مایکروسافت احتمالا به‌زودی اکثر نرم‌افزارهای خود را برای استفاده در محصولات اپل سیلیکون به‌روز خواهد کرد.
کد خبر: ۱۲۸۵۰۸۸

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از زومیت، در رویداد توسعه‌دهندگان امسال، اپل مهاجرت خود از پردازنده‌های اینتل x86 به پردازنده‌های مبتنی‌بر آرم را علنی کرد. در آن مراسم، اپل تأکید کرد همراه‌با شرکای تجاری خود مانند مایکروسافت و ادوبی سعی می‌کند هرچه زودتر نرم‌افزارهای مبتنی‌بر x86 را به‌سمت اپل سیلیکون آورد و حتی پیش‌نمایشی از نرم‌افزارهای ادوبی و مایکروسافت مبتنی‌بر اپل سیلیکون‌ منتشر کرد. حال مشخص شده است که این امر می‌تواند خیلی زودتر از پیش‌بینی‌ها رخ دهد.

مایکروسافت نسخه‌ی آزمایشی آفیس(Office) را به‌منظور پشتیبانی از دستگاه‌های آینده‌ی اپل مبتنی‌بر پردازنده‌های اپل سیلیکون (Apple Silicon) به‌روز کرده است. کوپرتینویی‌ها هنوز دستگاه‌های مجهز به اپل سیلیکون را روانه بازار مصرف نکرده‌اند؛ اما انتظار می‌رود در رویداد جدیدشان در ۱۰ نوامبر (۲۰ آبان)، مک‌های مبتنی‌بر آرم را رونمایی و اولین اطلاعات رسمی از پردازنده‌های اپل سیلیکون را منتشر کنند.

پیش‌ازآن، به‌نظر می‌رسد مایکروسافت برخی از ویژگی‌های سازگار با اپل سیلیکون را در برنامه‌ی آزمایش بتای آفیس اینسایدر (Office Insider) معرفی کرده است. نسخه‌ی جدید منتشر‌شده در دوم نوامبر (۱۲ آبان) پشتیبانی از پردازنده‌های طراحی‌شده‌ی اپل برای تنظیمات اتصال SQL Server را شامل می‌شود.

به‌طور خاص، ارائه‌دهنده‌ی داخلی اتصال داده Open SQL ODBC در اکسل اکنون از دستگاه‌های اپل سیلیکون پشتیبانی می‌کند. همچنین، مایکروسافت پشتیبانی از پروتکل ارتباطی TLS v1.2 را نیز اضافه کرده است.

مایکروسافت در یادداشتی‌ نوشت:

این ویژگی پشتیبانی از اتصالات داده‌ی SQL Server ODBC برای کارکرد صحیح در دستگاه‌های جدید مجهز به پردازنده‌های اپل سیلیکون و پشتیبانی از سرورهای SQL را فراهم می‌کند که به اتصالات ایمن ازطریق پروتکل TLS v1.2 نیاز دارند.

ویژگی اکسل به کاربران اجازه می‌دهد با استفاده از درایورهای ODBC به داده‌های پایگاه داده سرور SQL دسترسی پیدا کنند و ازآنجاکه این ویژگی در مرحله‌ی آزمایش بتا سپری می‌کند، ممکن است با کمی تأخیر به دستگاه‌های مجهز به اپل سیلیکون راه پیدا کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها