سرویس استریم Quibi که کمتر از یک سال از راه‌اندازی آن می‌گذرد، به‌صورت رسمی به کار خود پایان می‌دهد.
کد خبر: ۱۲۸۲۴۶۷

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از زومیت،سرویس استریم کوییبی (Quibi) که ابتدای سال جاری راه اندازی‌ شده بود، به کار‌خود خاتمه می‌دهد. این سرویس قرار بود با با مدل تجارت «موبایل محور» خود، نظر مخاطبان جوان را جلب کرده و آن‌ها را به سمت خود بکشد.

کوییبی در نامه‌ای سرگشاده تأکید کرده است این سرویس استریم در حال تعطیل کردن فروشگاه خود است. جفری کاتزنبرگ و مگ ویتمن در نامه‌ی خود به سرمایه‌گذاران، کارمندان و شرکای خود نوشته‌اند: «ما تمام گزینه‌های موجود را درنظر گرفته و آخرین تصمیم را گرفته‌ایم».

این دو کار‌آفرین باور دارند که ایده‌ی آن‌ها برای راه‌اندازی سرویس استریم منحصر به تلفن‌های همراه، به‌اندازه‌ی کافی ایده‌ای خوب و بالغ نبوده و هم‌زمانی عرضه‌ی آن با همه‌گیری ویروس کرونا و قرنطینه‌ی خانگی نیز دلیل دیگری برای شکست آن شده است.
البته هنوز زمان مشخصی برای تعطیل شدن کوییبی درنظر گرفته نشده است. با این اوصاف به‌نظر می‌رسد این سرویس که کار خود را ابتدای سال ۲۰۲۰ شروع‌ کرده بود، ادامه‌ی فعالیت‌های خود را متوقف کند.

به‌تازگی کوییبی با یک شرکت برای تجدید ساختار داخلی خود، همکاری‌داشته است. آن‌طور که مشخص است این شرکت چندین گزینه را به آن‌ها پیشنهاد داده است که یکی از آن‌ها تعطیلی کامل کوییبی بوده است. به‌نظر می‌رسد این همان چیزی باشد که کوییبی و بنیان‌گذار آن جفری کاتزنبرگ، تصمیم گرفته است از آن استفاده کند. طبق شایعات گفته می‌شود او برای اطلاع‌رسانی به سرمایه‌گذارها با‌ آن‌ها تماس گرفته است.

کاتزنبرگ و کوبی درکنار یکی دیگر از موسسان یعنی مگ ویتمن، مدیرعامل شرکت، برای تأسیس سرویسی که به ارائه محتوای ۱۰ دقیقه‌ای اختصاص دارد و تنها برای اندروید و iOS عرضه شده بود، مبلغ ۱,۷۵ میلیارد دلار سرمایه جمع‌آوری کردند.

بسته شدن سرویس استریم کوییبی quibi

هدف‌ از ساخت سرویس استریم کوییبی که اشتراک آن با نمایش تبلیغ ماهیانه ۴٫۹۹ دلار و بدون نمایش تبلیغ ماهیانه ۷٫۹۹ دلار هزینه داشت، این بود‌ که زمانی‌که افراد در مسافرت، تعطیلات یا در محل کار هستند، بتوانند قسمتی کوتاه از یک سریال را تماشا کنند. به‌همین دلیل است که همه‌گیری جهانی ویروس کرونا که منجر به لغو شدن سفرها و دورکاری بسیاری افراد در منزل شده است، ازجمله دلایل شکست کوییبی عنوان می‌شود.

بسیاری از افراد تقاضای ارائه‌ی Quibi برای تلویزیون‌ها و تی‌وی باکس‌های هوشمند را داشتند و کوییبی درنهایت اوایل این هفته اپلیکیشن خود را برای دستگاه‌های Fire TV آمازون، اندروید TV و Apple TV ارائه داد.

هنوز زمان دقیق تعطیل شدن Quibi مشخص نشده‌ است و حتی ممکن است چندین ماه طول بکشد. همچنین هنوز هیچ صحبتی از محل قرارگیری بیش از ۵۰ سریال اوریجینال و دارای فیلم‌نامه که هنوز خیلی از آن‌ها به نمایش درنیامده‌اند صورت نگرفته است.

چندی پیش اخباری از تلاش موسسان کوییبی برای فروش آن به اپل منتشر شده بود. طبق ادعای Deadline در صورت تمایل کسی به خرید این شرکت، کاتزنبرگ و ویتمن همچنان ممکن است آن را بفروشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها