصوص هزینه های متفرق باید به وسیله خانمی که شاغل است برآورده شود و این اتفاق و اولویت بندی و تغییر هزینه های مالی برای کاهش اضطراب همسر کاهش در مواقع بحرانی در زندگی زوجین شاغل امری طبیعی است.

وی با بیان اینکه حمایت عاطفی همسران از همدیگر یکی از مهمترین حمایت‌های زندگی زناشویی است، اظهار کرد: از ویژگی بارز دوستی حمایت عاطفی است و رابطه زوجین به عنوان یک دوستی پایدار قوی نیازمند حمایت عاطفی است.

عشقی تصریح کرد: یکی از موهبت‌های زندگی مشترک این است که افراد می‌توانند پیوند عاطفی ایمن را با همسرشان ایجاد کنند و در واقع احساس امنیت بیشتری در بعد عاطفی داشته باشند.

وی با بیان اینکه ارائه و گرفتن حمایت عاطفی یکی از عناصر صمیمت است که از ابعاد سه گانه عشق محسوب می شود، گفت: یعنی اینکه زوج‌ها بایستی بتوانند هم ارائه دهنده و هم گیرنده حمایت عاطفی از طرف مقابل باشند که این اتفاق باعث پایداری عشق همسران می شود.

دکترای مشاوره و زوج درمانی بر این باور است که همان قدر که گرفتن و دادن حمایت عاطفی باعث نگاه داشتن عشق رمانتیک می‌شود، نبود این حمایت یکی از نشانه‌هایی است که زوج‌ها به سمت دلزدگی زناشویی حرکت می‌کنند و فقط در کنار هم زندگی و روند تدریجی را دارند و در حقیقت عشق و صمیمیت در بین آنها رنگ می‌بازد.

عشقی با بیان اینکه حمایت عاطفی در استحکام رابطه زوجین و شکل گیری خانواده موفق بسیار موثر است، گفت: این نوع حمایت دارای سه بعد اصلی است، بعد اول میزان تبادلات عاطفی و تعاملات مثبت بین زوجین است و معمولا همسران تعاملات مثبتی را با یکدیگر دارند؛ تعاملات کلامی بعد دوم حمایت عاطفی از همسر در شرایط سخت زندگی است و بعد سوم شیوه حل مساله است که زوجین با این شیوه سعی می کنند مشکلات روزمره را حل کرده و تعاملات مثبتشان را حفظ کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها