یکی از روش‌های فوری و ساده برای از بین بردن بوی بد و ناراحت کننده پیاز از دست‌ها استفاده از نمک و سرکه می‌باشد. در ادامه روش از بین بردن بوی پیاز از دست را بخوانید.
یکی از روش‌های فوری و ساده برای از بین بردن بوی بد و ناراحت کننده پیاز از دست‌ها استفاده از نمک و سرکه می‌باشد. در ادامه روش از بین بردن بوی پیاز از دست را بخوانید.
کد خبر: ۱۲۸۲۲۶۳
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پارسینه ، کار کردن با پیاز خیلی اذیت کننده است، نه فقط به این خاطر که اشک چشم را جاری می‌کند، بلکه به این دلیل که از بین رفتن بوی آن دشوار است. خرد کردن پیاز در هر دستورالعملی ممکن است پخت و پز را به تعویق بیاندازد. برای همه ما ناراحت کننده است که بعد از آشپزی بوی پیاز بدهیم بنابراین اگر یک آشپز حرفه‌ای هستید ممکن است مجبور باشید هر روز مقدار زیادی پیاز را خرد کنید. می‌خواهید بدانید چطور بوی پیاز را از دست ببرید؟ این بخش از نکات طلایی خانه داری در نمناک روش را خواهد گفت.

روش‌هایی عالی برای از بین بردن بوی پیاز از دست

چرا با خرد کردن پیاز بوی آن به دستانمان سرایت می‌کند؟

پیاز حاوی آمینو اسید‌ها به شکل ترکیبی به نام الین است؛ بوی پیاز به علت الین و ترکیب دیگری به نام سیولیل است و هنگامی که پیاز را خرد می‌کنیم، این ترکیبات آزاد می‌شوند و آماده واکنش با مواد دیگر هستند. واکنش آنزیمی الین را به الیسین تبدیل می‌کند که به نوبه خود به ترکیبات سولفیدی تبدیل می‌شود. همانطور که می‌دانیم، بوی بدی می‌دهد

راهکار‌هایی بینظیر برای از بین بردن بوی پیاز از دست

در حالی که ممکن است پیاز برای سلامتی واقعا خوب باشد، چون حاوی آنتی اکسیدان‌ها هستند، بوی آن چیزی نیست که بخواهید بعد از پخت وپز آن را استشمام کنید. در این بخش از نمناک چند نکته وجود دارد که کمک می‌کند از بوی پیاز دستان خود خلاص شوید.

۱. یکی از راه‌های غیر معمول برای خلاص شدن بوی پیاز از دست، مالیدن چند دقیقه دست به ظرف استیل ضد زنگ زیر آب است. مولکول‌های گوگرد که بوی زیادی می‌دهد، با فلز واکنش نشان می‌دهند و خنثی می‌شوند، بنابراین از بوی دست‌ها خلاص می‌شوید

۲. گزینه خوب دیگر سرکه است. فقط چند قطره از آن را کف دست بریزید و به دست‌ها را به هم بمالید. بیشتر افراد از سرکه سیب استفاده می‌کنند.

از بین بردن بوی پیاز دست با سرکه
 

۳. اگر سرکه ندارید، نگران نباشید من مطمئنم که باید دهان شویه داشته باشید این را امتحان کنید. چند قطره بریزید و به دست‌ها بمالید تا وقتی که بو از بین برود.

۴. می‌توانید دست هایتان را مرطوب کنید سپس مقداری نمک بردارید و به شدت آن را به دست‌ها بمالید تا بوی دست‌ها از بین برود. نمک می‌تواند به دست‌ها آسیب بزند پس مطمئن شوید اگر از نمک استفاده می‌کنید، دست هایتان را مرطوب کنید، وگرنه دستان شما بسیار خشک خواهند شد. اگر نمی‌خواهید نمک را امتحان کنید، پس جوش شیرین جایگزین خوبی است.

نمک برای دست

۵. قهوه کوبیده شده برای خلاص شدن از بوی پیاز به طور موثر عمل می‌کند. من خودم هرگز امتحان نکرده ام، اما اگر امتحان کردید نتیجه را به ما گزارش کنید

۶. شکر! چه راهی بهتر از این؟ دست هایتان را مرطوب کنید و مقداری شکر به آن‌ها بمالید. تا وقتی بو از بین نرفته است این کار را ادامه دهید

از بین بردن بوی پیاز دست با شکر

۷. استفاده از خمیر دندان نتایج تضمین کننده‌ای دارد. این یکی را امتحان کرده ام. از خمیر دندان ژله‌ای استفاده نکنید. این خمیر دندان برای این کار بی فایده است. سعی کنید از خمیر دندان فلوریدی استفاده کنید. آن‌ها خوب عمل می‌کنند.

۸. این یک راه حل، واقعا چرب است، اما می‌توانید دست‌های خود را به کره یا حتی کره بادام زمینی، هر کدام که دارید آغشته کنید اگر بوی پیاز خیلی نیست، می‌توانید کره بادام زمینی را قبل از اینکه با صابون بشویید لیس بزنید!

کره بادام زمینی

۹. اگر چند دقیقه دست خود را در آب گوجه فرو کنید، عصاره گوجه می‌تواند کارساز باشد.

۱۰. همچنین عصاره لیمو. اگرچه، عصاره لیمو قوی‌تر است و نتایج بهتر و سریع تری خواهد داد.

۱۱. سعی کنید بعد از خرد کردن پیاز مقداری بلغور جو دو سر را به دست بمالید. اگر بلغور ندارید، اما مقداری کرفس دارید، پس مقداری از آن را خرد و به دستان بمالید. عصاره کرفس نیز کارساز است.

۱۲. شامپو گزینه خوبی است. دست‌های خود را شامپو بزنید و بهم بمالید تا کف درست شود. در خلاص شدن بوی پیاز کمک می‌کند.

شستن دست با شامپو

۱۳. ضد عفونی کننده دست الکلی را امتحان کنید. معمولا این ضد عفونی کننده‌های دست خیلی موثر نیستند، اما اگر الکلی باشند، ممکن است کارساز باشد.

۱۴. مایع ظرف شویی در دسترس همه است. چند قطره بردارید و به دست‌ها بمالید تا از شر بوی پیاز خلاص شوید.

۱۵. اگر کمی خردل دارید آن را امتحان کنید و از بوی پیاز خلاص شوید.

۱۶. سیب زمینی خام را خرد کنید و دست هایتان را به سیب زمینی بمالید تا وقتی تمام آب آن بیرون ریخته شود. بگذارید آب یک دقیقه بماند، در حالی که به مالش دادن سیب زمینی ادامه می‌دهید بو باید از بین برود.

سیب زمینی برای دست

۱۷. برگ‌های نعناع به خاطر عطر شان مشهور هستند. چند برگ نعناع را انتخاب کرده و آن‌ها را به دست‌ها بمالید تا آن‌ها له شوند، و آب آن‌ها را در بیارید. برگ‌ها را چند دقیقه به دستان بمالید تا از بوی بد زننده پیاز خلاص شوید.

۱۸. آلوئه ورا؛ بخشی از گیاه آلوئه ورا را بردارید و دست هایتان را به ماده چسبنده آن بمالید. به خاطر خواص التیام و مرطوب کنندگیش مشهور است!

از بین بردن بوی پیاز دست با آلوئه ورا

راه حل‌های زیادی وجود دارد! پیاز یک جز بسیار ضروری در غذا‌ها ست و طعم خوبی به غذا می‌دهد. نمی‌توان آن را کنار گذاشت، اما بوی آن پس از خرد کردن باقی می‌ماند. چیزی که باید به خاطر داشته باشید این است هر چه بیشتر آن را نگه دارید، رهایی از بوی پیاز دشوارتر خواهد بود. بنابراین، به محض اینکه خرد کردن پیاز را تمام کردید، نکات گفته شده را دنبال کنید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها