روز به روز بر محبوبیت شیر بادام افزوده می‌شود

برترین خواص شیر بادام

کسانی که به دنبال جایگزین شیر غیر لبنی هستند حتما با شیر بادام آشنا هستند. خواه گیاهخوار باشید، به شیر حساسیت داشته باشید، یا صرفا از طعم شیر خوش‌تان نیاید، شیر بادام یک جایگزین فوق‌العاده است.
کسانی که به دنبال جایگزین شیر غیر لبنی هستند حتما با شیر بادام آشنا هستند. خواه گیاهخوار باشید، به شیر حساسیت داشته باشید، یا صرفا از طعم شیر خوش‌تان نیاید، شیر بادام یک جایگزین فوق‌العاده است.
کد خبر: ۱۲۸۴۱۵۱

برترین خواص شیر بادام

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از سایت بازده کسانی که به دنبال جایگزین شیر غیر لبنی هستند حتما با شیر بادام آشنا هستند. خواه گیاهخوار باشید، به شیر حساسیت داشته باشید، یا صرفا از طعم شیر خوش‌تان نیاید، شیر بادام یک جایگزین فوق‌العاده است.

روز به روز بر محبوبیت شیر بادام افزوده می‌شود ولی باید بدانید شیر بادام چندان پروتئین و کلسیم زیادی برای بدن‌تان تأمین نمی‌کند که بتواند یک جایگزین کامل به حساب بیاید. از این‌رو باید از دریافت مقادیر مناسب کلسیم و پروتئین از طریق منابع دیگر اطمینان حاصل کنید.

جدول مقایسه ارزش تغذیه‌ای شیر بادام و شیر گاو در یک فنجان

جم جم آنلاین

شیر بادام

شیر گاو

کالری ۳۹ ۱۰۲
پروتوئین ۱.۵۵ گرم ۸.۲۲ گرم
چربی ۲.۸۸ گرم ۲.۳۷ گرم
کربوهیدرات ۱.۵۲ گرم ۱۲.۱۸ گرم
ویتامین E ۴۹٪ میزان مصرف مجاز روزانه ۰٪ میزان مصرف مجاز روزانه
تیامین ۱۱٪ میزان مصرف مجاز روزانه ۳٪ میزان مصرف مجاز روزانه
ریبوفلاوین ۷٪ میزان مصرف مجاز روزانه ۲۷٪ میزان مصرف مجاز روزانه
منیزیوم ۵٪ میزان مصرف مجاز روزانه ۸٪ میزان مصرف مجاز روزانه

۱. به کنترل وزن کمک می‌کند

یک فنجان شیر بادام تنها ۶۰ کالری دارد. به همین دلیل شیر بادام در کاهش وزن یا حفظ وزن فعلی‌تان به شما کمک می‌کند.

۲. به حفظ سلامت قلب کمک می‌کند

شیر بادام نه کلسترول دارد و نه چربی اشباع. سدیم پایینی دارد و سرشار از چربی‌های سالم (مانند اسیدهای چرب امگا) است که به جلوگیری از بالا رفتن فشار خون و بروز بیماری‌های قلبی کمک می‌کند.

۳. باعث تقویت استخوان می‌شود

با وجود این که به اندازه‌ی شیر گاو کلسیم ندارد، ولی ۳۰ درصد از میزان مصرف مجاز روزانه و همچنین ۲۵ درصد از مقدار مجاز مصرف ویتامین D را تأمین می‌کند. به این ترتیب خطر آرتریت و پوکی استخوان را کاهش می‌دهد و عملکرد ایمنی بدن را بهبود می‌بخشد. به‌علاوه، این دو ماده مغذی به سلامت استخوان و دندان کمک می‌کند.

 

۴. باعث درخشان شدن پوست می‌شود

شیر بادام حاوی ۵۰ درصد از میزان مصرف مجاز روزانه ویتامین E است، که خواص آنتی اکسیدانی ضروری برای حفظ سلامت پوست را، مانند حفاظت از پوست در برابر آسیب‌های ناشی از نور خورشید، در اختیارتان قرار می‌دهد.

 

۵. به ندرت بر قند خون اثر می‌گذارد

شیر بادام (که افزودنی نداشته باشد) کربوهیدرات کمی دارد، به این معنی که تغییر قابل توجهی در سطح قند خون‌تان ایجاد نمی‌کند و به این ترتیب ریسک دیابت را کاهش می‌دهد. به دلیل پایین بودن شاخص گلیسمیک شیر بادام، بدن شما از کربوهیدرات‌های موجود در آن برای انرژی‌زایی استفاده می‌کند.

۶. به تقویت عضلات و بهبود جراحت‌ها کمک می‌کند

اگرچه شیر بادام شیر بادام حاوی ۱ گرم پروتئین در هر وعده است، ولی سرشار از ویتامین B مانند آهن و ریبوفلاوین است که هر دوی این‌ها برای رشد عضلات و بهبود جراحت‌ها مفید است.

۷. گوارش را بهبود می‌بخشد

شیر بادام حاوی یک گرم فیبر در هر وعده است که برای گوارش مفید و مهم است.

 

خواص شیر بادام ۸: لاکتوز ندارد

عدم تحمل لاکتوز در ۲۵ درصد از مردم دیده می‌شود. این دسته از افراد با هضم قند موجود در شیر گاو مشکل دارند. شیر بادام جایگزین مناسبی برای شیر گاو است زیرا فاقد لاکتوز است.

۹. طعم آن از شیر گاو بهتر است

طعم شیر بادام با شیر گاو متفاوت است و به این ترتیب برای کسانی که از چشیدن طعم شیر فراری هستند عالی است.

۱۰. نیازی به نگهداری در یخچال ندارد

از آن‌جایی‌که نیازی به نگهداری در یخچال ندارد می‌توانید به راحتی و با اطمینان خاطر آن را آماده کرده و در محل کار یا سفر همراه داشته باشید و در همه‌جا از خواص شیر بادام بهره‌مند شوید.

۱۱. تهیه آن آسان است.

شما می‌توانید با خرد کردن بادام و مخلوط کردن آن با آب در مخلوط‌کن و سپس صاف کردن آن، شیر بادام درست کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها