ورزش یا تمرین بارفیکس جزء معدود ورزش‌هایی است که تمامی عضلات بدنتان را درگیر می‌کند و سبب افزایش قد می‌شود، بله درست شنیدید سبب افزایش قد می‌شود.
کد خبر: ۱۲۸۳۵۲۶
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، ممکن است در اطرافتان افراد زیادی را دیده باشید که کوتاه قد باشند و یا اگر قد نسبت خوب و معمولی هم داشته باشند بدنبال این موضوع باشند که حتی چند سانتی متر به قدشان بیفزایند؛ و از طرفی شاید از کودکی این موضوع به گوشتان خورده باشد که بارفیکس زدن یا ورزش بارفیکس بتواند به افزایش قد کمک کند و یا افرادی را دیده باشید که مدام آویزان بارفیکس اند به امید اینکه کمی قدشان بلند شود.

ورزش بارفیکس

برترین فعالیتی که وجود دارد در ورزش بارفیکش است، چون همه عضلات در کل بدن حرکت میکنند حتی عضله‌ها را حجم می‌دهد و بر آن‌ها نیرو وارد می‌شود.

این ورزش در گروه ورزش‌های اساسی است و کاملا هیکل را بالا می‌کشد.

بارفیکس جزء حرکات اصلی و پایه است.

بهترین و مهمترین حرکت برای افزایش پهنا و حجم خارجی و بالایی عضلات زیر بغل به شمار می‌رود.

یک برنامه اختصاصی بارفیکس نه تنها موجب پرورش و ضخیم شدن عضلات پشت و پهن‌تر شدن آن‌ها می‌گردد بلکه باعث افزایش سایز و حجم در عضلات جلو بازو نیز می‌شود.

در حرکت بارفیکس عضله سینه، دلتوئید، کول و ساعد نیز تحت فشار قرار میگیرند.

اگر بخواهیم تعریف ساده‌ای از حرکت بارفیکس داشته باشیم باید بگوییم بالا کشیدن وزن کامل بدن بر خلاف جاذبه زمین که عضلات پشت و زیر بغل را به آتش می‌کشد و البته لازم به ذکر نیست که این حرکت عضلات متعددی را تحت فشار قرار می‌دهد از عضلات تثبیت کننده شانه گرفته تا عضلات بازو و ساعد و حتی عضلات میان تنه و به دلیل تمام این خصوصیات بارفیکس می‌تواند و باید به عنوان یکی از اجزای ثابت هر برنامه تمرینی در نظر گرفته شود.

 

افزایش قد به کمک بارفیکس

جالب است بدانید یکی از مهمترین عوامل کوتاهی قد نیروی جاذبه زمین است.

بدن شما چه بخواهید و چه نخواهید در طی شبانه روز تحتا تاثیر این نیرو قرار گرفته و تحت فشار است.

بهترین راهکاری که می‌توان برای این منظور پیشنهاد کرد بارفیکس زدن است.

ورزش بارفیکس به گونه‌ای است که شما خود را از میله آویزان خواهید کرد و همین حالت آویزان شدن باعث می‌شود تا با کمک نیوری جاذبه وزن شما به صورت متعادل در میان سایر نقاط بدن تقسیم شود و باعث ایجاد کشش لازم در بخش‌های مختلف بدن خواهد شد.

طبق تحقیقاتی که به عمل امده نشان داده که افزایش قد با بارفیکس امکان پذیر است و شما می‌توانید بین دو تا هشت سانتی متر شاهد رشد قدی خود باشید و این یعنی نتیجه‌ای بسشیار شگفت انگیز و جالب. البته باید بدانید که این ورزش باید به صورت کاملا صحیح و در عین حال منظم و در طی یک دوره انجام شود تا بتوانید نتایج انرا مشاهده نمایید.

افزایش قد تا قبل از پایان دوران بلوغ راه‌های فراوانی دارد که عبارتند از: ورزش‌هایی همچون بسکتبال، یوگا و دوچرخه سواری و حرکات کششی، تغذیه مناسب، خواب کافی و مصرف هورمون رشد. موثر‌ترین روش افزایش قد ورزش می‌باشد که بسیاری از نوجوانان به علت مشغله‌ی تحصیلی و گا‌ها مالی قادر نیستند که به باشگاه بروند و به دنبال روشی موثر هستند که بتوانند در منزل و با کمترین هزینه قد خود را بلند کنند.

پیشنهاد ما به این نوجوانان حرکات کششی است. در این متن قصد معرفی روش افزایش قد با بارفیکس را داریم.

بارفیکس برای افزایش قد بسیار مناسب است.

بارفیکس وسیله‌ای است که معمولا به چارچوب در‌ها وصل می‌شوند. روش استفاده از این وسیله بسیار متنوع است. شما می‌توانید از بارفیکس آویزان شوید و تاب بخورید. در این هنگام جاذبه‌ی زمین بر روی بدنتان تاثیر می‌گذارد و موجب کشیدگی استخوان‌ها و عضلات می‌شود و قد شما را بلند‌تر می‌کند.

همچنین شما می‌توانید به هنگام کار با این وسیله پا‌های خود را به صورت افقی و ۹۰ درجه و اگر انعطاف بدنتان بالا است، پا‌های خود را بدون خم شدن زانوهایتان تا سر خود بالا بیاورید. در این حالت علاوه بر جاذبه زمین، کشش‌های بدنی شما موجب افزایش قد شما می‌شوند.

 

راهی دیگر برای افزایش قد

اما از دیگر راه‌های افزایش قد می‌توان به داشتن یک برنامه غذایی خوب اشاره کرد. شما با قرار دادن انواع مواد معدنی و نواع ویتامین‌ها و پروتین‌ها در بنامه روزانه خود می‌توانید به رشد و بهبود بخش‌های مختلف بدن کمک نمایید.

دقت کنید در طول زمانیکه قصد دارید به افزایش قد خود کمک کنید هیچگاه به دنبال غذا‌های فست فوید و استفاده از روغن‌های اشباع نباشید.

باید در این مورد حتما با یک متخصص تغذیه مشورت نمایدی تا او بتواند بهرتین و کاملترین برنامه غذایی را برای شما تنظیم نماید.

مطمئن باشید اگر از این نظر بتوانید برنامه‌ای کامل را در اختیار داشته باشید و در کنار آن به ورزش‌های کششی همچون بارفیکس زدن مشغول شوید می‌توانید بهرتین نتیجه را دریافت نمایید.

 

انواع بارفیکس زدن

بارفیکس دست باز از جلو

۱- میله بارفیکس را با دست‌های باز بگیرید (از عرض شانه‌ها بازتر) زانو‌ها را بهم قلاب کنید و خم کنید. سینه را رو به جلو متمایل کنید.

۲- خود را به کمک عضلات زیر بغل و با خم کردن آرنج‌ها به سمت بالا بکشید (تا جایی که چانه شما در مقابل میله قرار گیرد) سپس با مکث کوتاهی به ارامی به حالت اول بازگردید. برای کشش و فشار هر چه بیشتر به عضلات زیر بغل در پایین‌ترین نقطه حرکت، تا حد ممکن پایین آمده و دست‌های خود را کاملا کشیده و صاف کنید.

بارفیکس دست جمع برعکس

انجام این حرکت علاوه بر عضله زیر بغل، فشار بیشتری به عضلات جلو بازو و ساعد وارد میکند.

۱- میله بارفیکس را طوری بگیرید که کف دست‌های شما رو به صورت باشد و فاصله آن‌ها از یکدیگر حداکثر ۱۵ سانتی متر باشد.

۲- با خم کردن آرنج‌ها خود را به سمت بالا بکشید و پس از مکث کوتاهی به حالت اول بازگردید.

آموزش اصولی بارفیکس زدن

۱. در تمرین این ورزش این است که، شانه‌ها را پایین نگه دارید و آن‌ها را سمت همدیگر متمایل کنید. این کار باعث درگیر شدن عضلات خاص در شانه شده که بعد از آمادگی کامل، به کشش ها، مشت زدن و پرتاب کردن‌های شما کمک می‌کنند، بدون آنکه دردی به وجود آورند. پس شما باید با استفاده از قدرت صرف عضلانی به بالای میله برسید. اکثر مردم در واقع خودشان را به بالای میله تاب می‌دهند و باعث ایجاد یک نیروی آنی در این حرکت می‌شوند. اگر از این نیرو استفاده کنید، تمام فشار از روی عضلات برداشته می‌شود که علامت خوبی برای بهبود سطح قدرت شما نخواهد بود.

۲. در انجام این تمرین، این است که مراقب محل قرارگیری دست هایتان باشید. جایی که شما دست هایتان را روی میله قرار می‌دهید، به طور چشمگیری بر ماهیت افزایش قدرت شما تأثیر خواهد گذاشت. به عنوان مثال قرار دادن دست‌ها با فاصله‌ی زیاد از هم، بسیار بیشتر از قراردادن دست‌ها بسیار نزدیک هم، بر پشت تأثیر خواهد گذاشت. در صورتی که دست‌ها را روی میله نزدیک به هم بگذارید، عضله‌ی دو سر نشان خواهید گرفت. به همین ترتیب اگر از یک گریپ معکوس استفاده کنید، این ورزش را به چین آپ تبدیل خواهید کرد و همچنین عضله دو سر را به میزان بسیار بیشتری هدف می‌گیرید. در موقع انجام این ورزش، مرکز بدن را سفت نگه دارید.

۳. در موقع تمرین این ورزش، باید عضلات شکم را سفت نگه دارید. اگر مرکز بدن‌تان را شل کنید، خیلی بیشتر احتمال دارد که اجازه دهید نیروی حرکت آنی، شما را به حرکت در آورد. با فشردن عضلات مرکز بدن‌تان، به عضلات شکم‌تان ضربات سخت‌تری وارد می‌کنید و همچنین قدرت‌تان را افزایش می‌دهید. درگیر کردن عضلات شکم خیلی مهم است و به بهره وری از این ورزش کمک می‌کند.

۴. درهنگام اجرای این ورزش، نباید از باسن خم شوید، بلکه باید زانو‌ها را خم کنید.

۵. برای راحت‌تر کردن این تمرین بیشتر افراد طول بدن خود را کم می‌کنند و اینکار با خم نمودن زانو‌ها انجام می‌شود. هنگامی که از میله آویزان می‌شوید و زانو‌ها را از پشت خم می‌کنید، باید به طورعادی نفس بکشید و سپس زانو‌ها بالا ببرید تا عضلات شکم سفت شوند. سپس زانو‌ها را به حالت آویزان کنید، ولی شکم را در طول اجرای این ورزش همان طور سفت حفظ کنید. ولی پاهایتان را از باسن خم نکنید. چرا که این کار، باعث تغییر فرم کلی بدن‌تان شده و با اختلال در فرم بدن‌تان باعث می‌شود تا فشار کافی به عضلاتی که می‌خواهید هدف قرار دهید، وارد نشود.

در هنگام بارفیکس از انجام این کار‌ها خودداری کنید

اجازه ندهید شانه‌ها به سمت جلو و بالا متمایل شوند. در صورتی که اینگونه عمل کنید فشار بسیار زیادی روی شانه‌ها اعمال می‌شود و بر روی عضلات مورد هدف فشاری وارد نخواهد گشت.

از انجام یک یا دو حرکت اضافی خودداری کنید چراکه استرس‌های خطرناک به بدن وارد می‌کند.

از قوس دادن بیش از حد به پشت خود دوری کنید.

ایجاد قوس در کمر، می‌تواند معنایش ساختار ضعیف بدنی یا شکم ضعیف باشد.

از حرکات اضافی مانند تاب دادن یا ... خودداری کنید.

خطا‌های رایج در انجام این تمرین و انجام روش‌های صحیح آن

هدف از انجام این ورزش، تقویت عضلات شکم و همچنین عضله دو سر، استفاده می‌شود.

بیشتر افراد، این ورزش را به صورت ناصحیح انجام می‌دهند.

در هنگام انجام این تمرین خودتان را به بالا تاب ندهید.

شما باید از قدرت صرف عضلانی به بالای میله برسید.

محل قرار گرفتن دست‌هایتان در انجام این ورزش اهمیت زیادی دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها