از این شیوه های تربیتی استفاده نکنید

پوسیده‌ترین شیوه‌های تربیتی

بیماری هایی که کودکان در پاییز میگیرن

شایع ترین بیماری های کودکان در پاییز

متخصص بیماری های کودکان و نوزادان شایع ترین بیماری کودکان در فصل پاییز را عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی دانس وازوالدین خواست نسبت به درمان فوری این بیماریها قبل ازبروز مشکلات جدی اقدام وازخوددرمانی نیز به شدت خودداری کنند.
کد خبر: ۱۲۸۰۹۸۳

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری خبرآنلاین ، دکتر محمدحسین بهزادمقدم گفت: عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی شامل سرماخوردگی ها، گلو درد، گوش درد، عفونت سینوس ها و عفونت های دستگاه تنفسی تحتانی است.

نائب رئیس بیمارستان عرفان، مهم ترین علت عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی را ناشی از عفونت های ویروسی دانست و ادامه داد: علائم در مراحل اولیه به صورت سرفه های تک تک؛ آبریزش بینی و تب مختصر است و شدت آن با سرفه های شدید و تب بالا نیز همراه می شود.

شایع ترین بیماری های کودکان در پاییز

متخصص بیماری های کودکان و نوزادان توصیه کرد: در مراحل اولیه بیماری بهتر است اقدامات محافظتی و کارهای پیشگیرانه مانند استفاده از بوخور؛ استفاده از بدن شویه هنگام تب و تب برها برای کاهش تب کودک نیز انجام شود.

عضو انجمن عفونی اطفال ایران گفت: با شدت یافتن علائم نيزحتمأ باید کودک را نزد پزشک معالج انتقال داد و از این کار لحظه ای غافل نماند.

معاون درمان بیمارستان عرفان خطاب به والدین گفت: به دلیل این که عمده عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی ناشی از عفونت های ویروسی است نیازی به مصرف آنتی بیوتیک نيست . از این جهت بعد از معاینه کودک توسط پزشک و عدم نیاز تجویز آنتی بیوتیک والدین برای این کار اصرار نکنند.

مدیر گروه بخش نوزادان و کودکان بیمارستان میلاد گفت: امروزه یکی از مشکلات ما شروع خودسرانه داروها به ویژه آنتی بیوتیک ها و داروهای دارای عوارض خاص توسط والدین برای کودکان است که این امر به شدت اشتباه است.

بهزادمقدم گفت: شاید در یک تب انجام بدن شویه با آب ولرم و کاهش لباس کودک مهم ترین اقدام درمانی محسوب شود اما در مواردی که تب کاهش نیافته، مصرف استامینوفن آن هم با مقدار مشخص و با مشورت پزشک بلامانع است.

عضو انجمن عفونی اطفال ایران به والدين هشدار داد: از آنتی بیوتیک ها و داروهایی که خاصیت شیمیایی دارند نباید خودسرانه استفاده كنند؛ زیرا ماهیت بیماری به هم می ریزد. به دنبال به هم ریختن ماهیت بیماری میکروب موجود در بدن می تواند مقاومت دارویی ایجاد کند و برخی ارگان ها به دلیل درمان ناکافی سبب ساز بیماری ها و عفونت های مزمن دستگاه تنفسی و سایر ارگان ها شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها