رییس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری و عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا به جام جم آنلاین خبر داد:

فقط کسانی که تست پی سی آر مثبت باشند در آمار فوتی های کرونا شمارش می شوند

رییس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری گفت:مردم تعطیلات پیش رو سفر نروند و باعث جابجایی ویروس کرونا نشوند.
کد خبر: ۱۲۷۹۸۴۹

 به گزارش جام جم آنلاین، خبرها حاکی از آن است که قابلیت تست روزانه کرونا در چند روز اخیر افزایش یافته است و این قابلیت به کادر درمان و مقامات وزارت بهداشت امکان و فرصت برنامه‌ریزی بیشتری برای نحوه تصمیم گیری چگونگی مواجه با این ویروس را می‌دهد. در همین خصوص دکتر پیام طبرسی، رییس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری و عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در گفت و گو با خبرنگار سلامت جام جم آنلاین با تایید این خبر گفت: در چند روز اخیر خوشبختانه متوجه شدیم که روزانه امکان بیشتری برای تست کرونا وجود دارد. در حالیکه معتقدیم همه مردم ملزم به تست کرونا نیستند، اما گروهی از مردم که با بیماران کرونایی در ارتباط بوده‌اند و یا ملزم به حضور در خارج از منزل هستند می‌توانند از این فرصت به وجود آمده استفاده کنند.
دکتر طبرسی با اشاره به پیشنهادات مطرح شده در کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا برای محدودیت‌های مقابله با این ویروس نیز عنوان کرد: محدودیت‌های اعلام شده تا حدودی به کاهش آمار فوتی‌ها کمک می‌کنند. ما با محدودیت‌ها موافق هستیم و پیشنهادات دیگری مثل تعطیلی 2-3 هفته‌ای هم در کمیته مطرح می‌شود اما باید شرایط را برای اعمال و تصویب آن‌ها سنجید. در حال حاضر به نظر می‌رسد شرایط لازم برای این سری از محدودیت‌ها با توجه به اوضاع اقتصادی وجود نداشته باشد.
ظرفیت بیمارستان‌های کرونایی همچنان پُر!
وی با اشاره به آمار روزانه فوتی‌های ناشی از ویروس کرونا بیان کرد: آمار رسمی که روزانه از سوی وزارت بهداشت اعلام می‌شود، آمار مبتلایانی است که به دلیل تست پی سی آر مثبت فوت می‌کنند و بیمار کرونایی شناسایی می‌شوند اما باید این نکته را هم مد نظر داشت که بسیاری از افرادی که مبتلا به کرونا هستند و در نهایت فوت می‌کنند، تست پی سی آر آن‌ها منفی است که آن دسته افراد در آمار رسمی روزانه محسوب نمی‌شوند.
رییس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری خاطرنشان کرد: همچنان وضعیت بیمارستان‌هایی که مختص بیماران کرونایی هستند، به شکل سابق است و ظرفیت این بیمارستان‌ها و تخت‌ها اختصاص یافته به این بیماران تکمیل شده است. ما از پذیرش بیماران بیماران غیراورژانسی جز با دستور پزشک معذور هستیم.
دکتر طبرسی در پایان از مردم خواست تا تعطیلات هفته آینده به سفر نروند چرا که این سفرها باعث جابجایی ویروس می‌شود و ناخواسته نرخ سرایت را بالا می‌برد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها