آمریکایی ها اعلام کرده اند که واکسن کرونای این کشور تا ماه نوامبر به بازار جهانی عرضه خواهد شد.
کد خبر: ۱۲۸۲۹۳۵

به گزارش جام جم آنلاین ، آنچه در ادامه می آید مروری بر مهم ترین اخبار مربوط به ویروس کرونا در رسانه های سراسر جهان است.

 

*کرونا در بریتانیا فعلا قابل ریشه کن شدن نیست. مقامات بهداشتی این کشور می گویند نه تنها برای ریشه کن کردن که حتی برای کنترل این بیماری در بریتانیا خیلی دیر شده است. این کارشناسان می گویند اوضاع از لحاظ سرایت و همه گیری در این کشور آنچنان بد شده که حتی با وجود ممنوع کردن پروازهای بین المللی نمی توان شرایط فعلی را کنترل کرد.

*یک سری تحقیقات دقیق و موشکافانه در رابطه با ابتلای کودکان به ویروس کرونا نشان داده آن دسته از کودکانی که تست کرونای آنهامثبت اعلام شده و علامتی هم ندارند نسبت به سایر کودکان مبتلا کمتر «بار ویروسی» در بدن خود دارند.

*پژوهشگران آمریکایی موفق شدند با یک شبیه سازی چند بُعدی از ریه و ویروس کرونا، نحوه آلوده شدن سلول های ریه توسط کرونا را نقشه برداری کردند. در این تصاویر نشان داده می شود که ویروس کرونا چگونه به درون سلول های ریه راه پیدا و آنها را آلوده می کند.

اخبار کرونا در چند خط ؛ بالای 60 ساله ها را در ICU پذیرش نمی کنند

*نوعی کیت تشخیص کرونا در انگلستان ساخته شده که قادر است در مدت 12 دقیقه نتیجه را نشان بدهد، نتیجه ای که 97 درصد صحیح است.

*آخرین خبر از واکسن ساخت دانشگاه آکسفورد این است که این واکسن تا قبل از کریسمس 2021 به مرحله «تایید نهایی» می رسد. مرحله تایید نهایی یعنی وارد شدن به بازار جهانی. تا به حال هیچ واکسنی وارد مرحله تایید نهایی نشده است. در عین حال مقامات آمریکایی اعلام کردند واکسن کرونای ساخت این کشور تا ماه نوامبر به تایید نهایی می رسد.

*نخستین فردی که ابتلای او به کرونا در انگلستان محرز شد یک زن 51 ساله اهل «اسکس» است. او در ماه ژانویه به کرونا مبتلا شد و 17 روز در بخش مراقبت های ویژه بستری بود. نکته شگفت آور این است که بعد از گذشت چندین ماه هنوز با عوارض طولانی مدت کرونا دست و پنجه نرم می کند و مشکلاتی نظیر تنفسی و خستگی دارد. پیش از این دانشمندان بارها هشدار داده بودند که پایان بیماری کرونا به معنای بهبودی کامل یک فرد نیست و ممکن است او تا مدت ها از عوارض به جای مانده از این ویروس رنج ببرد و سختی بکشد.

*در رابطه با شیوع ویروس کرونا در بریتانیا خبرهای تاسف آور متعددی به گوش می رسد. یک گزارش تکان دهنده حاکی از آن است که در مدت اخیر برخی از بیماران بد حال بالای 60 سال کرونایی در بخش های مراقبت های ویژه بستری نشده اند. نتیجه گیری این است که مسئولان برخی از بیمارستان بخش های مراقبت های ویژه را بیشتر برای بیماران بدحال جوان در نظر می گیرند تا افراد بالای 60 سال. چند ماه پیش چنین شرایط فاجعه واری در ایتالیا و اسپانیا هم وجود داشت.

*شمار مبتلایان به کووید19 در اسپانیا همچنان روند تصاعدی دارد و وضعیت این کشور از لحاظ موج همه گیری مجددا به شرایطی بحرانی نزدیک شده است. اسپانیا از لحاظ ابتلا به کرونا در میان کشورهای جهان در جایگاه ششم قرار دارد. تعداد قربانیان کرونایی این کشور نیز 34 هزار و 752 مورد است.

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها