در اختیار داشتن یک نشان و علامت تجاری مناسب با کسب و کار شما بدون شک بر موفقیت و کسب سود شرکت یا فعالیتتان اثر دارد. ثبت برند یا علامت تجاری این امکان را به شما می دهد که در دنیای پر رقابت تجارت دیده شوید و به راحتی مشتریان زیادی را به سمت خود جذب کنید.
کد خبر: ۱۲۸۰۴۰۳
برای ثبت نشان تجاری باید چند ترفند کلیدی و کاربردی را بدانید که بدون اتلاف وقت و هزینه، به بهترین شکل ممکن مناسب ترین نام و لوگوی تجاری را برای خود انتخاب کنید و آن را به ثبت برسانید.
 
پیشنهاد می دهیم برای آنکه مسیر پیش رو را بدون برخورد با مانعی طی کنید حتما از مشاوران با تجربه موسسه ثبت فردا راهنمایی بگیرید.
 
بزرگان ثبت برند چه ترفندهایی را می دانند؟!

ثبت نشان تجاری لاتین

 
شاید شما جز کسانی باشید که به حروف یا کلمات لاتین علاقه مند هستند و قصد دارید از حروف لاتین در علامت تجاری خود استفاده کنید؛ اما مگر ثبت برند لاتین ممکن است؟
 
شما قادر به انتخاب علامت تجاری لاتین یا فارسی هستید. برندتان باید منحصر به فرد، یکتا و خاص باشد که با شنیدن یا دیدن آن به راحتی در ذهن مشتریان ماندگار شود.
 
اگر قصد ثبت برند لاتین را دارید، حتما باید کارت بازرگانی تهیه کنید در حالی که ثبت برند فارسی نیازی به این کارت ندارد و به راحتی در اداره ثبت علائم تجاری، قادر به طی کردن مراحل ثبت برند هستید. بنابراین برای ثبت علامت تجاری لاتین خود  به این مسئله توجه ویژه ای داشته باشید.
 
توصیه می کنیم از سایت ثبت فردا بازدید کنید که از مراحل و مدارک دریافت کارت بازرگانی اطلاع پیدا کنید. همچنین قادر به ایجاد ارتباط با متخصصان این موسسه هستید. تنها کافی است با شماره های موجود در
سایت تماس بگیرید.
 

استعلام برند انتخابی را فراموش نکنید!

 
اگر مایل هستید مانند برزگان ثبت برند به راحتی فرآیند ثبت نشان تجاری را بدون دردسر انجام دهید، حتما قبل از آنکه نشان تجاری خود را ثبت کنید، استعلام بگیرید. اما این استعلام برای چیست؟
 
در این مرحله باید استعلام بگیرید که آیا نشان انتخابی شما تکراری است یا خیر؟ اگر تکراری بوده یعنی دارای
سابقه ثبت است، درخواست شما رد می شود و قادر به ثبت علامت تجاری خود نیستید. برند انتخابی نباید توسط هیچ شخصی اعم از حقیقی یا حقوقی به ثبت رسیده باشد.
 
امروزه با توجه به تنوع در بازار و رقابت هایی که وجود دارد احتمالا افراد زیادی به دنبال ثبت نشان کسب و کار خود هستند. با ثبت برند بازاریابی محصولات آن ها آسان تر می شود و به راحتی قادر به کسب شهرت در تمام دنیا هستند.
 
اگر نمی دانید مراحل استعلام ثبت نشان تجاری چگونه است، حتما از مشاوره رایگان موسسه ثبت فردا راهنمایی بگیرید.
 

علائم ممنوعه نشان تجاری

 
برخی از علائم در قوانین هر کشور اجازه ثبت ندارد و استفاده از آن ها ممنوع است. این علائم ممکن است شامل نشان های متضاد با فرهنگ و اصالت کشور باشد؛ شئونات و عفت عمومی را زیر سوال ببرد و با قوانین و انضباط اجتماعی مخالف باشد.
 
علائم دولتی و رسمی مانند پرچم ها، علامت هلال احمر، ارتش، سپاه، علائم نیروهای مسلح، علائم معروف مانند وزارت خانه ها و غیره اجازه ثبت ندارند.
 
برخی از علائم و نشان های تجاری نیز از جانب دولت ممنوع اعلام شده است؛ زیرا  امکان دارد از اسامی عمومی تشکیل شده باشد.
 
بزرگان ثبت برند چه ترفندهایی را می دانند؟!

مدت اعتبار ثبت نشان تجاری

 
هرچیزی تاریخ انقضایی دارد و ممکن است پس از مدتی از بین برود و دیگر قابل استفاده نباشد. برند و نشان تجاری نیز همین گونه است. هر برندی که ثبت می کنید به مدت 10 سال پس از تسلیم اظهارنامه به اداره ثبت علائم تجاری اعتبار دارد که باید قبل از به اتمام رسیدن این دوره، اقدام به تمدید آن کنید.
 
توجه داشته باشید اگر 6 ماه از اعتبار برندتان بگذرد و اقدامی برای تمدید آن انجام ندید، باید دوباره درخواست ثبت برند را تکرار کنید.
 
زمانی که برند خود را ثبت کرده اید باید در مدت زیر سه سال شروع به استفاده از آن کنید. اگر در این مدت از آن استفاده ای نکنید حال چه داخل کشور یا خارج از کشور، هر شخص ذی نفعی مانند اشخاص حقیقی، حقوقی یا نماینده قانونی توانایی این را دارد که درخواست ابطال نشان تجاری شما را بدهد. پس از آن هر شخصی قادر به استفاده از برندتان می شود.
 
جالب است بدانید قادر به انتقال برند نیز هستید. اگر مالک نشان تجاری فوت کند، با در دست داشتن گواهی ثبت برند، قادر به انتقال آن به شخص دیگری هستید. که این یک راه کسب درآمد در دنیا محسوب می شود.
 

سخن آخر

 
امروزه ثبت علائم تجاری یکی از پرکاربرد ترین اتفاقات دنیای روز است. با این کار به راحتی در دنیا مشهور می شوید و مشتریان زیادی را به سمت کسب و کار خود جذب می کنید.
 
ثبت برند کار سختی نیست، تنها باید از جزئیات آن یا به اصطلاح ترفندهای ثبت نشان تجاری اطلاع داشته باشید که فرآیند آن را بدون دردسر طی کنید. حتما استعلام بگیرید و در انتخاب نشان تجاری خود از کلمات ممنوعه استفاده نکنید.
 
پیشنهاد می دهیم اگر در این کار آماتور هستید یا اولین تجربه شماست، از سایت ثبت فردا بازدید کنید؛ زیرا این سایت اطلاعات جامعی از ثبت علائم تجاری در اختیارتان قرار می دهد. در ضمن قادر به دریافت مشاوره های رایگان نیز هستید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها