چسبیدن آدامس روی مو یکی از وحشت ناک ترین اتفاقات است که بلافاصله بعد از آن شما به دنبال راهی به غیر از کوتاه کردن مو برای جدا کردن آدامس هستید.
کد خبر: ۱۲۸۲۶۷۰

راه حل جدا کردن آدامس از روی موی سر  

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از نمناك ،چسبیدن آدامس روی مو قطعاً اتفاقات دردناکی است و بعد از این اتفاق حتماً فکر می کنید که باید چه کاری انجام دهید. باید موهایتان را کوتاه کنید؟! اما این تنها راه حل ممکن نیست و نگران نباشید. 

جدا كردن ادامس از موي سر

چگونه آدامس چسبیده را از روی موها را جدا کنیم ؟

کودکان عاشق جویدن آدامس هستند و هر چقدر آدامس آن ها بزرگتر باشد، لذت بیشتری می برند. اگرچه همین آدامس های بزرگ تصادفاً و گاها به موهای ما می چسبند. در این قسمت راه حل هایی را به شما معرفی می کنیم که بدون آسیب رساندن به مو بتوانید آدامس را از روی آن جدا کنید. 

1. مو را کوتاه کنید

اولین راه حل این است که ادامس را از روی سطح مو، راحت جدا کنید. می توانید از یک فویل آلومینیومی استفاده کنید و ان را روی قسمتی از مو که ادامس به آن چسبیده است نگه دارید که مطمئن باشید به نواحی دیگر نمی چسبد و سپس آن را قیچی کنید.

2. از یخ برای برداشتن آدامس روی مو استفاده کنید

این راه حل ساده تر از آن چیزی است که فکر می کنید. باید از طریق یخ به آدامس خنکی بدهید و آن را روی مو نگه دارید و این کار را تا جایی انجام دهید که احساس کنید آدامس سفت شده است و سپس آن را تکه تکه با انگشتتان بردارید. 

3. روغن زیتون بزنید

روغن زیتون به نرم کردن مو و برداشتن آدامس کمک می کند. اول این که موهای خود را با روغن زیتون مرطوب کنید. می توانید از این روغن طبیعی دیگر هم استفاده کنید و مو را به طور کامل به آن آغشته کنید. چربی روغن به جدا شدن آدامس از روی مو کمک می کند و سپس می توانید از شانه با دندانه های درشت استفاده کنید و کم کم آدامس را جدا کنید و در نهایت سر خود را بشویید تا روغن زیتون از روی آن از بین برود.

4. وازلین استفاده کنید

وازلین مانند روغن زیتون یک ماده نرم کننده است که به جداسازی آدامس از روی موها کمک می کند. باید موی خود را به وازلین آغشته کنید و سپس چند دقیقه صبر کنید و در نهایت آدامس را به آرامی جدا کنید ، بدون اینکه موهایتان کشیده شود. 

5. از خمیر دندان کمک بگیرید 

شاید برایتان عجیب به نظر برسد اما خمیردندان به جداسازی آدامس از روی مو کمک می کند زیرا بافت کرمی دارد و دقیقاً همان چیزی است که نیاز دارید و می تواند آدامس را شل کند و به آرامی از روی موها برداشته شود.

6. شانه زدن با کرم نرم کننده راه حل خوبی است

همه ما تا به حال در مورد استفاده از مواد نرم کننده برای مو چیزهای زیادی شنیده ایم. در این مورد هم پیشنهاد می کنیم که از کرم استفاده کرده و آن را روی موها شانه کنید. برای استفاده از آن مراحل روغن زیتون و وازلین را در پیش بگیرید. 

7. سیلیکون مو هم یک پیشنهاد است

اگر در منزل سیلیکون مو دارید، قطعاً مشکلتان برطرف خواهد شد زیرا سیلیکون یک ماده نرم کننده است و به جداسازی آدامس از روی موها کمک می کند. 

8. استفاده از الکل روشی ساده است

اگرچه که این روش رایج است اما اثر پذیری آن نسبت به روش های دیگر کمتر است. بهتر است که آن را جزء روش های آخر بگذارید زیرا الکل موی شما را خشک می کند.

این درمان هم شبیه به ترفند های دیگر است. کافی است که کمی از موهایتان را به الکل آغشته کنید و حدود 2 دقیقه صبر کنید و کم کم آدامس را از روی مو جدا کنید. 

9. سرکه سفید پیشنهاد طب سنتی است

سرکه سفید آدامس را نرم می کند. برای انجام این کار باید موها را به سرکه سفید آغشته کنید و سپس دو دقیقه صبر کنید و آدامس را با دست جدا کنید. اگر آدامس جدا نشد، دوباره این مرحله را تکرار کنید و بعد از اتمام کار ، موها را شستشو دهید.  

10. موها را آبلیمویی کنید

یکی دیگر از درمان های طبیعی عنوان شده در این بخش از نمناک برای برداشتن آدامس از روی مو، آبلیمو است. افراد تازه کار کافی است که آب یک عدد لیمو را بگیرند و مانند روش سرکه سفید عمل کنند. این ماده به آرامی آدامس را در خودش حل می کند و باعث جداسازی آن از روی مو خواهد شد. 

11. مایونز را دست کم نگیرید

یکی از ترفندهای جدا کردن آدامس از روی مو استفاده از مایونز است زیرا مایونز یک ماده حلال است و مانند موارد قبل عمل می کند.

 

12. از اثر جوش شیرین غافل نشوید 

جوش شیرین فواید بی شماری دارد و برای پاکسازی محیط داخل منزل استفاده می شود. کافی است که دو قاشق غذاخوری جوش شیرین را با نصف لیوان آب ترکیب کنید و به آرامی به موهایتان بزنید تا آدامس را در خودش حل کند و هرچند بار که خواستید این مرحله را تکرار کنید و مطمئن باشید که به موهایتان آسیبی نخواهد زد. 

اگرچه که که گاهی اوقات جدا کردن آدامس از روی مو برایتان غیر ممکن به نظر می رسد اما همان طور که می بینید، ترفند های زیادی وجود دارد تا این کار را به راحتی انجام دهید.

امیدواریم که بدون نیاز به کوتاه کردن مو مشکلتان برطرف شود.

 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها