هرچه به تاریخ عرضه کنسول های نسل نهم نزدیک تر میشویم، تب و تاب گیمرها بیشتر و حجم اطلاعات مربوط به بازی های جدید و توانایی های کنسول ها هم بیشتر می شود.
کد خبر: ۱۲۸۴۸۷۱

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از بازی سنتر، در روزهای گذشته چندین و چند ویژگی متفاوت و نو آورانه درباره کنسول غول آسای سونی یعنی پلی استیشن 5 ، معرفی شد که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم.

دریافت تروفی در پلی استیشن 5 پاداش‌هایی را در بر دارد

 به‌نظر می‌رسد شرکت Sony برای دریافت تروفی در بازی‌های PlayStation 5 پاداش‌هایی مانند آواتار و بنر را به مخاطبان اهدا می‌کند.

سونی برای اولین بار در قالب یک اپیزود ویژه از State of Play ویدئویی را از رابط کاربری و محیط PlayStation 5 منتشر کرد. یکی از جزئیاتی که برخی کاربران تیزبین متوجه آن شده‌اند، مربوط به بخش تروفی‌ها است. به‌نظر می‌رسد با گرفتن برخی از تروفی‌ها در PS5، پاداش‌هایی را دریافت خواهید کرد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها پروفایل PSN خود را تزئین کنید.

برای مثال، می‌توانید عبارت “آواتار پروفایل” را در زیر تروفی طلایی Wreckognised برای بازی Destruction All-Stars ببینید.

همچنین در بخش دیگری از این ویدئو، قسمت پایین نام یک تروفی برنز از Destruction All-Stars به پاداش دیگری اشاره دارد. این‌بار می‌توان عبارت “بنر پروفایل” را دید که به احتمال زیاد کاربران با کسب تروفی مربوطه، بنر مخصوصی را دریافت می‌کنند.

البته این موضوع برای کاربران پلی استیشن تغییر خیلی جدیدی نیست؛ چرا که بازیکنان بر روی PS4 نیز می‌توانند با کسب تروفی پلاتینوم در عناوینی مانند Bloodborne تم ویژه‌ای را به‌عنوان پاداش دریافت کنند. با اینحال، اینطور که به‌نظر می‌رسد سونی قصد دارد تا با گسترش این سیستم در پلی استیشن 5 برای تروفی‌های کم‌ارزش‌تر که زمان کمتری از شما خواهند گرفت نیز پاداش‌هایی را اهدا کند.

عکس‌های جدیدی از کنترلر سیاه‌رنگ دوال‌سنس منتشر شد

کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده‌ی آمریکا تصاویر جدیدی از کنترلر سیاه‌رنگ دوئل‌سنس پلی‌استیشن 5 منتشر کرد این دومین بار است که FCC کنترلر سیاه دوئل‌سنس را تأیید می‌کند. با این حال، آخرین لیستی که منتتشر شد این کنترلر دارای دکمه های سیاه‌رنگ برای مطابقت با طراحی آن است.

کنترلر دوئل‌سنس که رسماً رونمایی شده است دارای دو طرح سفید و مشکی است. به احتمال زیاد کنترلر مشکی نشان داده شده در تصاویر FCC برای کیت های ساخت در نظر گرفته شده است که معمولاً دارای رنگ‌های متفاوتی در محصولات خرده‌فروشی (ریتیل) هستند.

طبق خبرهای منتشر شده کنترلرهای پلی استیشن 5 این هفته تقریباً یک ماه قبل از عرضه‌ی کنسول نسل بعدی در ماه نوامبر، در اختیار کاربران قرار داده خواهد شد. این خبر پس از تایید شدن تاریخ عرضه لوازم جانبی پلی‌استیشن در ایالات متحده در 30 اکتبر منتشر شد که تقریباً دو هفته قبل از عرضه‌ی کنسول پلی‌استیشن 5 است.

فروشگاه انگلیسی سیمپلی گیمز اخیراً ادعا کرده است که شرکت سونی تاریخ عرضه لوازم جانبی پلی‌استیشن 5 را به 12 نوامبر، یک هفته قبل از عرضه کنسول در اروپا، موکول کرده است.

فروشگاه‌های آمازون انگلستان نیز در حال حاضر 12 نوامبر را به عنوان تاریخ عرضه لوازم جانبی پلی‌استیشن 5 که شامل کنترلر  دوئل‌سنس نیز است تعیین کرده اند.

سونی در ماه آپریل از کنترلر دوئل‌سنس  پلی استیشن 5 رونمایی کرد و آن را تغییری بنیادی نسبت به پدهای قبلی دوئل‌شاک خواند. این کنترلر دارای بازخورد لمسی، محرک‌های سازگار، میکروفون داخلی، محرک‌های دستی بروزرسانی‌ شده ، دسته ها و نوار نوری است.

کنترلر‌های پلی استیشن 4 بر روی بازی‌های پلی استیشن 5 کار نمی‌کنند. با این حال دسته‌های دوئل‌شاک 4 با بازی پلی‌استیشن 4 از طریق بک وارد کامپتیبیلیتی کار خواهند کرد. بگفته‌ی سونی: لوازم جانبی ویژه مانند فرمان‌های مسابقه‌ای و دسته‌های آرکید بازی که دارای مجوز رسمی هستند با بازی های پلی استیشن 5  کار خواهند کرد.

اجرای بازی‌های PSVR بر روی پلی استیشن

طبق اطلاعات جدید منتشر شده توسط شرکت Sony، اگر قصد تجربه عناوین هدست PSVR بر روی نسل بعد را دارید، باید ورژن پلی استیشن 4 بازی‌های خود را نگه دارید

نحوه کار کردن بازی‌های PSVR بر روی پلی استیشن 5 برای مدتی سوال برانگیز بود، به‌خصوص پس از اینکه سونی تأیید کرد دوربین HD پلی استیشن 5 از PSVR پشتیبانی نخواهد کرد. اما حال جزئیات رسمی بیشتری در مورد این موضوع منتشر شده که کمی برای طرفداران ناامید کننده است.

یکی از نمایندگان سونی در صحبت‌های خود با وب‌سایت Upload VR با ذکر این نکته که این شرکت تاکنون هیچ عنوان مخصوص PSVR را برای PS5 معرفی نکرده، اعلام کرد که اگر قصد تجربه عناوینی مانند Hitman 3 به‌صورت VR بر روی پلی استیشن 5 را دارید، باید نسخه PS4 بازی را تهیه کنید. به عبارت دیگر، علی‌رغم این نکته که هیتمن 3 به‌صورت بین نسلی برای هر دو کنسول PS4 و PS5 عرضه می‌شود، اما کاربران PSVR بر روی پلی استیشن 5 تنها از طریق قابلیت پشتیبانی از نسل قبل به این عنوان دسترسی دارند.

استودیو Hello Games نیز پس از معرفی ورژن نسل بعدی No Man’s Sky به‌طور مشابهی اعلام کرده بود که دسترسی کاربران PSVR این عنوان بر روی PS5 از طریق پشتیبانی از نسل قبل خواهد بود. در حال حاضر جزئیاتی مانند چگونگی انتقال سیو در این عناوین و اینکه آیا در نهایت PS5 به‌طور کامل از بازی‌های PSVR پشتیبانی خواهد کرد یا خیر مشخص نیست. اما سونی تأیید کرده که برخی از بازی‌های مشخص PSVR بر روی نسل بعد با نرخ فریم بهتری اجرا می‌شوند.

اطلاعات جدید سونی در مورد تنظیمات دسترسی پلی استیشن 5

در یکی از پست های رسمی وبلاگ سونی ، این شرکت اعلام کرده است که تنظیمات مربوط به دسترسی که شامل Closed Captions ، تغییر رنگ ها ،  سفارشی سازی کلید ها میشه در PS5 نیز وجود خواهد داشت.

در این پست به برخی از گزینه های جدیدی که در اختیار کاربران پلی استیشن 5 قرار خواهد گرفت نیز اشاراتی شده است که این موارد شامل ویژگی Voice Dictation است که امکان وارد کردن متن بدون صفحه کلید مجازی را فراهم می کند . همچنین این ویژگی با تبدیل متن به گفتار این امکان را برای کاربران نابینا و یا کم بینا فراهم میکند تا از محتوای نوشته ها مطلع شوند. همچنین امکانی برای تبدیل متن به گفتار برای کاربران ناشنوا و کم شنوا هم در نظر گرفته شده است تا بتوانند پیام های تایپ شده خود را به این شیوه در پارتی ها ارسال کنند.

این ویژگی ها در زمان عرضه کنسول به بازار برای زبان های انگلیسی ، ژاپنی ، آلمانی ، ایتالیایی ، فرانسوی و اسپانیایی در دسترس هستند.

سونی همچنین اعلام کرده است که قابلیت تنظیم رنگ اختصاصی در دسترس کابران قرار دارد.. البته این گزینه باید توسط بازی پشتیبانی شود.

در ادامه شرکت سونی در مورد کنترلر دوال سنس اضافه کرده است که امکان کاهش قدرت هپتیک فیدبک و adaptive trigger ها و یا خاموش کردن کامل آنها وجود دارد.

کنسل شدن فروش فیس پلیت های متفرقه

بعد از تهدید شرکت سونی به اقدام قانونی علیه سایت  Customize My Plates ،این فروشنده کلیه سفارش های مربوط به پنل های سفارشی سازی شده کنسول پلی استشن 5 را کنسل کرد. پیش از این، این فروشنده پنل هایی را با رنگ های قرمز، ابی، سبز نظامی، chromatic و نسخه limited را با قیمت 40 دلار پیش فروش کرده بود که همگی آن‌ها را لغو کرده است.

نماینده این شرکت که تا چند روز پیش با نام PlateStation5 شناخته می شد – تأیید کرده است که همه سفارشات پنل های این کنسول را لغو کرده است شرکت سونی در این رابطه اعلام کرده است که استفاده از این نام و تولید این پنل ها باعث نقض قوانین است و در صورت عدم توجه و فروش این محصولات در هر کشوری سونی شرکت مذکور را به دادگاه خواهد کشاند.

به دلیل آنکه برداشتن پنل های کناری پلی استشن بسیار راحت است و برای این کار به هیچ ابزاری نیاز نیست ، به احتمال فراوان سونی گزینه های متنوعی را در رنگ های مختلف به زودی به بازار عرضه خواهد کرد. در حال حاضر این دستگاه فقط با رنگ سفید و کنترلر DualSense به فروش می‌رسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها