سعودی‌ها در جدیدترین اقدام در شکایت علیه پرسپولیس در کمیته استیناف، دست به کار شدند تا تصمیم گیرنده این پرونده جهانگیر بیگلری رئیس ایرانی این کمیته نباشد.
کد خبر: ۱۲۷۹۶۴۶

به گزارش جام جم آنلاین ، آی اسپورت نوشت: سعودی‌ها در جدیدترین اقدام در شکایت علیه پرسپولیس در کمیته استیناف، دست به کار شدند تا تصمیم گیرنده این پرونده جهانگیر بیگلری رئیس ایرانی این کمیته نباشد.

عیسی المسمار، سردبیر ورزشی نشریه «عین الحقیقه» عربستان نوشت: رئیس کمیته استیناف کنفدراسیون آسیا ایرانی است. به همین خاطر النصر باید دست به کار شود تا این شخص تغییر کند (تصمیم گیرنده پرونده شکایت النصر علیه پرسپولیس نباشد).

کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا جمعه گذشته رای خود در زمینه شکایت النصر علیه پرسپولیس صادر کرد و بنا به بند 59 قوانین فیفا، اعتراض سعودی ها را رد کرد. النصر بعد از رد درخواستش وارد عمل شد و با استخدام 4 وکیل خارجی به کمیته استیناف شکایت کرد.

اما نکته این جاست که سعودی‌ها از قوانین بی‌خبرند و به همین دلیل چنین درخواستی داشته‌اند.

طبق قوانین کنفدراسیون و حتی فیفا، اگر در مناقشه پرونده‌ای، یکی از اعضای کمیته ذی‌ربط، ملیت یکی از طرفین دعوی را داشته باشد، صرف نظر از جایگاه ایشان، او به صورت خودکار از اعلام نظر پرونده خارج می‌شود.

به عنوان مثال اگر ایران و عربستان در کمیته استیناف، انضباطی و اخلاق عضوی داشته باشند، به علت ملیت طرفین شکایت پرونده، آن عضو از حضور و اعلام نظر در پرونده خارج می‌شود.

این یعنی در پرونده شکایت النصر از پرسپولیس عضو ایرانی کمیته استیناف یعنی آقای بیگلری که البته رئیس این کمیته هم هست دخالتی در صدور رای نخواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها