شیوع آلرژی در فصل پاییز کمی زیاد است

نشانه‌های آلرژی پاییزی

فصل پاییز با همه زیبایی‌هایش، برای مبتلایان به آلرژی‌های فصلی، زمانی دشوار و خسته کننده است. ابتلا به آبریزش بینی، سرفه، عطسه و ... از علائمی هستند که این افراد تجربه می‌کنند
کد خبر: ۱۲۷۹۷۸۸
نشانه‌های آلرژی پاییزی

نشانه‌های آلرژی پاییزی




فصل پاییز با همه زیبایی‌هایش، برای مبتلایان به آلرژی‌های فصلی، زمانی دشوار و خسته کننده است. ابتلا به آبریزش بینی، سرفه، عطسه و ... از علائمی هستند که این افراد تجربه می‌کنند.



به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایمنا، با فرا رسیدن فصل پاییز، حساسیت‌های پاییزی نیز آغاز می‌شود. این آلرژی‌ها واکنش سیستم ایمنی بدن نسبت به برخی مواد بی‌ضرر مانند گرده گیاهان است. همچنین در برخی افراد حساسیت نسبت به مصرف میوه‌ها و سبزیجات فصل ایجاد می‌شود. قارچ‌های انگلی از دیگر مواردی هستند که باعث ایجاد آلرژی در فصل پاییز می‌شوند. ممکن است تصور کنید که قارچ‌ها تنها در محیط‌های مرطوب مانند حمام وجود دارند؛ اما باید توجه داشت که تخم قارچ‌ها در محیط بیرون از منزل نیز وجود داشته و باعث حساسیت فصلی افراد می‌شود.

اگرچه شیوع آلرژی در فصل پاییز کمی زیاد است؛ اما نمی‌توان گفت پاییز بیشترین میزان حساسیت‌زایی‌ها را به خود اختصاص داده است، زیرا افراد در این فصل بیشتر به عفونت‌های ویروسی و سرماخوردگی مبتلا شده و به اشتباه تصور می کنند که این علائم، آلرژی هستند.
نشانه‌های آلرژی پاییزی کدامند؟
برخی از افراد ممکن است با شروع فصل پاییز ابتلا به مواردی مانند علائم زیر را تجربه کنند:
ایجاد حلقه‌های سیاه زیر چشم‌ها
خارش بینی و چشم‌ها
آبریزش چشم‌ها
آبریزش بینی
عطسه
سرفه
شیوه تشخیص آلرژی
برای بهبود و درمان علائم آلرژی باید ابتدا عواملی را که باعث بروز آلرژی می‌شوند شناسایی کرد. پزشک به مبتلایان حساسیت‌های فصلی کمک می‌کند تا علت آبریزش و خارش چشمها و بینی را شناسایی کرده و همچنین علائم حساسیت و پیشینه پزشکی بیماران را بررسی می‌کند. سپس با قرار دادن ماده حساسیت زا بر روی پوست بازو و انجام آزمایش پوستی، حساسیت افراد را تشخیص می‌دهد. گاهی برای تشخیص علت آلرژی، آزمایش خون نیز لازم است.
درمان آلرژی 
برای رهایی از حساسیت‌های فصلی، داروهای مختلفی مانند موارد زیر توصیه می‌شود:
اسپری بینی "استروئیدی"، می‌تواند التهابات بینی را کاهش دهد.
داروهای آنتی هیستامین نیز به توقف عطسه و خارش بینی کمک می‌کند.
داروهای ضد احتقان و گرفتگی بینی نیز به افراد کمک می‌کند تا چسبندگی و خشکی مخاط بینی آن‌ها از بین برود.
در شیوه ایمن درمانی (ایمونوتراپی) از قرص‌های خوراکی برای کاهش حساسیت فصلی افراد استفاده می‌شود.


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها