ببینید | سیستان و بلوچستان مهد تمدن و وحدت اسلامی در کشور است
رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران:

ببینید | سیستان و بلوچستان مهد تمدن و وحدت اسلامی در کشور است

معاونت صدا طی این سال‌ها در کنار شبکه‌های اصلی که به صورت ۲۴ ساعته و در طول سال در حال فعالیت هستند شبکه‌هایی را هم به صورت مناسبتی و موقت راه‌اندازی می‌کند که در یک بازه زمانی مشخص روی آنتن می‌رود.
کد خبر: ۱۲۸۰۶۹۰

به گزارش جام جم آنلاین از معاونت صدا، از جمله این شبکه‌ها می‌توان به رادیوهایی که در ایام محرم و صفر راه‌اندازی می‌شوند و یا در ایام دهه فجر و حتی نوروز دوباره کلید می‌خورند اشاره کرد که قرار است با هدف و رویکردی مشخص در یک بازه به نتیجه برسند و برنامه‌های ویژه‌ای همزمان با ایام مورد نظر به تولید برسانند.

رادیو اربعین پنج سالی است از ابتدای ماه صفر برنامه‌های آن آغاز می‌شود و با پایان این ماه اطلاع رسانی‌هایی درباره این ایام با تولیداتی ویژه همراه می‌کند. با پایان رادیو اربعین برای اولین بار قرار است رادیو وحدت در معاونت صدا شکل بگیرد که از ابتدای ماه ربیع‌الاول روی آنتن می‌رود.

مهدی مسعودی، مدیر رادیو وحدت درباره برنامه‌های این شبکه رادیویی توضیحاتی را ارایه کرد.

بیشتر بخوانید:
پیامک تبریک هفته وحدت


مهدی مسعودی، مدیر رادیو وحدت گفت: رادیو وحدت همزمان با اول ربیع الاول یعنی ۲۷ مهر ماه کار خود را آغاز می‌کند و تا ۱۳ آبان ماه که مصادف با ۱۷ ربیع الاول و پایان هفته وحدت است، به کار خود ادامه می‌دهد.

مدیر رادیو وحدت درباره لزوم راه اندازی چنین شبکه ای عنوان کرد: توجه به اصل دوستی و همدلی مسلمین و کثرت تشابهات و اشتراکاتی که در برابر اختلافات داریم سبب شد تا برای تقویت این تشابه و تحقق شکوفایی امت رسول الله صلی الله علیه و اله این شبکه رادیویی برنامه داشته باشد.

مسعودی ادامه داد: ما در حال حاضر باید برای بازگشت به دوران شکوه و اقتدار جهان اسلام تلاش کنم، وقتی برادری امت رسوالله فارغ از مرزهای سیاسی شکل بگیرد تقطه اتکایی برای شکوه امت اسلامی است البته نباید فراموش کنیم که با پیروزی انقلاب اسلامی ایران آتش اختلاف شیعه و سنی خاموش و کمرنگ شد اما باید توجه داشت با تقویت نقاط مشترک برای رسیدن به نقطه شکوه جهان اسلام باید تلاش کرد.

مدیر رادیو وحدت یکی از مهمترین دیدگاه های حاکم بر برنامه سازی در این شبکه رادیویی را توجه به اصل وحدت برای سربلندی جهان اسلام عنوان کرد و افزود: باید تفکر تفرقه در جامعه مسلمین را به عقب برانیم و یادآور شویم که وضع و مساله فلسطین ؛بوسنی؛ کشمیر و ... در سایه وحدت سامان می یابد و علت همه مشکلات تجربه اختلاف و عدم وحدت است.

مسعودی به سرفصل هایی چون اهمیت وحدت، تعریف و مراتب آن،ثمرات وحدت و موانع پیش روی این مهم به عنوان اصلی ترین مباحثی که باید به آن توجه کرد اشاره کرد و گفت: دنیای اسلام بیش از همیشه به اتحاد و تمسک به قرآن نیاز دارد و مهمترین اصلی که در برنامه سازی باید به آن توجه شود اتحاد مسلمین است.

وی با اشاره به برنامه های تدارک دیده در این شبکه رادیویی بیان داشت: وحدت نقطه مقابل با نفاقی است که استکبار جهانی می‌خواهد در غرب میان امت اسلامی ایجاد کند بر همین اساس برای رادیو وحدت دو بخش اصلی با این پیش زمینه در برنامه‌سازی در نظر گرفته‌ایم.

مسعودی به تشریح نگاه این شبکه رادیویی به «وحدت» پرداخت و گفت: در این رادیو زمانی که بحث «وحدت» مطرح می شود ما به دنبال نقاط مشترک و تقویت آن هستیم و قرار نیست در برپایی وحدت هیچ گروه و مذهبی از عقاید خود دست بکشد.

وی افزود: لزوم بیان عقیده به دور از دشمنی نگاه اصلی ما در شبکه ای است که با شعار همدلی امت رسول الله آغاز به کار می کند و در این بین فرای مرزهای جغرافیایی کشورمان در عرصه بین الملل بیز به این مهم توجه می شود.

مدیر رادیو وحدت ادامه داد: برنامه های این شبکه رادیویی با توجه به اقتضائات جامعه بحث وحدت را در موضوعات مختلفی از دیدگاه اهل سنت و شیعیان بررسی می کند و موضوعاتی چون وحدت با محوریت قرآن و شخصیت رسول الله (ص) را دنبال خواهد کرد.

وی ادامه داد: اولین حوزه مورد توجه در برنامه سازی ها بحث مخاطب داخلی است که مربوط به بحث برادران اهل تسنن و تشیع داخل کشور می‌شود که بخشی از برنامه‌های رادیو وحدت به این موضوع اختصاص دارد و بخش دیگر برنامه‌سازی به بحث امت رسول الله صلی الله علیه و اله با تکیه بر مسلمانان خارج از ایران اختصاص یافته است که ما در این زمینه برنامه‌هایی را در ارتباط با علما و اساتید خارج از ایران خواهیم داشت.

مسعودی با اشاره به رویکرد رادیو وحدت نیز تصریح کرد: رویکرد ما وحدت بین شیعه و سنی ایران است و گسترش نگاه برادری است. ما سعی داریم از علما و بزرگانشان و همچنین نمایندگانشان در این شبکه رادیویی بهره بگیریم.

وی اضافه کرد: در این رویکردها تمام قومیت‌های اهل تسنن ایران و همینطور افراد شیعه که در حوزه تقریب فعالیت می‌کنند مد نظر هستند.

مدیر رادیو وحدت با اشاره به نگاه رهبر انقلاب که اتحاد شیعه و سنی یک مساله تاکتیکی و مصلحتی نیست بلکه یک اصل است، اظهار کرد: این رویکرد به عنوان محور بین‌المللی هم مدنظر قرار می‌گیرد تا امت اسلامی زیر پرچم رسول اسلام (ص) قرار بگیرند.

مدیر رادیو وحدت توضیح داد: در حوزه بین الملل تلاش شده از جغرافیای مختلف امت اسلامی مهمان داشته باشیم و کارشناسان و صاحب نظرانی از امریکای جنوبی، مصر، یمن، هند و جنوب شرق آسیا و ... در برنامه های این شبکه رادیویی شرکت کرده و دیدگاه خود را در لزوم وحدت اسلامی بیان می کنند.

مسعودی درباره برنامه ویژه این شبکه رادیویی توضیح داد: «کاروان وحدت» یک برنامه ویژه این شبکه رادیویی است که به صورت محیطی و میدانی برگزار می‌شود که در باتوجه به ابلاغیه های ستاد کرونا درصورت امکان این برنامه از آغاز هفته وحدت به صورت زنده در ۶ تا ۷ استان سنی نشین ایران از جمله کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، گلستان و…. اجرا می شود که در این برنامه با افراد مختلف، مسئولان و….گفتگو می شود.

وی با اشاره به استفاده از رادیو نما و بخش‌های تصویری، خاطرنشان کرد: دو محور را در نظر گرفتیم؛ یکی بحث اتحاد بین شیعه و سنی در داخل ایران و یکی هم نگاهمان به بحث اتحاد در حوزه بین‌الملل و امت اسلامی است. در کنار برنامه‌های زنده و تأمینی، در برنامه‌های شبانگاهی به صورت تصویری در ایران‌صدا هم حضور خواهیم داشت.

مدیر رادیو وحدت با اشاره به اینکه این رادیو در زمان خود ۲۴ ساعته برنامه دارد، بیان کرد: بخشی از برنامه‌های این شبکه رادیویی برنامه‌های تامینی و تولیدی است که با نگاه به حوزه وحدت روی آنتن می رود.

گفتنی است؛ افتتاحیه رادیو وحدت دوشنبه ۲۸ مهرماه باحضور صاحب نظران حوزه تقریب مذاهب و مدیران رسانه ملی برگزار میشود

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها