نتایج تکان دهنده دانشگاه هاروارد آمریکا؛

کرونا 2 و نیم میلیون سال زندگی را نابود کرد

محققان دانشگاه هاروارد طی یک تحقیق مبتنی بر تعداد فوتی های ناشی از کرونا در ایالات متحده آمریکا به نتایج حیرت انگیز و تکان دهنده ای رسیده اند.
کد خبر: ۱۲۸۳۰۲۹

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیلی میل،  آمریکا بزرگ ترین مرکز جهانی کرونا محسوب می شود. میلیون ها نفر در این کشور جان خود را از دست داده اند و بیش از 230 هزار نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

دانشگاه هاروارد آمریکا نیز پس از بررسی تعداد فوتی ها، سن بیماران و شرایط جسمانی آنها طی تحقیقی ادعا می کنند میلیون ها سال زندگی مفید که می توانست از سوی جمعیت این کشور رقم بخورد با پاندمی کرونا از بین رفته است.

در این تحقیق سن و سال افراد فوت شده در نظر گرفته شده و سپس تخمین زده شد که اگر از کرونا فوت نمی کردند چقدر از عمر آنها باقی مانده بود.

این تحقیقات نشان داد از ابتدای سال 2020 تاکنون ویروس کرونا دو میلیون و 500 هزار سال زندگی مفید انسانی را از بین برده است. این تحقیق تمامی گروه های سنی فوت شده را در برگرفته است، از جوانان 20 تا 30 ساله تا افراد سالخورده.

ایالات متحده آمریکا سومین کشور پرجمعیت جهان است و چهار درصد از کل جمعیت جهان را به خود اختصاص داده. 20 درصد از مرگ های جهان نیز مربوط به این کشور است.

نویسنده اصلی  این تحقیق یعنی دکتر استفان اِلج  استاد گروه ژنتیک در دانشکده پزشکی هاروارد می گوید: «بسیاری معتقد نیستند این بیماری (کرونا) کشنده است چرا که80 درصد آمریکایی هایی که از به دلیل این بیماری از دنیا رفته اند بالای 65 سال هستند.»

وی در این مقاله نوشت: «متأسفانه ، سوءتفاهم قابل توجهی در مورد شدت بیماری و کشنده بودن آن وجود دارد. کرونا به طور نامتناسبی بر جمعیت سالمندان تأثیر می گذارد  اما به هر حال افراد مسن به مرگ طبیعی نزدیکتر هستند.»

برای این مطالعه داده هایی از مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا در اختیار دانشگاه هاروارد قرار گرفته است.

نکته مهم دیگر در رابطه با این تحقیق در نظر گرفتن متوسط امید به زندگی در میان جمعیت آمریکایی هاست. به هر حال طبق این گزارش حدود دو میلیون و 500 هزار سال زندگی مفید و بالقوه در کشور آمریکا از دست رفته است.

فقط یک پنجم افرادی که تا امروز به دلیل ابتلا به کرونا در ایالات متحده آمریکا جان خود را از دست داده اند زیر 65 سال دارند اما همین «یک پنجم» معادل یک میلیون و 200 هزار سال زندگی است.

شهروندان سالخورده و افراد مسن یک میلیون و 400 هزار سال باقیمانده در این تحقیق را تشکیل می دهند.

 

مردان سالهای بالقوه بیشتری از زندگی انسانی را از دست دادند. در این تحقیق یک میلیون و 400 هزار سال زندگی مربوط به مردان می شود و یک میلیون و 100 هزار سال زندگی به زنان اختصاص دارد.

"بخش قابل توجهی از مرگ های ناشی از کرونا در 40 ، 50 و 60 سالگی رخ می دهد که ده ها سال انتظار زندگی پیش رو داشته اند.

این تنها تحلیلی نیست که میزان همه گیری را فراتر از عفونت و مرگ نشان داده است.

روز سه شنبه ، گزارشی از CDC نشان داد که بیماری همه گیر ویروس کرونا منجر به جهش 25 درصدی مرگ و میر در میان آمریکایی های بین 25 تا 44 سال شده است.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها