کد خبر: ۱۲۸۱۰۸۴

بانک‏های اطلاعاتی تخصصی در زمینه ‏های مختلف عمدتا با اهداف مختلفی همچون؛ ارایه اطلاعات پایه فعالان آن حوزه، تجمیع توانمندی‏های متخصصین آن، تبلیغات هدفمند و تخصصی و ... صورت می‏ گیرد.

ضرورت بانک جامع معدن و صنایع معدنی ایران – دیدگاه مسوولین دولتی و انجمن‏های تخصصی

در کشورمان ایران نیز از نزدیک به دو دهه قبل، انتشار بانک‏های اطلاعاتی با اشکال، ساختار و اهداف مختلف شروع شده و تا به امروز تعداد بیشماری از بانک‏های اطلاعاتی در حوزه‏های تخصصی مختلف منتشر شده است.

نکته بسیار قابل تامل و مهم در تهیه این بانک‏ها این است که از سویی؛ صنایع و رشته‏های تخصصی مختلف با توجه به اهمیت و نقششان در اقتصاد ملی و یا جایگاهشان در حوزه‏های اجتماعی و فرهنگی، دارای چه تعداد از این بانک‏های اطلاعاتی و با چه کیفیتی هستند و از سویی دیگر؛ آیا کاربرد و اهداف همه بانک‏های اطلاعاتی یکسان بوده و همگی کارآمد و مفید هستند یا خیر.

در پاسخ به این پرسش‏ها می‏بایست اینگونه اذعان نمود که متاسفانه در خصوص اهداف انتشار بانک‏های اطلاعاتی علی رغم اینکه منابع درآمدی و مالی اهمیت خاص خود را دارند لکن اکثر قریب به اتفاق بانک‏های تولید شده صرفا با اهداف اقتصادی و عموما توسط دست‏ اندرکاران غیر متخصص آن حوزه تهیه می‏شوند و از این رو تقسیم بندی‏های تخصصی فعالیت‏های آن حوزه که شاید به حق مهم‏ترین شناسه این قبیل بانک‏ها می‏باشد در آنها به خوبی بررسی و طراحی نمی‏شود.

ناچیز بودن سهم اطلاعات عمومی و تخصصی و همچنین سهم اطلاعات مجموعه‏ها و نهادهای فعال آن حوزه در قالب بانک اطلاعات ارجاعی در مقایسه با حجم آگهی‏ها و تبلیغات نیز گواهی دیگر بر این مدعا بوده و نشان می‏دهد عمده بانک‏ها صرفا با دیدگاه اقتصادی تولید می‏شوند. با نگاهی به اهداف انتشار اغلب این مجموعه‏ها، پاسخ پرسش اول نیز خود روشن می‏باشد.

با یک بررسی ساده می‏توان دریافت که انتشار مجموعه‏های اطلاعاتی در حوزه‏هایی گسترش یافته ‏اند که از لحاظ دیدگاه‏های تبلیغاتی، پیشرفت‏های بیشتری نسبت به دیگر حوزه‏ها داشته ‏اند و این سهم فارغ از میزان اهمیت آن صنعت و رشته در اقتصاد ملی و یا مباحث فرهنگی و اجتماعی است.

با تاکید بر این نکته که جمع آوری، تولید و مستندسازی اطلاعات از هر نوع داده ای مفید و کارا است لکن با توجه به نکات ذکر شده، گاهی این اطلاعات نمی‏توانند آنچنان که بایسته است سبب ثمربخشی  همه بانک‏های اطلاعاتی گردند. در این میان ذکر این نکته خالی از لطف نیست که به نظر می‏رسد در حوزه‏هایی که وجود مجموعه ‏های اطلاعاتی برای پیشرفت و ارتقای ملی و بین ‏المللی آن صنعت حایز اهمیت است و از طرفی مباحث تبلیغاتی در آنها جایگاه توسعه یافته ای ندارند، مساعدت و پشتیبانی نهادهای دولتی به عنوان حامی اصلی اقتصاد ملی و توسعه اجتماعی، ضروری و مبرم است.

در خصوص معدن و صنایع معدنی نیز باید اذعان نمود که این حوزه علی رغم اینکه نقشی به ‏سزا، پر رنگ و انکار ناپذیر در اقتصاد ملی و بین ‏المللی دارند و به واقع صرف نظر از منابع انرژی خدادادی نفت و گاز، مهم‏ترین سرمایه‏ های ملی هستند و می‏توانند با سرعتی مثال‏زدنی اسباب توسعه پایدار، شکوفایی اقتصادی و توسعه رفاه اجتماعی را فراهم آورند، آنچنان که شایسته است به زیرساخت‏های پایه آنها اهتمام ورزیده نشده است.

عدم وجود یک بانک اطلاعاتی جامع، پویا و به روز از نهادهای فعال حوزه معدن و صنایع معدنی از جمله عوامل زیرساختی مورد نیاز است که تا به امروز به علت دشواری‏های خاص خود، انتشار آن در دستور کار هیچ نهادی قرار نگرفته است.

البته بایستی از انجام فعالیت‏هایی همچون انتشار مجلات تخصصی و ویژه نامه‏ های موردی، وب‏سایت‏های گذرا و ناپایدار، کتاب‏های عمومی این حوزه و ... که همگی قابل تقدیر بوده و گامی رو به جلو در این مباحث برداشته‏اند غافل نماند. لکن به حق هیچ کدام نتوانسته‏ اند نیازهای این حوزه را به غایت مرتفع سازند و همه جنبه ‏های آن را پوشش دهند.

فقدان چنین بانک جامعی؛ دست‏ اندرکاران شبکه معدن ایران را که همگی از فارغ التحصیلان مهندسی معدن و رشته ‏های مربوطه هستند، بر این داشت تا با همراهی و همدلی خانه معدن ایران به عنوان بزرگ‏ترین و تاثیرگذارترین مجموعه مردم نهاد معدنی و همکاری همه متولیان خصوصی و دولتی معدن و صنایع معدنی، اقدام به برنامه‏ ریزی و انتشار بانک جامع معدن و صنایع معدنی ایران در دو ویرایش در سال های 1392 و 1396 کند.

این بانک اطلاعاتی تخصصی شامل اطلاعات گسترده‏ای از شرکت‏ها و نهادهای تخصصی فعال در معدن و صنایع معدنی می‏باشد. با تقسیم‏ بندی زمینه فعالیت شرکت‏ها با نزدیک به 200 کلیدواژه تخصصی و وجود فهرست‏ها و جستجوهای تخصصی متعدد سعی شده تا این مجموعه برای کاربران آن مجموعه‏ ای کارا و مفید و با استفاده سهل و آسان باشد.

توسعه زیرساخت های دیجیتال و امکان به‏روز‏آوری سریع و گسترده اطلاعات در فضای دیجیتال،‌ نامحدود بودن حجم اطلاعات،‌ دسترسی بسیار راحت مخاطبین،‌ امکان توسعه بانک اطلاعاتی در دیگر موضوعات مورد نیاز این صنعت همچون اطلاعات معادن و همچنین اطلاعات کارشناسان و فعالان حقیقی معدن و صنایع معدنی،‌ عدم استفاده از نسخ چاپی در مسیر سازگاری هرچه بیشتر و بهتر با محیط زیست به عنوان یکی از رسالت‏های همه فعالان معدن و صنایع معدنی و نظر سنجی از مخاطبین،‌ همه و همه دست اندرکاران این بانک اطلاعاتی را بر آن داشت تا در سال 1399 با زیرساختی بسیار کارا و به روز نسخه جدید وب این بانک اطلاعاتی را با آدرس www.imico.org ارایه کنند.

در ادامه و به منظور تاثیر و لزوم وجود بانک جامع معدن و صنایع معدنی ایران،‌ فرازهایی از نظرات مسوولین و مدیران حوزه معدن و صنایع معدنی در خصوص این بانک اطلاعاتی (از سال 1392 تا کنون) ارایه می شود.

آقای دکتر محمد شریعتمداری، وزیر وقت صنعت، معدن و تجارت

داشتن معادنی ایمن، توجه به محیط زیست، نوسازی صنایع، ارتقای ماشین‌آلات معدنی، توجه به مسوولیت اجتماعی و رفع دغدغه‌های بخش خصوصی در تعاملی سازنده با انجمن‌های تخصصی امکان‌پذیر است. از این رو در نخستین جلسه این وزراتخانه، پس از استقرار دولت جدید از صاحب‌نظران معدنی برای تکمیل نقشه راه دعوت به عمل آمد.

خوشبختانه خانه معدن ایران به عنوان عضو شورای عالی معادن، تعاملی پیشرو با این وزراتخانه داشته است. برنامه‌های این تشکل همواره با استقبال و حمایت دست اندرکاران دولتی همراه بوده است. از این رو انتشار ویرایش دوم بانک جامع معدن و صنایع‌معدنی نیز گامی ارزشمند برای تحقق اهداف عالی فوق‌الذکر قلمداد شده و برای دست اندرکاران آن آرزوی توفیق می‌گردد.

آقای مهندس محمدرضا نعمت‏زاده، وزیر وقت صنعت، معدن و تجارت

تولید بانک های اطلاعاتی موثق از جمله عوامل دیگری است که در توسعه پایدار زیر ساخت های معادن و صنایع معدنی تأثیر گذار بوده و با توجه به فراوانی معادن و فعالان بخش معدن در کشور و جمع آوری اطلاعات فعالان این حوزه با امکان به روز رسانی پیوسته، اقدامی موثر در جهت هر چه پویاتر نمودن بخش معدن و صنایع معدنی متصور می باشد. افزون بر این و با توجه به اینکه، با انتشار پیوسته چنین مجموعه هایی، کمبود تولید آمار و دسترسی به اطلاعات مورد نیاز تدریجاً مرتفع خواهد گردید، لذا از خانه معدن ایران و کلیه دست اندرکاران انتشار و ویرایش دوم بانک جامع معدن و صنایع معدنی ایران تشکر نموده و برای کلیه فعالان بخش معدن آرزوی توفیق دارم.

آقای دکتر مهدی غضفری، وزیر وقت صنعت، معدن و تجارت

انتشار بانک اطلاعات جامع معدن و صنایع معدنی، حرکتی در راستای معرفی این حوزه مهم در سطح داخلی و بین‏المللی و با هدف محوریت قراردادن بخش غیر دولتی بوده و توجه به روند رو به رشد تغییرات در عصر اطلاعات و به روز رسانی ادواری این داده‏ها گامی مهم و پرثمر در جهت تسریع در برقراری ارتباط در این حوزه خواهد بود.

مهندس محمد رضا بهرامن، رییس خانه معدن ایران

با هدف ارتقای بایسته جایگاه معدن و صنایع مربوطه، انتشار بانک جامعی از فعالین و متخصصین این صنعت با تقسیم‏ بندی‏های علمی و صنفی به‏روز و مطابق با آخرین استانداردهای بین‏ المللی می‏تواند نقشی موثر و مفید داشته باشد. خانه معدن ایران انتشار بانک جامع معدن و صنایع معدنی را در همین راستا، ضروری و لازم دانسته و امید دارد با همکاری همه جانبه تمامی دست اندرکاران معدنی کشور؛ شاهد رشد روزافزون کارایی و پویایی این بانک به عنوان شناسنامه ملی معدن و صنایع معدنی ایران باشیم.

مهندس غلامرضا حمیدی انارکی، دبیر خانه معدن ایران

همکاری تمامی متولیان دولتی و خصوصی همچون وزارت صنعت، معدن و تجارت، اتاق‏های بازرگانی،  صنایع، معادن و کشاورزی ایران و تهران، انجمن صنفی کارفرمایی صنعت مواد نسوز، کمیته‏های تخصصی خانه معدن، انجمن مهندسی معدن، نظام مهندسی معدن، شرکت توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، شرکت تهیه و تولید مواد معدنی کشور، کمیته ملی معدن، سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور، دیگر انجمن‏های تخصصی مرتبط و مهم‏ترین و بزرگ‏ترین مجموعه ‏های خصوصی فعال در حوزه معدن و صنایع معدنی، اهمیت انتشار این بانک را بیش از پیش مشخص می‏نماید.

شاخص‏ترین نکته در تاثیرگذاری این مجموعه، به‏روز رسانی پویا و مستمر اطلاعات آن ‏می‏باشد که امید است با ابزار در نظر گرفته شده برای تولید بانک جامع معدن و صنایع معدنی ایران و مشارکت همه متولیان این بانک به عنوان شناسنامه ملی معدن و صنایع معدنی، پویایی خود را حفظ نموده و برای دست‏اندرکاران معدن و صنایع معدنی  کارآمد و تاثیرگذار باشد. همدلی، هماهنگی و همیاری کلیه فعالان سبب خواهد شد گوهر گران‏قدر تجربه هزاران ساله ایرانیان در بهره‏برداری از معادن با دانش روز آمیخته و رونمایی هرچه بیشتر پیشرفت و آبادانی کشورمان ایران را به ارمغان آورد.

دکتر مهدی کرباسیان،‌ رییس وقت هیات عامل سازمان ایمیدرو

انتشار دومین کتاب معدن و صنایع معدنی که به همت خانه معدن و همیاری شرکت های خصوصی صورت گرفته، رویدای مبارک برای این حوزه از اقتصاد است. به اعتقاد اینجانب اکنون که کشور و به ویژه حوزه اقتصاد در آستانه جهشی تازه است،‌ وجود اطلاعات پایه ای،‌ کمک شایانی به رشد و توسعه خواهد کرد. به واقع یکی از نخستین عناصر همکاری های بین المللی و حتی داخلی، در دسترس بودن اطلاعات آن حوزه است. بخش معدن و صنایع معدنی به رغم در اختیار داشتن پتانسیل های فراوان،‌ نیازمند عناصری است که سبب پیوند سرمایه گذار و سرمایه پذیر شود.

این مهم خوشبختانه توسط بخش خصوصی- که باید از آن به عنوان نیروی پیش برنده توسعه کشور یاد کرد- انجام گرفته و اینک نسخه دوم و به روز شده آن پیش روی مخاطبان ارجمند قرار دارد. در کنار این امر نباید فراموش کرد یکی از نکاتی که در هر نقطه ای از دنیا به عنوان عاملی برای جذب سرمایه به شمار می آید، وجود زیربناهای فیزیکی برای توسعه هر بخش و به طور اخص، حوزه معدن است، همانطور که «اطلاعات» نیز به عنوان زیربنا محسوب می شود.

دکتر فریدون احمدی،‌ رییس وقت هیات عامل سازمان ایمیدرو

سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران انتشار اطلاعات فعالان تخصصی حوزه معدن و صنایع معدنی در قالب بانک جامع معادن و صنایع معدنی کشور را در راستای تعامل همه معدنکاران کشور موثر و مفید دانسته و امید دارد که با انتشار این مجموعه فرصت پیشرفت و تعالی این مرز و بوم بیش از پیش فراهم شود.

دکتر جعفر سرقینی،‌ معاونت وقت امور معادن و صنايع معدني وزارت صنعت، ‌معدن و تجارت

توجه مناسب به توسعه بخش خصوصی، ثبات قوانین و مقررات، جهت‏گیری توسعه‏ای با نگاه صادراتی با رعایت افزایش ارزش افزوده در فرآورده‏ها و حل مشکلات قانونی، مقررات حمایتی و بوروکراسی¬های غیر ضروری، از دیگر وظایف دولت در این حوزه است.

توجه به وجود ذخایر معدنی در نقاط مختلف کشور، خصوصاً در مناطق کمتر توسعه یافته با اشتغال‏زایی مستقیم درخور و همچنین ایجاد اشتغال غیر مستقیم، از جمله پتانسیل‏های بخش معدن و صنایع معدنی است که توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در اقصی نقاط کشور با آنها آمیخته است.

از جمله نیاز‏های اساسی جهت تبیین سیاست‏های توسعه ‏ای و تصمیم ‏سازی‏های صحیح و اجرایی در بخش معدن، آگاهی صحیح از اطلاعات پایه آن می‏باشد. واضح است که این اطلاعات علاوه بر یاری تصمیم ‏سازان و تصمیم‏گیران، بازویی قوی برای بخش‏ خصوصی خواهد بود..

مهندس وجیه‏الله جعفری،‌ معاونت وقت امور معادن و صنايع معدني وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت

معاونت امور معادن و صنايع معدني وزارت صنعت، معدن و تجارت در بخش معدن و صنايع معدني و در راستاي سياست‏هاي كلان خود كه هدايت موثر بخش معدن و صنايع معدني، ارتقاء كمي و كيفي سرمايه‏ گذاري بخش و  توسعه خصوصي‏سازي از جمله مهم‏ترين آنها هستند، ايجاد بانك جامع معادن و صنايع معدني را هم جهت با بخشي از وظايف خود دانسته و يكي از راهكارهايي می ‏داند كه در كنار ساير فعاليت‏هاي اين معاونت مي‏تواند بخش معدن كشور عزيزمان را به سمت شكوفايي رهنمون نمايد.

   معاونت امور معادن و صنايع معدني براي دست‏اندركاران انتشار بانك جامع معدن و صنايع معدني ايران با اين اميد كه گامي موثر به سوي نيل به آرمان‏هاي كشور عزيزمان ايران ‏باشد آرزوي موفقيت مي‏نمايد.

مهندس نادعلی اسماعیلی دهج،‌ رییس وقت سازمان نظام مهندسی معدن ایران

بنابراین دستیابی به اقتصاد مقاومتی مستلزم توجه بیشتر به این بخش مهم از اقتصاد کشور است و همه انجمن‏ها، تشکل‏ها ، مجامع صنفی و مهندسی مرتبط با فعالیت‏های معدنی  وظیفه دارند با همکاری دولت در رسیدن به این امر مهم تلاش نمایند تا با استفاده اصولی و مهندسی و رعایت موازین فنی از این ثروت بالقوه در راستای سربلندی ایران عزیزمان بهره‏گیری نماییم.

گردآوری این اطلاعات توسط شبکه معدن ایران اقدام شایسته در جهت رسیدن به این اهداف می‏باشد که قابل تقدیر است.

مهندس هرمز ناصر‏نیا،‌ رییس وقت سازمان نظام مهندسی معدن ایران

نقش اطلاع­ رساني و معرفي به هنگام و كارشناسي پتانسيل­هاي معدني و توانايي فني و تكنولوژي كشور در اكتشاف، استخراج و فر­آوري مواد معدني در تبيين جايگاه معدن بسيار حایز اهميت بوده و انتظار مي‌رود تشكل‌ها، مجامع صنفي و مهندسي مرتبط با فعاليت‌هاي معدني هر كدام به نوبة خود در اين عرصه فعاليت نمايند. اقدام شایسته ­ای که درگردآوری این اطلاعات انجام گرفته شایان تحسین است.

مهندس غلامحسین شافعی ،‌ رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران

با توجه به سابقه طولانی سیطره نهاد دولت بر تمامی مسایل عمومی ایرانیان، کاستن از اختیارات  بلامنازع دولت در حوزه اقتصاد نیازمند سال‌های متمادی تلاش و حوصله است؛ تلاشی که بی‌تردید سهم و نقش آن دسته از فعالان بخش خصوصی، مانند بخش معدن و صنایع معدنی، که حوزه فعالیت‌شان از مزیت‌های نسبی بالاتری برخوردار است، بیشتر بوده و مسوولیت سنگین‌تری در جلب اعتماد حاکمیت و تعامل سازنده با دولت‌مردان برعهده دارند؛ چرا که می‌توانند نقش اساسی‌تری در تسهیل مبادلات تجاری داخلی و خارجی ایفا کنند و همین دستاورد، به پذیرش هر چه بهتر نقش بخش خصوصی در اقتصاد کشور کمک می‌کند. اقتصادی که امید می‏رود پس از برجام و با نگاه اقتصاد مقاومتی، زمینه سرمایه گذاری های بین المللی در آن بیش از پیش فراهم آید.

يكي از مهم‌ترين اقدامات در این راستا، اطلاع‌رساني صحیح توانمندی ها به فعالان اقتصادي است. اينك كه انتشار بانك اطلاعاتي در حوزه معدن و صنایع معدنی، به ویرایش دوم خود رسیده است، انتظار مي‌رود بتواند بخش قابل توجهی از کاستی موجود در زمينه‌هاي اطلاع‌رساني جبران گردد.

دکتر محمد نهاوندیان ،‌ رییس وقت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران

 بدون شک یکی از این حوزه‌های دارای مزیت در اقتصاد ایران، بخش معدن است چرا که کشور عزیزمان ایران با دارا بودن معادن و منابع فراوان همواره جزو کشورهای مطرح در حوزه استخراج و صادرات مواد معدنی بوده است. از این رو انتظار می‌رود فعالان بخش خصوصی در این حوزه علاوه بر فعالیت‌های معمول خود، نقش تاریخی را که در این برهه خاص از زمان برای تحکیم نقش و جایگاه بخش خصوصی برعهده دارند به بهترین شیوه ممکن به انجام رسانند و در اين راه، يكي از مهم‌ترين اقدامات، اطلاع‌رساني به طرق مختلف؛ هم به فعالان اقتصادي و هم به كل جامعه است. اينك كه تشكيل و نشر بانك اطلاعاتي با چنين هدفي در دستور كار قرار گرفته است، انتظار مي‌رود بتواند بخشي از خلاء موجود در زمينه‌هاي اطلاع‌رساني در اين حوزه را پر نمايد. براي همه دست‌اندركاران چنين اقدام ارزنده‌اي و نيز براي همه فعالان اقتصادي در حوزه معدن، آرزوي توفيق دارم.

دکتر بهرام شکوری،‌ رییس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران

 حضور پررنگ تشکل‏ها در تولید بانک‏های اطلاعات می تواند نویدبخش رشد و شکوفایی هرچه بیشتر کشور در امور اقتصادی و سیاسی گردد. این امر با توجه به تولیت خانه معدن ایران و فراگیری این تشکل صنفی مردم نهاد حایز اهمیتی دوچندان است.

خوشبختانه خانه معدن ایران با شناخت صحیح از نیاز مخاطبان اقدام به انتشار اطلاعات دست‏اندرکاران این حوزه به منظور استفاده در داخل و خارج از کشور نموده است. از این رو انتشار ویرایش دوم بانک جامع معدن و صنایع معدنی ایران در فضای پس از توافق تاریخی ایران با جهان بر سر مسایل هسته‏ای و گشایش افق‏های جدید پیش روی ملت بزرگ ایران، امر پسندیده و شایسته تقدیر است.

از این جهت از تمامی دست اندرکاران این پروژه قدردانی نموده و امیدوار است با انتشار منظم بانک‏هایی این چنین در تمامی بخش‏ها، شاهد پیشرفت روز افزون کشور عزیزمان باشیم.

مهندس محمد تقی کره‏ای، رییس وقت سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور

افزایش تولید ملی، جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی و ارتباط با سرمایه‏ذاران، ارتقاء بهره‏وری و کاهش قیمت‏های تمام شده در بخش اکتشاف و معرفی اولویت‏های اکتشافی کشور از‏ جمله اهداف مهمی ‌است که می‌تواند ما را به سمت ایرانی آبادتر و آزادتر رهنمون سازد.

امید است بانک جامع معدن و صنایع معدنی ایران با رویکردی تخصصی به عنوان یکی از مراجع مهم و قابل دسترسی برای اهالی معدن مورد استفاده محققان؛ پژوهشگران و متخصصان، شرکت‏های خصوصی و سازمان‌های دولتی  قرار گیرد.

دکتر علی اصغر خدایاری ، رییس وقت انجمن مهندسی معدن ایران

 از جمله مواردی که می‌تواند متخصصین این حوزه را بیشتر به هم نزدیک کرده و زمینه انتقال دانش و تجربه بین آن را فراهم کند، جمع‌آوری، مستندسازی و انتشار اطلاعات تخصصی همه فعالان این حوزه است. در این راستا، انجمن مهندسی معدن ایران ایجاد و انتشار بانک جامع معدن و صنایع معدنی را گامی ارزشمند در راستای ایجاد همبستگی میان خانواده بزرگ معدن ایران می‏داند، و امیدوار است گسترش چنین فعالیت‏هایی، به نزدیکی هرچه بیش‌تر جامعه علمی و صنفی حوزه معدنکاری منجر شده و بهره‌گیری فعالین این حوزه را از دانش و فن‌آوری نوین جهت توسعه مستمر فعالیت‏هایشان موجب شود.

شبکه معدن ایران به عنوان متولی توسعه و تولید محتوای این وبسایت، آماده دریافت نظرات و پیشنهادهای سازنده فعالین این حوزه می­باشد.

اطلاعات تماس:

آدرس: تهران، میدان توحید، خیابان نصرت غربی، پلاک 15، واحد 1

تلفن:    3-44952661-021 دورنگار: 44952660-021

پست الکترونیکی: info@imico.org

وب سایت: www.imico.org

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها