شیرینی ناپلئونی یکی از شیرینی های پرطرفدار است شما می توانید آن را به راحتی در منزل تهیه کنید

طرز تهیه شیرینی ناپلئونی

کد خبر: ۱۲۷۹۶۹۳

شیرینی ناپلئونی (به انگلیسی: Napoleon) یا میل فُی (به فرانسوی: Mille-feuille) (فراگویی فرانسه: /mil fœj/) در زبان فرانسوی به معنای هزار برگ، نوعی پای یا شیرینی سه لایه با منشأ و تاریخچه فرانسوی است.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از بیتوته ، ناپلئونی از خمیری به نام خمیر هزارلا که خاستگاه قدیمی فرانسوی دارد درست می‌شود. به‌طور سنتی در میان لایه‌های این خمیر کرم کاستارد فرانسوی قرار دارد و سطح بالایی آن با پودر قند پوشانده می‌شود. 

طرز تهیه شیرینی ناپلئونی

مواد لازم شیرینی ناپلون

خمیر هزارلا یا میل فوی آماده 1 بسته
خامه فرم گرفته یک و نیم پیمانه
خلال یا پودر بسته برای تزیین
 پودر قند برای تزیین

 

طرز تهیه شیرینی ناپلون

  1. برای تهیه ی شیرینی ناپلئونی می توانید خمیر هزار لا را داخل منزل تهیه کنید یا آن را به صورت آماده خریداری کنید.
  2. قبل از اینکه تهیه شیرینی را شروع کنید، فر را روشن کنید و  روی 180 درجه سانتگیراد تنظیم کنید. خمیر هزارلا در اغلب سوپر مارکت های بزرگ و فروشگاه های مواد غذایی قابل دسترسی است. بعد از اینکه خمیر را باز کردید بدون اینکه لایه کاغذی زیر خمیر را جدا کنید به همان صورت آن ها را روی سینی فر باز کنید. بعد به وسیله چاقو آن را به تکه هایی با ابعاد مساوی به سلیقه ی خودتان تقسیم کنید.
  3. اکنون سینی را داخل فر قرار بدهید و 15-20 دقیقه که بستگی به نوع فر شما دارد، زمان بدهید تا خمیرها بپزند و حجم آن ها 2 تا 3 برابر شود.
  4. پس از اینکه خمیر حسابی حجم گرفت، سینی را از فر خارج کنید و اجازه بدهید تا کاملاً خنک  شوند. همانطور که می دانید، نان های مابین این شیرینی بسیار ترد و شکننده هستند و به همین دلیل باعث می شود میل کردن این شیرینی کمی سخت شود. ما برای لایه های میانی این شیرینی به مقداری پودر نان هزارلا نیاز داریم پس، از قسمت هایی که کوچکتر و یا نامتقارن هستند استفاده کنید.  اگر خمیر شما زیاد پف کرده است و کار کردن با آن سخت است با چاقو به آرامی روی آن ضربه بزنید تا هم پف آن بخوابد هم از خرده های نان آن برای لایه های شیرینی استفاده کنید. خرده های نان را به وسیله ی دست پودر کنید.
  5. اکنون خامه ی فرم گرفته را که از قبل آماده کرده اید و یا آماده خریداری کرده اید را داخل قیف بریزید. اگر قیف نداشتید موردی ندارد می توانید به راحتی این کار را ادامه بدهید.
  6. یک تکه از نان ها را روی صفحه ای صاف قرار بدهید و با کمک قیف بدون ماسوره یا حتی به وسیله ی یک چاقو مقداری از خامه را بردارید و یک لایه را کاملاً به خامه آغشته کنید. سپس کمی از پودر نان هزارلا را روی لایه خامه ای بپاشید.
  7. و بعد یک لایه دیگر از نان را روی لایه زیرین قرار بدهید و با فشار کم دست، آن را روی جای خودش ثابت نگه دارید و مجدداً مرحله قبل را تکرار کنید.
  8. می توانید دوباره برای لایه ی سوم هم این مراحل را انجام بدهید. هرچه تعداد لایه ها بیشتر باشد خوردن آن سخت تر می شود. این کاملا سلیقه ای است سپس روی لایه ی آخر مقداری خامه بزنید و روی آن نان های خرد شده بریزید و مقداری پودر قند روی آن الک کنید و با پودر پسته و خلال پسته آن تزیین کنید.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک هل و گلاب

                     طرز تهیه پیراشکی بازاری کرم دار یا شکلاتی بدون فر در 7 گام

                     طرز تهیه پیراشکی گوشت

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها