اعتیاد به تلفن هوشمند یکی از مدرن‌ترین انواع اعتیاد که خوشبختانه قابل درمان به نظر می‌رسد. شاید برای کنارگذاشتن تدریجی تلفن هوشمندتان باید در ابتدا میزان استفاده از آن را بدانید.
کد خبر: ۱۲۸۰۰۷۳

به گزارش جام جم آنلاین، مدت زیادی نیست که تلفن‌های هوشمند به بازار عرضه شده‌اند اما در همین مدت کوتاه تاثیری باورنکردنی رو زندگی مردم دنیا داشته‌اند. بسیاری از افرادی که تا چند سال پیش حتی نیازی به تلفن‌های همراه هم نداشتند حالا بدون تلفن‌های هوشمند از خانه خود خارج نمی‌شوند.

مرور اخبار، حفظ ارتباط با دوستان و همکاران، انجام بسیار ساده‌تر کارها و استفاده از محتواهای صوتی و تصویری از دلایل اصلی استفاده کاربران از تلفن‌های هوشمند است. اما این دلایل به ظاهر ساده وقت زیادی از کاربران تلفن‌های هوشمند می‌گیرد. به همین دلیل بسیاری از صاحبان تلفن‌های هوشمند به این محصولات کوچک اما تاثیرگذار وابسته شده‌اند.

در چنین شرایطی، یک سوال اساسی برای کاربرانی که به تلفن‌های هوشمندشان اعتیاد دارند، شکل گرفته است؛ چه‌قدر از تلفن هوشمند خود استفاده می‌کنیم؟ برای پیداکردن پاسخ این سوال راه‌های بسیاری وجود دارد. در ادامه روش‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم تا مدت زمان استفاده از تلفن هوشمندتان را متوجه شوید.

 

مدت زمان استفاده از تلفن هوشمند اندرویدی
شاید بهترین راه برای فهمیدن مدت زمان استفاده از تلفن هوشمند مبتنی بر سیستم عامل اندروید، بخش Power Usage در تنظیمات باشد. برای دسترسی به این بخش ابتدا تنظیمات یا همان Setting را گشوده و سپس وارد بخش باطری یا همان Battery‌ شوید. حالا منوی سه نقطه را لمس کنید و وارد Battery usage شوید. دوباره منوی سه نقطه را بزنید و Show full device usage را انتخاب کنید. حالا می‌توانید به راحتی نمودار استفاده از باتری موبایل را بررسی کنید. اما این نمودار جزییات بسیار دقیقی ندارد و تنها میزان زمان استفاده از تلفن هوشمند شما از آخرین باری که آن را شارژ کردید، نمایش می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مدت زمان استفاده از تلفن هوشمند اندرویدی‌تان، بهتر است برنامه‌هایی که در ادامه معرفی می‌شوند را نصب کنید.
 
 

اپلیکیشن Usage Time
اعتیاد به گوشی را با این روش متوجه شوید
این اپلیکیشن احتمالا یکی از بهترین نرم‌افزارهایی باشد که می‌توانید با کمک آن اطلاعات جالبی از زمان استفاده از تلفن هوشمند خود به دست آورید. اپلیکیشن کاربردی Usage Time بدون یاری‌گرفتن از اطلاعات بی‌فایده و بی‌ربط تلاش می‌کند تا جزییات جالبی از کارکرد تلفن هوشمند شما ارائه می‌دهد. با کمک این نرم‌افزار می‌توانید مصرف باطری تلفن هوشمندتان را به تفکیک روز بررسی کنید و حتی اپلیکیشن‌هایی که زمان بیشتری در آن‌ها گذرانده‌اید را همراه با میزان مصرف باطری آن‌ها بررسی کنید.
 
 
 
اپلیکیشن StayFree
 
با کمک این اپلیکیشن نه تنها می‌توانید جزییات لازم از میزان استفاده از تلفن هوشمندتان را بررسی کنید بلکه می‌توانید با کمک امکانات جالبی که دارد، مدت زمان استفاده از تلفن هوشمند خود را کم‌تر و کم‌تر کنید. این نرم‌افزار به شما اجازه می‌دهد تا زمان مشخصی برای استفاده از هر برنامه تعیین کنید. اگر زمان بیشتری را در یک اپلیکیشن مشخص بگذرانید، نرم‌افزار StarFree به شما اطلاع می‌دهد که احتمالا در حال هدر دادن وقت خود هستید.
 
 

اپلیکیشن App Usage
 
اعتیاد به گوشی را با این روش متوجه شوید
با کمک اپلیکیشن App Usage احتمالا همه آن‌چه درباره مصرف باطری و اپلیکیشن‌هایتان نیاز دارید، در دسترس قرار دارد. جزییات جذاب و حیاتی این نرم‌افزار احتمالا برای هر کاربری جذاب و خیره‌کننده به نظر می‌رسد. از میزان مصرف باطری هر اپلیکیشن تا میزان استفاده کاربر از یک اپلیکیشن؛ همه چیز در برنامه App Usage در بالاترین سطح خود قرار دارد.
 
 

مدت زمان استفاده از آیفون
 
اعتیاد به گوشی را با این روش متوجه شوید
تنظیمات تلفن‌های هوشمند مبتنی بر سیستم آی‌اواس یا همان آیفون‌ها اندکی متفاوت است. در ابتدا وارد تنطیمات یا Setting‌ شوید وبه بخش Screen Time مراجعه کنید. در این صفحه می‌توانید اطلاعات اصلی زمان استفاده از تلفن هوشمند خود را بررسی کنید. برای دسترسی‌های بیشتر، گزینه See All Activity را لمس کنید تا جزییات بیشتری را ببینید. در این بخش می‌توانید برای اپلیکیشن‌هایی که وقت زیادی از شما می‌گیرند، محدودیت زمانی هم ایجاد کنید. در این بخش جزییات بیشتری هم وجود دارد که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنید.
گزینه Downtime: تنها تماس‌های تلفنی و اپلیکیشن‌هایی که شما اجازه فعالیت آن‌ها را می‌دهید در دسترس هستند.
گزینه Communication Limits: تلفن هوشمند آیفون متعلق به فرزند شما است؟ با کمک این گزینه می‌توانید افرادی که فرزندتان با آن‌ها در تعامل بوده را بشناسید و برای آن‌ها محدودیت‌هایی که لازم می‌دانید را ایجاد کنید.

منبع:ایرنا
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها