اخیراً مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا اعلام کرده که به نظر نمی رسد سطوح، عامل مهمی در انتقال بیماری باشند. با این حال نتایج تحقیقات دیگری در زمینه انتقال ویروس کرونا که در استرالیا انجام شده است نشان می دهد که ویروس می‌تواند در سطوحی مانند تلفن عینک و یا لباس تا ۲۸ روز زنده بماند.
کد خبر: ۱۲۸۲۸۸۱

به گزارش جام جم آنلاین از ابتدای همگی ویروس کرونا بحث در مورد روش های انتقال آن به دلیل جدید بودن این ویروس و عدم اطلاعات کافی نسبت به آن در محافل مختلف علمی داغ شد.

بسیاری از پژوهشگران در ماه‌های اول عنوان می‌کردند که مهم‌ترین راه انتقال ویروس کرونا از طریق تماس دست‌ها و یا تماس با سطوح آلوده است اما پس از چندی سرفه و عطسه مهمترین عامل انتقال ویروس کرونا معرفی شدند.

اخیراً مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا اعلام کرده که به نظر نمی رسد سطوح، عامل مهمی در انتقال بیماری باشند.

با این حال نتایج تحقیقات دیگری در زمینه انتقال ویروس کرونا که در استرالیا انجام شده است نشان می دهد که ویروس می‌تواند در سطوحی مانند تلفن عینک و یا لباس تا ۲۸ روز زنده بماند.

مجموعه این تحقیقات نشان می‌دهد که هنوز نتیجه قاطعی نسبت به این مسئله وجود ندارد و همین موضوع باعث سردرگمی مردم شده است. با این حال در کنار رعایت موارد بهداشتی مرتبط با سطوح مختلف، کارشناسان تاکید می‌کنند که ریسک انتقال در این موارد نسبت به انتقال از طریق سرفه و عطسه و یا فاصله کم با افراد مبتلا کمتر است.

دکتر فائوچی اخیراً در مصاحبه با روزنامه واشنگتن پست برای توضیح این مسئله مثال جالبی را مطرح کرده است. او نگرانی از انتقال ویروس کرونا به وسیله خریدها و یا جعبه پیتزا را مانند کسی دانسته که وسط اتوبان ایستاده و نگران است با برخورد شهاب سنگ به زمین، کشته شود.

به همین خاطر در کنار مراقبت در برابر ابتلا توسط ویروس‌های سطوحی مانند جعبه پیتزا و یا خریدها از رستوران، باید چند برابر مراقب مکان های عمومی و انتقال بیماری از طریق آنها بود.

از طرف دیگر این ویروس بیرون بدن انسان قابلیت تکثیر ندارد و تا زمانی که شما دستتان را به دهان و یا چشمان خود نزنید نمی تواند شما را آلوده کند بنابراین در کنار همه احتیاط های لازم باید شستن دست‌ها را به عنوان مهم‌ترین عامل مقابله با گسترش ویروس کرونا رعایت کنید.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها