یافته های جدید و نگران کننده نشان می دهد که ویروس کرونا روی برخی از سطوح تا یک ماه زنده می ماند و امکان انتقال دارد. این سطوح صفحه های گوشی، اسکناس و دستگیره های فلزی در هستند.
کد خبر: ۱۲۷۹۸۴۲

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیلی میل، تحقیقات جدیدی که در آژانس ملی علوم استرالیا انجام شده نشان می دهد که ویروس کرونا روی برخی از سطوح به مدت حدود 28 روز تا یک ماه ماندگاری دارد.

تحقیق انجام شده در مرکز آمادگی برای بیماری ها  در جیلونگ ویکتوریا  در استرالیا نشان داد که این ویروس در دمای سردتر بهتر زنده مانده است.

همچنین مشخص شد که ویروس در سطوح صاف مانند شیشه و فولاد ضد زنگ در مقایسه با سطوحی مانند پنبه بیشتر زنده مانده است.

همچنین مطالعات اخیر نشان داده است که ویروس قادر است بیش از سه ساعت در ذرات معلق در هوا باقی بماند.

در طی یک ماه ، ویروس مورد تجزیه و تحلیل و جداسازی مجدد قرار گرفت تا میزان بقای آن مشخص شود.  آزمایشات بیشتر در دمای 30 و 40 درجه سانتیگراد انجام شد که با افزایش دما زمان بقا کاهش می یابد. این مطالعه همچنین در تاریکی برای از بین بردن اثر نور ماورا بنفش انجام شد زیرا تحقیقات نشان داده است که نور مستقیم خورشید می تواند به سرعت ویروس را غیرفعال کند.

این یافته ها نشان می دهد که ویروس کرونا می تواند برای مدت زمان قابل توجهی طولانی تر از آنچه در نظر گرفته می شود ، عفونی باقی بماند.

نتایج منتشر شده در مجله ویروس شناسی می تواند برای بهبود روش های کاهش خطر برای جلوگیری از شیوع بیماری مورد استفاده قرار گیرد.

دکتر دبی ایگلز ، معاون مرکز آمادگی برای بیماری های استرالیا روی آزمایش واکسن احتمالی ویروس کار کرده است.

وی گفت: در دمای 20 درجه سانتیگراد ، یعنی حدود دمای اتاق ، متوجه شدیم که ویروس بسیار قوی است و به مدت 28 روز روی سطوح صاف مانند شیشه موجود در صفحه های تلفن همراه و اسکناس های پلاستیکی زنده مانده است. آزمایش های مشابه برای آنفلوآنزای A نشان داده است که این ویروس به مدت 17 روز بر روی سطوح زنده مانده است. اکنون مشخص است که مقاومت ویروس کرونا از آنفلوآنزا بیشتراست.

دکتر ایگلز اضافه کرد: ایجاد مدت زمان زنده ماندن این ویروس بر روی سطوح برای توسعه استراتژی های کاهش خطر در مناطق با تماس زیاد حیاتی است.

این افشاگری در حالی صورت می گیرد که چندین شرکت برای جلوگیری از شیوع ویروس گزینه های پرداخت بدون پول را معرفی کرده اند.

 

 

 

 

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
نامی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
۰
۰
هیچی دیگه
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها