از شنبه همین هفته زدن ماسک از درب منازل اجباری شد و بعد از آن نیز ستاد ملی مقابله با کرونا برای آن دسته از افرادی که این محدودیت‌ها را رعایت نمی‌کنند، جریمه‌های مختلفی در نظر گرفت.
کد خبر: ۱۲۸۰۰۷۶

به گزارش جام جم آنلاین ،جریمه‌هایی که به گفته معاون بهداشت وزارت بهداشت" شک نکنید افرادی که ماسک نمی زنند حتما جریمه می شود، به خاطر اینکه اگر جریمه نباشد، عده ای رعایت نمی کنند، پلیس و ناظران بهداشتی برای اعمال قانون برای افراد متخلف اقدام می کنند." جریمه‌هایی که رییس پلیس تهران بزرگ هم از تصمیماتی برای چگونگی نحوه ساز و کار آن‌ها خبر داد و گفت: در حال دنبال کردن سازوکار این طرح هستیم و ان‌شاءالله جزئیات آن را اعلام خواهیم کرد.
دکتر ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت در گفت و گو با جام جم آنلاین درخصوص بازدارندگی جریمه‌های اعلام شده برای اعمال محدودیت‌های کرونایی گفت: در حقیقت این جریمه‌ها با هدف نشان دادن اهمیت موضوع شیوع کرونا و افزایش آگاهی مردم است. باید این نکته را شدیدا مدنظر داشت که پیشگیری در این دوره زمانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و ما با تصمیم برای اعمال محدودیت و به ویژه جریمه به دنبال جلوگیری هستیم.


وی در همین خصوص افزود: تمام هدف ما از مطرح شدن جریمه، درخواست از مردم برای همکاری بیشتر و عامل اصلی بازدارنده برای برخی از مردم است که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند. تجربه در این موضوع در سطح بین‌المللی هم نشان داده که هم اعلام و هم اعمال جریمه برای کمک به وضعیت موجود کمک کننده است.


نظام سلامت پیش از شیوع کرونا هم متحمل بار سنگینی بود


معاون کل وزارت بهداشت با توجه به وضعیت کنونی بیمارستان‌های کشور و تکمیل ظرفیت تخت‌های مختص بیماران کرونایی هم بیان کرد: علی رغم اجرای طرح تحول سلامت و افزایش ظرفیت بیمارستان‌های کشور، هنوز از ظرفیت لازم که پاسخگوی نیاز مردم باشد، برخوردار نیستیم و به تعداد مورد نیاز نرسیده‌ایم. نسبت به کشورهای دیگر هنوز تا رسیدن به ظرفیت ایده آل فاصله داریم. تا قبل از شیوع ویروس کرونا به خودی خود نظام سلامت با مشکلات فراوانی مواجه بود و پس از شیوع ویروس کرونا و بار سنگین متحمل شده به نظام سلامت که کادر درمان در بدنه اصلی آن هستند، مشکلات بیشتری در راه داریم که متاسفانه با شرایط فعلی و ورود موج سوم ویروس، پیش بینی می‌کنیم این مشکلات افزایش پیدا کنند.


وی در پایان با اشاره به آمار بالای ویروس کرونا در چند روز اخیر به دلیل عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سمت برخی گروه‌های جامعه و حرکت جامعه به سمت عادی سازی خاطرنشان کرد: با افزایش آمار فوتی ها قطعا تصمیمات ویژه‌ای در ستاد ملی مقابله با کرونا اتخاذ خواهد شد و احتمالا محدودیت‌ها به مراتب تغییر خواهند کرد که به زودی تصمیم ‌گیری درخصوص آن‌ها انجام خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها