کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور خبر داد؛

کاهش دما و وزش باد در شرق ایران / تداوم آلودگی هوای شهرهای بزرگ تا 11 آبان

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور گفت: پایداری هوا و افزایش غلظت آلاینده‌ های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت تا یکشنبه هفته آینده ادامه دارد.
کد خبر: ۱۲۸۳۲۵۸

به گزارش جام جم آنلاین، کبری رفیعی در گفتگو با فارس در تشریح وضعیت جوی پایتخت اظهار داشت:‌ تا یکشنبه هفته آینده جوی آرام و پایدار در اغلب مناطق کشور حاکم است که این پایداری جو سبب پایداری هوا و افزایش غلظت آلاینده‌ های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت خواهد شد.

وی ادامه داد:‌ امروز در برخی مناطق شمال و شمال شرق و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده و خفیف داریم.

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: در سه روز آینده در نوار شرقی کشور وزش باد و کاهش نسبی دما داریم که این کاهش دما در شمال شرق 5 تا 8 درجه خواهد بود.

رفیعی گفت: امروز و فردا دریای خزر مواج است و روز جمعه دریای عمان مواج و متلاطم خواهد بود.

وی همچنین درباره میزان بارش‌ها در سال زراعی جاری گفت: میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (یکم مهر 99) تا 29 مهر، 4.6 میلیمتر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی 6.9 میلیمتر بود که بارش سال جاری 3 درصد کمتر از سال گذشته است.

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: همچنین میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور 6.1 میلیمتر بوده که بارش سال جاری 24.5 درصد بیشتر از سال بلندمدت است.

رفیعی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا صاف گاهی با وزش باد و در بعد از ظهر نیمه‌ابری پیش‌بینی می‌شود و در روزهای پنجشنبه،‌ جمعه و شنبه پیشِ رو، آسمان تهران کمی ابری است؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 23 و 12 خواهد بود.

وی افزود: فردا بندرعباس با بیشینه دمای 36 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 3 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها