سیب ها از میوه های خوشمزه و آبدار شناخته شده اند

خواص سیب خشک

میوه های خشک روشی آسان و راحت برای رسیدن به دریافت مواد مغذی توصیه شده روزانه هستند. سیب خشک از جمله میوه های پرطرفداری است که می توانید هر روز آنها را مصرف کنید اما آیا خوردن سیب خشک واقعا سالم است؟ و آیا خواص سیب خشک برای رفاه عمومی بدن شما مفید است؟
میوه های خشک روشی آسان و راحت برای رسیدن به دریافت مواد مغذی توصیه شده روزانه هستند. سیب خشک از جمله میوه های پرطرفداری است که می توانید هر روز آنها را مصرف کنید اما آیا خوردن سیب خشک واقعا سالم است؟ و آیا خواص سیب خشک برای رفاه عمومی بدن شما مفید است؟
کد خبر: ۱۲۸۲۲۹۱

خواص سیب خشک


به گزارش جام جم آنلاین به نقل از هفت گنج میوه های خشک روشی آسان و راحت برای رسیدن به دریافت مواد مغذی توصیه شده روزانه هستند. سیب خشک از جمله میوه های پرطرفداری است که می توانید هر روز آنها را مصرف کنید اما آیا خوردن سیب خشک واقعا سالم است؟ و آیا خواص سیب خشک برای رفاه عمومی بدن شما مفید است؟


سیب خشک چیست؟


سیب ها از میوه های خوشمزه و آبدار شناخته شده اند. اما اگر تمام مقدار آب آن حذف شود، چه می شود؟ آیا به اندازه سیب های تازه یک میان وعده خوب خواهند بود؟
سیب های خشک یا کم آب میوه هایی هستند که محتوای اصلی آب آنها از آنها خارج شده است. آنها مانند نسخه های قهوه ای و نرم و براق سیب های تازه به نظر می رسند. سیب خشک اغلب تولید تجاری است اما شما می توانید نسخه خانگی خود را نیز تهیه کنید.
سیب خشک به طور طبیعی شیرین است و آنها را به یک جایگزین عالی و خوش طعم برای سیب های تازه تبدیل می کند و می تواند یک میان وعده خوشمزه باشد که البته باید در حد متعادل مصرف شود.
خشک کردن سیب یکی از قدیمی ترین و ساده ترین راه های حفظ میوه است. برخی از روش های خشک کردن سیب شامل موارد زیر است:
زیر آفتاب خشک شدن استفاده از میوه خشک کن های بادی برای تولید انبوه سیب های خشک شده قرار دادن سیب در یک دستگاه میوه خشک کن خانگی خشک کردن از طریق فر
سیب های خشک شده در کیسه های نگهدارنده مواد غذایی یا ظروف در دار بسته بندی می شوند. این امر باعث می شود تا بهداشتی تر باشند و حتی کمتر از سیب های کنسرو شده از بین بروند.
یافتن سیب تازه و میوه های دیگر در طول زمستان می تواند دشوار باشد بنابراین مردم سراسر جهان سیب خشک را خریداری می کنند.
خواص سیب خشک
برخی افراد تصور غلطی دارند که فکر می کنند میوه های خشک به اندازه میوه های تازه سالم نیستند. این اشتباهی است که واقعاً نباید به آن دامن زده شود. به این دلیل است که میوه های خشک مانند سیب فواید سلامتی زیادی برای همه دارند.
سیب های خشک، ترد و خوشمزه و گزینه ای سالم برای مهمانی ها هستند. لیست زیر خواص سیب خشک را ذکر می کند:
خواص سیب خشک در جلوگیری از یبوست و همچنین سیر نگه داشتن به مدت طولانی
روش های دیگر حفظ میوه به طور معمول مقدار فیبر میوه را از بین می برد اما نه برای سیب های خشک.
یکی از فواید سیب خشک این است که مقدار زیادی فیبر محلول و نامحلول در آن وجود دارد. نصف فنجان سیب خشک تقریباً 3-4 گرم فیبر رژیم غذایی به شما می دهد که برای فراهم کردن 13-20٪ از فیبر مورد نیاز روزانه شما کافی است.
فیبر به شما احساس سیری می دهد. همچنین به از بین بردن سموم و باکتری های مضر از روده شما کمک می کند. فیبر مدفوع شما را نرم می کند تا یبوست را نیز برطرف کند. فیبر محلول وظیفه کنترل سطح قند خون را بر عهده دارد، در حالی که فیبر نامحلول روده شما را تمیز نگه می دارد.
سیب های خشک شده را که هنوز پوستشان جدا نشده را انتخاب کنید، زیرا پوست سیب جاییست که بیشتر فیبر از آنها تشکیل می شود.
سیب خشک حاوی ویتامین های B است که برای هورمون ها، مغز و انرژی مفید هستند
سیب خشک حاوی دو ویتامین B ضروری است که سوخت و ساز انرژی را بهبود می بخشد، تعادل هورمونی را بهبود می بخشد و مغز را تغذیه می کند. آنها اسید پانتوتنیک (ویتامین B5) و پیریدوکسین (ویتامین B6) هستند.
پنتوتنیک اسید وظیفه کمک به بدن شما برای ایجاد انرژی از غذایی را دارد که می خورید. همچنین در تولید هورمون بسیار حیاتی است. سیب خشک حاوی 3٪ از توصیه های روزانه این ویتامین است.
پیریدوکسین یک ویتامین B است که به متابولیسم پروتئین کمک می کند و به ایجاد انتقال دهنده های عصبی کمک می کند. انتقال دهنده های عصبی فرستنده های شیمیایی در مغز هستند که باعث بهبود پاسخ و عملکرد مغز می شوند. سیب خشک می تواند حدود 6٪ از توصیه های روزانه پیریدوکسین مصرفی شما را تامین کند.
خواص سیب خشک در بهبود سلامت سلول
سیب خشک منبعی غنی از آنتی اکسیدان ها، به ویژه پلی فنول ها است. اینها موادی هستند که در جلوگیری از آسیب سلول های شما که در اثر رادیکالهای آزاد ایجاد می شوند، موثرند.
رادیکال های آزاد مولکول ها و اتم هایی هستند که توسط موادی مانند آلاینده های هوا، سموم دفع آفات، الکل و غذاهای سرخ شده از بدن خارج می شوند. رادیکال های آزاد توسط بدن جذب می شوند و از طریق فرآیند معروف به اکسیداسیون به سلول آسیب می رسانند. این بدان معنی است که رادیکال های آزاد الکترون های موجود در سلول را می گیرند و آن را با پروتئین ها، غشاها و DNA آسیب دیده رها می کنند.
سلول های آسیب دیده می توانند در هر اندام و سیستم بدن شما ایجاد شوند. ممکن است ناخودآگاه دچار آسیب سلولی در بعضی از قسمت های بدن شوید. برخی از علائم آسیب سلولی ممکن است شامل خستگی جسمی، خشکی پوستی و بی ثباتی ذهنی باشد.
پلی فنول ها آنتی اکسیدان هایی هستند که به سلول های آسیب دیده در بازسازی خود کمک می کنند. آنها می توانند رادیکال های آزاد را با جایگزینی الکترون های دزدیده شده از سلول ها خنثی کنند. پلی فنول ها همچنین در کاهش تعداد رادیکال های آزاد که وارد بدن می شوند کمک می کنند.
یکی از خواص سیب خشک این است که باعث افزایش سطح پلی فنول در بدن می شود. آنتی اکسیدان هایی که از طریق خوردن سیب خشک شده آزاد می شوند به سلول های شما کمک می کنند تا با اثرات آسیب سلولی مقابله کنند.
سلول های بدن ما تغذیه و مجهز می شوند تا سریعتر بهبود یابند و منجر به افزایش انرژی، درخشش قابل توجه پوست شما و بهبود روحیه و عملکرد ذهنی شما می شود.
خواص سیب خشک در افزایش میزان جذب مواد معدنی
مواد معدنی بسیار حیاتی برای سالم نگه داشتن بدن هستند. ممکن است برخی تعجب کنند اگر بدانند که از جمله خواص سیب خشک محتوای معدنی آنهاست. سیب خشک دارای مواد معدنی کلیدی است که می تواند به سلامت و رفاه شما کمک کند:
پتاسیم – نصف فنجان سیب خشک حاوی 4٪ از نیاز روزانه پتاسیم شما است. پتاسیم برای کنترل سطح الکترولیت و آب بسیار مهم است. این ماده همچنین یک ماده معدنی است که با بهبود عملکرد سیستم عصبی و مغز ارتباط دارد.
سدیم – سدیم مانند پتاسیم برای حفظ تعادل آب در بدن ضروری است. همچنین به تنظیم حجم خون و فشار خون کمک می کند. 40 گرم سیب خشک حدود 180 میلی گرم سدیم دارد که تقریباً 8٪ از میزان توصیه شده روزانه شما است.
آهن – این ماده معدنی به ایجاد گلبول های قرمز تازه خون کمک می کند که در نتیجه اکسیژن موجود در خون را به قسمت های مختلف بدن منتقل می کند. مقدار آهن موجود در سیب خشک می تواند 3-8٪ از میزان توصیه شده روزانه شما را تأمین کند.
سیب خشک همچنین حاوی مواد معدنی کمیاب در مقادیر کمی مانند سلنیوم، مس و منگنز است.
خواص سیب خشک در حفظ وزن سالم
سیب خشک دارای محتوای چربی صفر است و آنها را به عنوان میان وعده ای ایده آل برای افرادی که در حال کنترل وزن خود هستند، تبدیل می کند. آنها همچنین به طور طبیعی شیرین هستند و می توانند غذاهای سالم مانند سالاد و سبزیجات را تکمیل کنند.
با این حال، در خوردن مقدار زیاد سیب خشک شده در یک جلسه، محتاط باشید. به راحتی می توانید به دلیل اندازه کوچک شان در خوردن آنها پرخوری کنید. برای کنترل کالری خود یک فنجان سیب خشک شده در هر وعده میل کنید.
همچنین، هنگام خرید سیب خشک شده تجاری، گزینه های طبیعی یا ارگانیک را انتخاب کنید تا از خرید برخی از انواع شکری آن خودداری کنید. با این وجود بهتر است سیب های خشک شده خانگی خود را آماده کنید تا اطمینان حاصل شود که هیچ نوع قند اضافه شده در میان وعده شما وجود ندارد.
خواص سیب خشک در مبارزه با سرطان
یکی از مواردی که توجیه می کند سیب عالی است و یکی از دلایلی که عبارت “هر روز یک سیب” بسیار محبوب است، به این دلیل است که آنها حاوی طیف گسترده ای از آنتی اکسیدان ها هستند. آنها همچنین تعداد زیادی فلاونوئید را در اختیار ما قرار می دهند.
این نوع مواد مغذی هر دو برای کمک به مبارزه با سرطان مؤثر هستند. آنها می توانند در مقابله با استرس اکسیداتیو و آسیب رادیکال آزاد، که هر دو به این بیماری کمک می کنند، تاثیر بگذارند.
سیب آنقدر غنی از فنل است که در حال حاضر از نظر تراکم فنل ها رتبه دوم را در بین همه میوه ها دارد. این میوه با بیشترین ترکیبات فنلی، در رتبه بعد از کرنبری قرار دارد. با این حال، سیب ها ترکیبات فنولی آزاد بیشتری دارند: آنها بهتر توسط بدن جذب می شوند.
سیب حاوی آنتی اکسیدان های مختلفی است که به دلیل فواید سلامتی اش مشهور است. اینها شامل کوئرستین، کاتچین و اسیدهای کلروژنیک است.
به طور خاص، سیب به مبارزه با سرطان پروستات کمک می کند. این امر به این دلیل است که آنها حاوی طیف گسترده ای از ترکیبات ضد التهابی هستند. در صورت عدم کنترل بدن، التهاب می تواند به بیماری هایی مانند سرطان کمک کند.
اگر بیشترین مقدار مواد مغذی را از سیب خود می خواهید، بهتر است پوست آن را نیز بخورید. نگران نباشید، سیب خشک هنوز هم برای شما عالی است! با این حال، بسیاری از آنها قبل از خشک شدن پوست کنده می شوند و پوست آنها حاوی مقدار نسبتاً خوبی از این آنتی اکسیدان هاست.
خواص سیب خشک در مبارزه با التهاب
نکته دیگری که سیب خشک شده می تواند برای آن بسیار مفید باشد، مبارزه با التهاب است. آنها حاوی طیف گسترده ای از گیاهان دارویی یا مواد شیمیایی گیاهی هستند که می توانند از بروز التهاب و بیماری هایی که التهاب مزمن ایجاد می کند، جلوگیری کنند.
التهاب یک واکنش طبیعی است. این بیماری هنگامی رخ می دهد که سیستم ایمنی بدن عدم تعادل یا نیاز به مقابله با عوامل بیماری زا را برای جلوگیری از عفونت یا بیماری ها تشخیص دهد. با این حال، گاهی اوقات سیستم ایمنی بدن در صورت لزوم باعث ایجاد التهاب می شود.
هنگامی که این اتفاق می افتد، بیماری ها می توانند به وجود آیند. تحقیقات اخیر نشان داده است که سیب می تواند به جلوگیری از بروز بیماری های التهابی مانند دیابت، مشکلات در مدیریت وزن و شرایط مربوط به سلامت استخوان ها و دستگاه روده کمک کند.
خواص سیب خشک در جلوگیری از بیماری های قلبی
تحقیقات زیادی روی سیب و میوه های مشابه انجام شده است که نشان می دهد آنها می توانند به مقابله با بیماری های مختلف کمک کنند. نشان داده شده است که سیب به ویژه برای مقابله با بیماری های قلبی مفید است.
مشخص شده است که افرادی که میوه بیشتری می خورند، خشک شده یا تازه فرقی ندارد، کمتر به بیماری های قلبی مبتلا می شوند. یکی از دلایل اینکه سیب خشک شده برای این امر بسیار مفید است این است که آنها حاوی نوع خاصی از فیبر هستند که به عنوان پکتین شناخته می شود.
پکتین به ویژه پکتین موجود در سیب می تواند برای کاهش سطح کلسترول مفید باشد. یک مطالعه ثابت کرد که موش هایی که سیب خشک شده به آنها داده می شود ، بسیار کمتر کلسترول را جذب می کنند.
سطح کلسترول بالا می تواند نقش مهمی در بیماری های قلبی داشته باشد. یکی از مشکلاتی که کلسترول بیش از حد می تواند ایجاد کند آترواسکلروز است، سخت شدن شریان ها که در اثر کلسترول ایجاد می شود.
خواص سیب خشک در بهبود هضم غذا
یکی از دلایلی که سیب برای سلامتی شما بسیار مفید است این است که حاوی فیبر زیادی هستند. فیبر می تواند کارهای مهم بسیاری را برای بدن ما انجام دهد و یکی از مهمترین کارهایی که می تواند انجام دهد بهبود هضم ماست.
نشان داده شده است که خوردن فیبر زیاد از بروز مشکلات گوارشی جلوگیری می کند. از آنجا که یک سیب متوسط ​​متوسط ​​می تواند حدود 13٪ از مقدار روزانه فیبر شما را تأمین کند، می توانید درک کنید که چرا آنها برای افرادی که می خواهند هضم خوبی داشته باشند، انتخاب خوبی هستند.
رژیم های غذایی با فیبر بالا می توانند به مردم در مقابله با سرطان های گوارشی کمک کنند، آنها می توانند به مدیریت علائم IBS کمک کنند و می توانند عملکرد مناسب اندام های درگیر در دستگاه گوارش را ترغیب کنند.
به اندازه کافی جالب است اگر بدانید نشان داده شده است که فیبر هم از یبوست و هم از اسهال جلوگیری می کند. اگر اسهال دارید، خوردن فیبر باعث سفت شدن مدفوع شما می شود. اگر یبوست دارید، فیبر می تواند مایعات را وارد روده کند و دوباره اوضاع را به حرکت درآورد.
فیبر برای سیستم سم زدایی بدن نیز مهم است. این ماده به بدن کمک می کند تا صفرا را دفع کند، یعنی مایعی که توسط لوزالمعده ایجاد می شود و سموم را بیرون می کشد تا از بدن خارج شود. اما اگر فیبر لازم برای چسبیدن صفرا به آن نباشد، از طریق کبد دوباره وارد چرخه می شود. این می تواند مشکلات زیادی ایجاد کند.
خواص سیب خشک در مبارزه با دیابت
در مورد مواد مغذی موجود در سیب موارد زیادی وجود دارد که می تواند برای کمک به رفع دیابت مفید باشد.
یکی از مواردی که سیب برای آنها مفید است، کمک به جلوگیری از چاقی است. از آنجا که چاقی و دیابت اغلب ارتباط نزدیکی دارند، کمک به جلوگیری از افزایش وزن بیش از حد می تواند برای کسانی که می خواهند از ابتلا به دیابت دوری کنند ایده آل باشد.
این تا حدی به این دلیل است که آنها حاوی فیبر زیادی هستند که به شما کمک می کند سریع تر و طولانی تر احساس سیری کنید. آنها همچنین حاوی تعدادی ماده مغذی هستند که به ترویج متابولیسم کمک می کنند.
مطالعات نشان داده اند افرادی که روزانه بیش از 5 وعده میوه می خورند، کمتر به دیابت مبتلا می شوند. برخی افراد ممکن است از شنیدن این موضوع شوکه شوند اما واقعیت دارد. این میوه ها حاوی مواد مغذی هستند که به مدیریت قند خون کمک می کنند.
برخی از فلاونوئیدهای موجود در سیب به حساس تر شدن بدن به انسولین کمک می کنند. انسولین هورمونی است که بدن برای تنظیم سطح قند خون از آن استفاده می کند و به طور کلی دیابت نسبت به این ترکیب حساسیت دارد. بنابراین، خوردن سیب می تواند به جلوگیری از دیابت کمک کند.
خواص سیب خشک در جلوگیری از آسم
حداقل یک مطالعه نشان داده است که سیب برای کمک به مدیریت علائم آسم مفید است. مشخص شد که سیب ها سیستم ریوی را کمتر حساس می کنند که برای افرادی که از آسم رنج می برند ایده آل است.
این جالب است زیرا ثابت شد که سیب بسیار مفیدتر از سایر میوه هایی است که در طول مطالعه استفاده شده است. محققان معتقدند که این به دلیل تعامل ویژه ترکیبات مختلف موجود در سیب است.
خواص سیب خشک در طراوت پوست
سیب خشک می تواند علائم رایج مانند خشکی پوست، ترک خوردگی، رنگ پریدگی و بسیاری از بیماری های مزمن و طولانی مدت پوستی را از بین ببرد یا کاهش دهد.
لازم به ذکر است که این توانایی سیب خشک به دلیل وجود ریبوفلاوین (ویتامین B2)، ویتامین های C و A، مواد معدنی مانند آهن، منیزیم، کلسیم و پتاسیم است.
تنظیم فشار خون
خوردن سیب خشک شده و حتی بو کردن سیب های خشک می تواند فشار خون را کاهش دهد. این مطالعه نشان داد که فقط کمی بوی سیب خشک باعث کاهش فشار خون در بیماران می شود.
سلامتی لثه ها
اسیدهای موجود در سیب خشک باعث از بین رفتن باکتری ها هنگام جویدن و تمیز کردن دندان ها و لثه ها می شوند. جویدن یک سیب خشک مانند استفاده از یک مسواک طبیعی است. مطالعات نشان می دهد که سیب خشک شده می تواند ذرات غذایی که روی دندان ها و لثه ها باقی مانده است را تمیز کند و از پوسیدگی دندان و بیماری لثه جلوگیری کند. حتی افرادی که در گذشته به بیماری لثه مبتلا شده اند می توانند از میزان زیادی ویتامین C در سیب خشک بهره مند شوند.
مواد مغذی موجود در سیب خشک ساختار دندان را تقویت می کند. مینای دندان را تقویت می کند و از سائیده شدن دندان جلوگیری می کند.
جویدن سیب خشک باعث تقویت عضلات فک می شود. سیب خشک به دلیل داشتن اثرات ضد التهابی، یک دهانشویه ساده و طبیعی است که هیچگونه افزودنی در آن وجود ندارد.
نقرس و درد مفاصل
یکی از بیماری هایی که به طور معمول در اثر پرخوری و مصرف مداوم منابع حیوانی (گوشت قرمز و چربی) و الکل ایجاد می شود، درد مفاصل و نقرس است. برای جلوگیری از شیوع بیماری، لازم است رژیم بدون چربی را رعایت کنید. سیب خشک نیز میوه ای ارزشمند است زیرا چربی کمی دارد و باعث کاهش اوره می شود.
سیب خام یا خشک شده از ایجاد اسید اوریک در بدن جلوگیری می کند و پس از آن مقدار کل اسیدهای اوریک به ویژه اسید فرمیک افزایش می یابد. بنابراین، استفاده از آن برای بیماران مبتلا به درد مفاصل و نقرس توصیه می شود.
خواص سیب خشک در بهبود حافظه
سیب خشک باعث بهبود حافظه می شود. بنابراین، برای کسانی که کارهای فکری انجام می دهند، مفید است. به طور کلی سیب به دلیل فسفر موجود در بدن، اعصاب و حافظه را تقویت می کند.
مسکن و آرام بخش
دمنوش پوست سیب خشک شده که با کمی عسل شیرین شده است، یک نوشیدنی آرامش بخش است. خوردن سیب خشک خام نیز باعث آرامش در سیستم عصبی می شود. علاوه بر ویتامین های گروه B، منیزیم و فسفر و برخی عناصر دیگر که در سیب خشک یافت می شوند، تأثیری آرام بخش بر اعصاب دارند. همچنین جویدن سیب خشک باعث کاهش انقباض عضلات صورت می شود.
نتیجه گیری
فواید سلامتی زیادی برای سیب های خشک وجود دارد که به راحتی نمی توانید نادیده بگیرید. برندهای تجاری آنها از نظر مواد مغذی با همتايان ميوه تازه و میوه خشک خانگی، قابل مقایسه نیستند.
سیب های خشک به روش های بی شماری سلامت شما را بهبود می بخشند. به طور مرتب آنها را بخورید:
شما را سیر نگه می دارد سلامت روده شما را بهبود می بخشد به شما در متابولیسم انرژی بیشتر کمک می کند به بهبود عملکرد مغز و عصب کمک می کند با آسیب سلولی مبارزه می کند تعادل آب و حجم خون را تنظیم می کند انتقال اکسیژن را در بدن بهبود می دهد به شما در حفظ وزن سالم ایده آل کمک می کند
بنابراین، دست به کار شوید و همین الان سیب های خشک شده خود را تهیه و نگهداری کنید. آنها یک میان وعده خوشمزه و مغذی هستند که بدن شما را سالم و شاد نگه می دارند. این یک میان وعده است که برای شما مفید است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها