اینتل در سکوت خبری پردازنده Core i3-10100F را در سایت خود قرار داد که رقیب مستقیم پردازنده AMD Ryzen 3 3300X محسوب می‌شود.
کد خبر: ۱۲۷۹۹۶۵

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیجیاتو،اینتل Core i3-10100F تبدیل به جدیدترین پردازنده گیمینگ اقتصادی این کمپانی خواهد شد. این تراشه کامت لیک ۱۴ نانومتری از ۴ هسته به همراه ۸ رشته با فرکانس پایه ۳.۶ گیگاهرتز و فرکانس بوست ۴.۳ گیگاهرتز بهره می‌برد. با توجه به وجود ۴ هسته و همچنین توان طراحی حرارتی ۶۵ وات، کاربران نیازی به سیستم خنک‌کننده چندان قدرتمندی ندارند که خبر خوبی برای افراد با بودجه کم محسوب می‌شود.

همانطور که می‌توان از حرف F در آخر نام این محصول حدس زد، پردازنده Core i3-10100F فاقد واحد گرافیکی مجتمع است. با وجود چنین موضوعی، این تراشه همچنان می‌تواند در بازار عملکرد خوبی از خود نشان دهد چرا که اکثر خریداران پردازنده‌های گیمینگ اقتصادی از کارت گرافیک مجزا استفاده می‌کنند.

طبق اعلام اینتل، این پردازنده با قیمتی در محدوده قیمتی ۷۹ تا ۹۷ دلار به فروش می‌رسد، با این حال این کمپانی تاریخ ورود این محصول جدید به بازار را اعلام نکرده است.

پردازنده Core i3-10100F

پردازنده Core i3-10100F اینتل به صورت مستقیم پردازنده Ryzen 3 3300X شرکت AMD را هدف قرار داده. این محصول AMD با معماری Zen 2 و لیتوگرافی ۷ نانومتری به تولید رسیده که همانند رقیب خود از ۴ هسته و ۸ رشته بهره می‌برد و توان طراحی حرارتی برابر ۶۵ وات دارد.

نماینده AMD مانند جدیدترین پردازنده اینتل فاقد گرافیک مجتمع است، اما فرکانس پایه آن برابر ۳.۸ گیگاهرتز بوده و در حالی که Core i3-10100F از ۶ مگابایت حافظه کش L3 بهره می‌برد، Ryzen 3 3300X دارای ۱۶ مگابایت حافظه کش L3 است. در حالی که AMD برای محصول خود خنک‌کننده «Wraith Stealth» را درنظر گرفته، احتمالا پردازنده اینتل از هیت‌سینک بدون نام بهره می‌برد.

پردازنده Ryzen 3 3300X تنها تا چند روز پس از عرضه اولیه در دسترس مشتریان قرار داشت و چندین ماه می‌شود که تقریبا در هیچ فروشگاهی موجود نیست. باید منتظر بمانیم و ببینیم پردازنده جدید اینتل در زمینه گیمینگ عملکرد بهتری نسبت به نماینده AMD دارد یا خیر.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها