پاسخ دکتر مسعود مردانی در گفت و گو با جام جم آنلاین به این سوال؛

کرونای راسویی به ایران رسید؟ / افزایش 3 تا 9 برابری قدرت انتقال ویروس

ویروس کرونا دردسر و مکافات کم داشت حالا یک نوع از جهش یافته آن که منشا آن شمال اروپا و در کشور دانمارک است نگرانی های شدیدی را در سراسر جهان به وجود آورده است.
کد خبر: ۱۲۸۵۸۴۴

به گزارش جام جم آنلاین ، این نوع ویروس جهش یافته که در بدن راسوهای پرورش یافته در مزارع شمال دانمارک رویت شده 12 نفر را در این کشور مبتلا کرد. این نوع ویروس گفته می شود که ساخت واکسن کرونا را بی اثر می کند.

انگلیس بلافاصله مرزهای خود را بر روی کشور دانمارک بست و اکنون گفته می شود کرونای مربوط به این راسو به هفت کشور دنیا نفوذ کرده است. آیا این ویروس جهش یافته راسویی از مرزهای ایران هم عبور می کند؟

دکتر مسعود مردانی متخصص بیماری های عفونی و عضو کمیته علمی مقابله با کرونای کشور در اینباره به جام جم آنلاین گفت: اوایل اپیدمی در ایران ویروسی که در کشور ما شیوع پیدا کرد در واقع همان چیزی بود که منشا آن در ووهان چین است.

وی تاکید کرد: اما موتاسیون جدیدی در ویروس کرونا رخ داد و بسیار آلوده کننده است. متوجه شدیم این کرونا از اروپا منشا دارد. به علت جهش ویروس قدرت انتقال آن سه تا 9 برابر افزایش پیدا کرده است.

عضو کمیته علمی مقابله با کرونای کشور افزود: به دلیل همین قدرت سرایت است که امکان دارد کلیه اعضای یک خانواده نیز دچار این بیماری بشوند.

دکتر اذعان داشت: موتاسیون جدید هر چند تعداد مبتلایان را بسیار افزایش داده است اما مرگ و میر را افزایش نداده است.

وی در رابطه با این موضوع که موتاسیون جدید کرونا در ایران ارتباطی با کرونای راسویی دارد یا خیر گفت: هیچ شواهدی در دسترس نیست و واقعا در اینباره اکنون چیزی نمی توان گفت. به هر حال ویروسی که در ایران اکنون جهش یافته بسیار مسری است و افراد زیادی را مبتلا می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها