سخنگوی وزارت امور خارجه از احضار صبح امروز سفیر سوئیس در تهران به وزارت خارجه خبر داد.
کد خبر: ۱۲۸۲۱۹۴
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (پنجشنبه) از احضار صبح امروز سفیر سوئیس و حافظ منافع آمریکا در ایران از سوی دستیار وزیر و مدیرکل آمریکای وزارت امور خارجه در پی انتشار برخی ادعاهای بی اساس مقامات رژیم آمریکا در خصوص دخالت سایر کشورها در انتخابات پیش رو در این کشور خبر داد.
 
وی گفت: جمهوری اسلامی ایران ضمن رد ادعاهای تکراری و گزارشات ساختگی، ناشیانه و متقلبانه مقامات رژیم آمریکا، بار دیگر تأکید می‌کند برای تهران هیچ تفاوتی نمی‌کند کدام یک از دو کاندیدای فعلی راهی کاخ سفید شود.
 
خطیب زاده بیان کرد: رژیم آمریکا و دستگاههای اطلاعاتی و امنیتی این کشور که سابقه طولانی در دخالت و ایجاد آشوب در انتخابات دیگر کشورها را در پرونده داشته و در دنیای متوهمانه و متقلبانه خود نیز محبوس  هستند، در آستانه انتخابات این کشور ادعای بی اساسی را مطرح می کنند تا با فرافکنی، پروژه غیردموکراتیک و سناریوی از پیش تعریف شده خود را جلو ببرند. دور از ذهن نیست که طراحان  چنین سناریو های بچه‌گانه‌ای، به دنبال انحراف توجهات و افکار عمومی و انجام تحریکات مشکوک در آستانه انتخابات باشند.
 
وی عنوان کرد: توصیه جمهوری اسلامی ایران به  ایالات متحده آن است که دست از فرافکنی های بیهوده،  اتهام‌زنی های بی اساس و سناریوسازی‌های مشکوک، برداشته و سعی نماید مانند یک کشور عادی در سطح روابط بین‌الملل و  در ارتباط با کشورهای دیگر عمل کند.
 
«کریس ری» مدیر «اف بی آی» و «جان راتکلیف» مدیر اطلاعات ملی آمریکا در یک کنفرانس خبری مدعی شدند که ایران و روسیه با هدف دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان) آمریکا، اطلاعات رأی‌دهندگان آمریکایی را به دست آورده‌اند.
 
راتکلیف روز گذشته همچنین مدعی شد ایران برای رأی‌دهندگان آمریکایی با هدف ارعابگری، ایمیل‌های جعلی ارسال کرده است  تا ضمن دامن زدن به ناآرامی‌های اجتماعی به ترامپ نیز در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی ضربه بزند.
 
«علیرضا میریوسفی» سخنگوی نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نیویورک نیز امروز (پنجشنبه) اتهامات روز گذشته (سه‌شنبه) «جان راتکلیف» مدیر اطلاعات ملی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران را «مضحک» خواند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها