محققان هشدار دادند که در طول پاندمیک کرونا و قرنطینه اجباری استفاده از انواع فست فودها به شدت افزایش یافته است این در حالیست که تصور می رفت در خانه ماندن چنین شرایطی را رقم نزند.
کد خبر: ۱۲۸۱۷۱۰

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیلی میل، استفاده از غذاهای ناسالم و یا گروه فست فود به شدت در میان بسیاری از مردمان جهان رایج شده است که این عادت بدی به شمار می رود که در دوران قرنطینه و پاندمیک کرونا به وجود آمده است. این عادت بد بیشتر از هر فرد دیگری برای بیماران قلبی گران تمام می شود.

به گفته کارشناسان در بیمارستان مونت سینای در نیویورک شعار "در خانه بمانید" مردم را به سمت پخت و پز کمتر و سفارش بیشتر فست فود سوق داده است.

این کارشناسان همچنین هشدار دادند که این امر می تواند برای افرادی که دارای اضافه وزن، دارای فشار خون بالا ، کلسترول غیر طبیعی یا سطح ناسالم قند دردسر ایجاد کند.

این بیماری ها با رژیم های بد غذایی و فقدا ورزش بدتر می شوند و مطالعات نشان داده است که خطر عوارض را برای بیماران کرونایی افزایش می دهد.

نویسندگان این مقاله ، پرخوری در قرنطینه و ورزش نکردن را عاملی برای سنگین شدن بیماری های مزمن نظیر قلبی معرفی می کنند.

می دانیم که بیماری های پیش زمینه ای نظیر قلبی و عروقی خطر مرگ ناشی از ابتلا به کرونا را افزایش می دهند. اکثر قربانیان کووید19 از بیماری های قلبی و دیابت نوع دو رنج می برند.

همچنین در این تحقیقات تاکید شد که پاندمیک خطرناکی به نام کرونا لزوم توجه بیشتر به بیماری های قلبی و پیشگیری از آن را تاکید می کند.

بیماری قلبی مهمترین علت مرگ و میر در سراسر جهان است که 17.8 میلیون مورد مرگ و میر از همه علل مرگ را در سال 2017 به خود اختصاص داده است.

این بیماری به طور معمول نتیجه چهار مشکل است: چربی اضافی بدن ، قند خون ناپایدار (قند خون) ، سطح غیر طبیعی کلسترول و سایر چربی ها در خون (چربی خون) و فشار خون بالا. افراد مبتلا به این بیماری ها در صورت ابتلا به کرونا علائم شدیدی از خود نشان می دهند.

اکنون از بروز یک وضعیت جدید ترس به وجود آمده است، ترسی به نام "سندرم قلب متابولیک مربوط به بیماری ویروس کرونا". این شامل افرادی است که یک مشکل اساسی در سلامتی دارند.  این چهار مشکل اغلب نتیجه خوردن غذای چرب و ورزش نکردن کافی است. بعضی اوقات سیگار کشیدن ، نوشیدن الکل یا ژنتیک نقش مهمی دارد.

در تحقیق یادشده بر روی این تاکید شده که باید یک برنامه پیشگیری از جا افتادن عادت بد غذاهای ناسالم به وجود بیاید.

محققان پیش از این هشدار داده بودند که بیماری کرونا و در خانه ماندن افزایش وزن افراد را رقم می زند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها