محدودیت‌های جدید در اروپا به دنبال آغاز موج دوم کرونا گسترده‌تر می‌شود؛ به دنبال فرانسه، که از جمعه گذشته قرنطینه مجدد یک ماهه برای این کشور اعمال شده، از امروز آلمان، بلژیک و اتریش هم به قافله کشورهای اروپایی که برای دومین بار قرنطینه سراسری وضع کردند، می‌پیوندند و در آن سوی اقیانوس اطلس، در بزریل معترضان در مخالفت با واکسیناسیون اجباری دست به تظاهرات زدند.
کد خبر: ۱۲۸۴۵۶۳

به گزارش جام جم آنلاین، اگر چه هم‌اینک، آمار بیماران در روسیه به عنوان نخستین کشور از نظر میزان ابتلا به کرونا بالاست اما تعداد مرگ و میرها از بیشترین به ترتیب در بریتانیا، ایتالیا، فرانسه و اسپانیا نسبت به دیگر کشورهای اروپایی بسیار نگران کننده است.

انگلیس با افزون بر ۴۶ هزار و ۷۰۰ فوتی در مقابل افزون بر یک میلیون و ۳۴ هزار نفر مبتلا به کووید ۱۹ همچنان در صدر جدول مرگ و میرهای ناشی از این همه‌گیری قرار دارد و پس از آن ایتالیا با افزون بر ۳۸ هزار و ۸۰۰، فرانسه با بیش از ۳۷ هزار و اسپانیا با افزون بر ۳۵ هزار و ۸۰۰ فوتی در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

میزان بالای فوتی‌ها باعث شد تا اروپایی‌ها به فکر اعمال محدودیت‌های جدیدتری باشند؛ به گفته «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه، موج دوم کرونا در این کشور شدیدتر از موج نخست آن است.

در اروپا تاکنون نزدیک به ۱۰ میلیون و ۱۹۰ هزار نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و تاکنون نزدیک به ۲۶۷ هزار و ۷۰۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

در فرانسه، قرنطینه مجدد تا اول دسامبر (۱۱ آذرماه) ادامه خواهد یافت و تنها مدارس فرانسه است که طبق تصمیم دولت، باز خواهد بود.

در بلژیک هم برپایه مقررات تازه قرنطینه که از امروز اجرا می‌شود، بخش‌های تجاری غیرضروری در این کشور تعطیل شده و کارکنان بخش‌های دولتی و خصوصی تا حد امکان مشمول دورکاری خواهند بود. قرار است تعطیلات جاری مدارس در این کشور نیز سه روز تمدید شده و تا ۱۵ نوامبر (۲۵ آبان) ادامه خواهد یافت.

در مدت قرنطینه جدید که قرار است دست کم تا یک ماه و نیم ادامه پیدا کند، شهروندان حق پذیرفتن بیش از یک نفر از افراد خارج از خانواده را در خانه خود ندارند و حق دارند در گروه‌های حداکثر چهار نفری از خانه خارج شوند.

و اما در اسپانیا، پارلمان این کشور تمدید رژیم هشدار آمادگی سطح بالا را تا ماه می تصویب کرده است؛ مردم اسپانیا در روزهای گذشته خسته از محدودیت‌ها و قرنطینه‌های سخت کرونایی، در اعتراض به این محدودیت ها در مادرید پایتخت این کشور به خیابان ها ریختند و باپلیس درگیر شدند.

همچنین دولت آلمان از اعمال محدودیت‌های شدید برای شهروندان به منظور مقابله با موج دوم کرونا خبر داده است.

به گزارش رسانه‌های آلمانی، طبق محدودیت‌ های کرونایی که از امروز دوشنبه / دوم نوامبر آغاز شده بویژه، رستوران‌ها، بارها، سینماها ، اماکن تفریحی، باشگاه‌های ورزشی و حوض‌های شنا تعطیل بوده و ساعات کار مغازه ها نیز محدود شده است.

بر اساس تصمیم دولت، برلین به دنبال تعطیلی گسترده همه فعالیت‌های تفریحی در سراسر آلمان است که از این طریق در پی ممانعت از گسترش بدون کنترل همه‌گیری است. «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان گفته قرنطینه در این کشور دستکم تا پایان پاییز ادامه خواهد داشت. او این اقدام‌ها را برای نگه‌داشت سیستم مراقبت‌های بهداشتی در آلمان لازم دانسته است.

به نوشته تارنمای «ایندیپندنت» فرانسوی، پرتغال نیز به نوبه خود به دنبال اعمال قرنطینه مجدد است؛ این کشور اگر چه در ماه‌های اول سال میلادی جاری آمار بالایی از ابتلا به کرونا را نداشت اما با رو به سردی رفتن دمای هوا شرایط به گونه‌ای دیگر تغییر کرده است و «آنتونیو کوستا» نخست‌وزیر پرتغال از مردم خواسته حتی‌الامکان در منازل خود بمانند. بر این اساس، هفت میلیون نفر از جمعیت این کشور (۷۰درصد) از روز چهارشنبه آینده باید خود را قرنطینه کنند. این قرنطینه دو هفته‌ای خواهد بود.

به نوشته ایندیپندنت، این ها مگر برای رفتن به محل کار خود،‌مدرسه و یا خریدهای اساسی نمی‌توانند منازل خود را ترک کنند. با وجود محدودیت‌های جدید، مدارس و مهدهای کودک و در کنار این ها رستوران‌ها هم به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

بر اساس این گزارش، محدودیت‌های پیش‌بینی شده در ۱۲۱ منطقه شهرداری از جمله در شهر ساحلی «پورتو» و لیسبون نیز اعمال خواهد شد. اینها مناطقی هستند که در دو هفته گذشته بیش از ۲۴۰ مورد ابتلای جدید در هر یکصد هزار نفر جمعیت ساکن آنها ثبت شده است.

از آمریکا هم خبرهای خوشی به گوش نمی‌رسد؛ رئیس موسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا روز یکشنبه برخلاف ادعاهای ترامپ در مورد مهار همه گیری کرونا گفت: وضعیت این کشور خوب نیست.

«آنتونی فائوچی» کارشناس ارشد کاخ سفید در مصاحبه با روزنامه واشنگتن پست در حالی‌که خواستار تغییر ناگهانی در شیوه ها و رفتارهای بهداشت عمومی با نزدیک شدن به ماه های سرد شد، هشدار داد که ما کاملا آسیب دیده ایم، این وضعیت خوبی نیست.

در آمریکا، نزدیک به ۹ میلیون و ۴۷۵ هزار نفر به کرونا مبتلا شده‌اند؛ از ابتدای همه‌گیری تاکنون، ۲۳۶ هزار و ۴۷۳ نفر جان خود را بر اثر بیماری کووید_۱۹ از دست داده‌اند.

در برزیل اما، روز گذشته افزون بر ۳۰۰ نفر از مردم این کشور در معبر اصلی تجاری «سائو پائولو» علیه واکسیناسیون اجباری بوسیله واکسن‌های تولیدی «سینواک» چین تجمع کردند.

انجام برخی واکسیناسیون‌ها در برزیل از جمله هپاتیت ب که به نوزادان تزریق می‌شود اجباری است. برزیل در گذشته با انجام برنامه‌های بزرگ واکسیناسیون به عنوان نمونه در ریشه کن کردن فلج اطفال موفیقت‌های بزرگی به دست آورده است.

به نوشته رویترز، معترضان در سائو پائولو در حمایت از بولسونارو که مخالفت خود را با واکسیناسیون اعلام داشته، تجمع کردند. رئیس جمهوری برزیل معتقد است که چین به عنوان محل ایجاد ویروس کرونا وجاهت ساخت واکسن را ندارد.

هم‌اینک، برزیل پس از آمریکا و هند، با افزون بر ۵ میلیون و ۵۴۷ هزار مورد ابتلا و بیش از ۱۶۰ هر فوتی در جایگاه سوم جهان قرار دارد.

قرنطینه مجدد در اروپا در تولید ناخالص ملی کشورهای عضو بی‌شک تاثیر گذار خواهد بود؛ به گزارش روز دوشنبه شبکه «ب.اف.ام» فرانسه، وزیر محاسبات عمومی این کشور گفته با اعمال قرنطینه مجدد کسری بودجه فرانسه به ۱۱.۳ درصد تولید ناخالص داخلی تا پایان امسال افزایش خواهد یافت؛ پیشتر این رقم ۱۰.۲ درصد اعلام شده بود.

«اولیویه دوسوپ - Olivier Dussopt» به روزنامه ژورنال دو دیمانش، رقم کسری بودجه در سال ۲۰۲۰ برای این کشور را ۲۴۸ میلیارد یورو اعلام کرده که ۲۰ میلیارد یورو بیش از رقم پیشین است.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها