والدین می‌توانند منزل را به محیطی ورزشی برای کودکانشان تبدیل کنند تا آن‌ها با ورزش به مقابله با ویروس کرونا بپردازند.
کد خبر: ۱۲۸۰۹۸۸

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری آنا، نیاز کودکان به تحرک و جنبش است و با توجه به اینکه شیوع ویروس کرنا فراتر از حد انتظار بوده برای حفاظت از سلامتی آنها و سایر اعضای خانواده باید در خانه بمانند متعاقباً باید ورزشهایی برای کودکان درون خانه در نظر گرفت که بتواند موجب انبساط خاطرشان شود و این موضوع مستلزم توجه به نحوه بازی کودکان در خانه است.

چگونگی ورزش کودکان در منزل برای مقابله با کرونا

فعالیت بدنی شامل بازی‌هایی از قبیل منچ یا چیدن پازل نیست برای همین باید بازی‌هایی انتخاب شود که انرژی کودک با تحرک کافی و مفید صرف شود. بازی کردن با کودکان باعث ایجاد رابطه مناسب میان والدین و فرزند می‌شود و در شرایطی که کودک از بازی خود که در واقع نوعی ورزش کردن است، لذت می‌برد پدر و مادر نیز فعالیت مستمری دارند و با تحرکی که به خرج می‌دهند دچار افزایش وزن نمی‌شوند.

کودکان پیش از ورود به دبستان روزانه به ۲ ساعت حرکت فعال نیاز دارند. اگر آنها غیرفعال و بی‌تحرک باشند نمی‌توانند رشد کافی داشته باشند. بنابراین باید با جدیت درگیر بازی و ورزش با کودک شد دویدن پریدن و جست و خیز کردن برای کودکان ضروری است چرا که با انجام چنین حرکاتی از عضلات بزرگ در پاها و تنه برای استحکام استخوانها که به تناسب اندام کمک می‌کند و موجب سلامتی قلب و عروق می‌شود کمک شایانی خواهد کرد.

ورزش کردن با کودکان باعث می‌شود تا آنها دارای مهارت‌های حرکتی بنیادی شوند که این موضوع باعث می‌شود اعتماد به نفس آنها افزایش یابد و بتوانند با آرامش بیشتری در خانه بمانند برخی مهارت‌های حرکات مانند پرتاب کردن توپ‌های پلاستیکی به داخل سطل ضربه زدن به توپ به شکل صحیح انجام حرکت‌های ساده و سبک نرمشی و کششی و... باعث خواهد شد تا رشد اجتماعی کودکان شکل بگیرد و آنها در یادگیری بسیاری مسائل حمایت والدین خود را حس کنند.

ورزش در خانه علاوه بر آنکه باعث سلامتی تمامی اعضای خانواده می‌شود خلاقیت و آگاهی کودک را افزایش می‌دهد و او را برای رسیدن به خودباوری در شرایط مساعدی قرار می‌دهد جای هیچ تردیدی نیست که ورزش باعث ترشح هورمون شادی در اعضا خانواده می‌شود و این موضوع باعث کاهش اضطراب و استرس و افزایش قوای جسمانی بدن جهت بالا بردن توان سیستم ایمنی بدن برای مقابله با ویروس کرونا می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها