در پی درخواست مکرر مخاطبان

مستند "غیررسمی" امشب پخش می‌شود

وحدت برای اولین بار صاحب موجِ رادیویی شد که از ابتدای ماه ربیع‌الاول تا پایان هفته وحدت (13 آبان- 17 ربیع‌الاول) روی آنتن خواهد بود.
کد خبر: ۱۲۸۰۵۹۳

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی رسانه ملی،با پایان رادیو اربعین برای اولین بار قرار است رادیو وحدت در معاونت صدا شکل بگیرد که از ابتدای ماه ربیع‌الاول روی آنتن می‌رود.

مهدی مسعودی که درزمان حضور حمید شاه آبادی در معاونت صدا به عنوان مدیر رادیو وحدت منصوب شده است درباره این رادیو و ضرورت راه‌اندازی آنتوضیح داد: با توجه به اتفاقات اخیری که در جهان رخ داد همچون توهین به پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) و بازنشر دوباره کاریکاتورهای شارلی ابدو از یک سو و همچنین نگاه تفرقه‌آمیزی که در برخی کشورها نسبت به امت اسلام در حال توسعه یافتن است این ضرورت احساس شد که رادیو وحدت هم در کنار شبکه‌های مناسبتی راه‌اندازی شود.

بیشتر بخوانید:
پیامک تبریک هفته وحدت

وی گفت: رادیو 24 ساعته و برنامه‌محور خواهد بود. یعنی هم ویژه‌های زنده و تأمینی درنظر گرفته شده است و هم برنامه‌های شبانگاهی‌اش تصویری خواهند بود.

مسعودی درباره ساختار و اهداف این رادیوی مناسبتی، تأکید کرد: تلاش ما برای وحدت و همدلی امت اسلامی در ایران و مبارزه با تلاش‌های استکبار جهانی برای ایجاد تفرقه میان مسلمانان است. با همراهی و تعامل با کارشناسان خبره در این حوزه برنامه‌های ویژه زنده، تأمینی و حتی تصویری تدارک دیده‌ایم.

وی اضافه کرد: امت اسلامی باید انسجام را مد نظر قرار دهد و همه اینها ضرورتی را ایجاد کرد که معاون صدا برای اولین بار رادیویی را به عنوان وحدت راه اندازی کند.

مسعودی با اشاره به محوریت این شبکه رادیویی نیز گفت: نگاه ما در این رادیو محوریت رسول الله است و اینکه همه امت اسلامی در هر فرقه‌ای زیر مجموعه این تفکر قرار بگیرند. اگر این انسجام باشد آن‌ها که تفکر اسلام ستیزی دارند جلویشان گرفته خواهد شد و تفرقه از بین می‌رود.

مدیر رادیو وحدت اضافه کرد: تفکر استعماری دشمنان است که نسبت به مسلمانان طمع دارد و با تفرقه اندازی سعی دارد بر آنها مسلط شود. کشورهای بزرگی در خاورمیانه هستند که منافع بزرگی برای استعمارگران دارند؛ از ایران تا افغانستان و پاکستان و حتی کشورهای دیگری که استعمارگران سعی دارند با تفرقه بر ما مسلط شوند.

وی با اشاره به استفاده از رادیو نما و بخش‌های تصویری، خاطرنشان کرد: دو محور را در نظر گرفتیم؛ یکی بحث اتحاد بین شیعه و سنی در داخل ایران و یکی هم نگاهمان به بحث اتحاد در حوزه بین‌الملل و امت اسلامی است. در کنار برنامه‌های زنده و تأمینی، در برنامه‌های شبانگاهی به صورت تصویری در ایران‌صدا هم حضور خواهیم داشت.

مسعودی با اشاره به رویکرد رادیو وحدت نیز تصریح کرد: رویکرد ما وحدت بین شیعه و سنی ایران است و گسترش نگاه برادری است. ما سعی داریم از علما و بزرگانشان و همچنین نمایندگانشان در این شبکه رادیویی بهره بگیریم.

وی اضافه کرد: در این رویکردها تمام قومیت‌های اهل تسنن ایران و همینطور افراد شیعه که در حوزه تقریب فعالیت می‌کنند مد نظر هستند.

مدیر رادیو وحدت با اشاره به نگاه رهبر انقلاب که اتحاد شیعه و سنی یک مساله تاکتیکی و مصلحتی نیست بلکه یک اصل است، اظهار کرد: این رویکرد به عنوان محور بین‌المللی هم مدنظر قرار می‌گیرد تا امت اسلامی زیر پرچم رسول اسلام (ص) قرار بگیرند.

رادیو وحدت که قرار است جایگزین رادیو اربعین شود، از 27 مهر تا 13 آبان‌ماه برنامه‌هایش را روی آنتن می‌فرستد. این نخستین بار است که شبکه رادیویی مستقل به مناسبت هفته وحدت در معاونت صدا راه‌اندازی می‌شود.

شنوندگان رادیو می‌توانند برنامه این شبکه رادیویی را روی موج 95.5 دنبال کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها