عاشق همیشگی همسر

چگونه عاشق بمانیم؟

تحقیقات جدید نشان می‌دهد نوشیدن چای سبز و قهوه احتمال مرگ زودرس را کاهش می‌دهد.
کد خبر: ۱۲۸۲۶۰۴

به گزارش جام جم آنلاین، تحقیقات جدید نشان می‌دهد اگر عاشق واقعی قهوه و چای سبز باشید با مصرف این نوشیدنی‌ها احتمال مرگ زودرس را کاهش می‌دهید.

براساس مطالعات جدید نوشیدن روزانه چند فنجان چای سبز به همراه دو فنجان قهوه ۶۳ ٪ خطر مرگ را کاهش می‌دهد و حدود پنج سال مرگ افراد را به تاخیر می‌اندازد.

یک فنجان قهوه یا چای سبز به تنهایی روزانه ممکن است به ترتیب خطر مرگ زودرس را به ترتیب ۱۲ تا ۱۵ درصد کاهش دهد.

«یوجی کوموریتا» استادیار دانشکده علوم پزشکی دانشگاه «کیوشو» در «فوکووکا» ژاپن گفت: تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف بیشتر چای سبز و قهوه با کاهش مرگ و میر همراه است و به نظر می‌رسد اثر ترکیبی آن‌ها در افراد دیابتی نوع ۲ بسیار بیشتر است.

کوموریتا افزود: مشخص نیست که این نوشیدنی‌ها چگونه به سلامتی کمک می‌کنند. هر دو دارای مواد مغذی هستند که ممکن است التهاب را کاهش دهند.

در این تحقیق تقریباً ۵۰۰۰ بزرگسال ژاپنی با میانگین سنی ۶۶ سال و مبتلا به دیابت نوع ۲ شرکت داشتند که۲۸۰۰ نفر از آن‌ها مرد بودند.

وضعیت سلامتی شرکت کنندگان در این تحقیق حدود ۵ سال پیگیری شد و از آن‌ها پرسیده شد مصرف روزانه چای و قهوه سبز چه میزان است.

همچنین از آن‌ها سوالاتی مربوط به سبک زندگی، مانند میزان ورزش، مصرف الکل،سیگار کشیدن و میزان خواب معمول پرسیده شد.

بیش از هزار و صد نفر از افراد حاضر در تحقیق روزانه یک لیوان، یک هزار و چهارصد نفر دو تا سه لیوان چای سبز و یک هزار و هشتصد نفر چهار فنجان یا بیشتر چای سبز می‌نوشیدند.

همچنین هزار و سیصد نفر یک فنجان، نهصد و شصت نفر دو فنجان و یک هزار و ششصد نفر دو یا چند فنجان د روز قهوه مصرف می‌کردند.

دکتر مینیشا سود، متخصص غدد درون ریز در بیمارستان لنوکس هیل در نیویورک که در این مطالعه نقشی نداشته، اما با یافته‌ها آشنا است، گفت: تاثیر مثبت چای سبز فقط مختص افراد دیابتی نیست. در مطالعات متعدد جمعیت نشان داده شده است که افراد ژاپنی که مقادیر قابل توجهی چای سبز مصرف می‌کنند، میزان مرگ و میر پایین تری را دارند.

او افزود: چای سبز و قهوه به دلیل گیاهی بودن دارای آنتی اکسیدان‌ها و مواد شیمیایی مفید هستند ممکن است التهاب را کاهش دهند.

مینیشا سود ادامه داد: نحوه استفاده از این نوشیدنی‌ها نیز مهم است. اگر آن را شیرین می‌کنید و شیر یا خامه به نوشیدنی خود اضافه می‌کنید، ممکن است از فواید آن برای سلامتی کاسته باشید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها