طراحی خوش‌ذوق به‌تازگی تصاویری از ویندوز ۱۰ با رابط کاربری بهبودیافته روی ردیت منتشر کرده است. این تصاویر بارها دیده شده‌اند و کاربران واکنش مثبتی نشان داده‌اند.
کد خبر: ۱۲۷۹۶۱۸

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از زومیت، ویندوز ۱۰ (Microsoft Windows 10) سیستم‌عاملی پرکاربرد با رابط کاربری دوست‌داشتنی است که بیش از پنج سال از انتشار عمومی آن می‌گذرد، بااین‌حال عده‌ی زیادی از کاربران معتقد هستند که این سیستم‌عامل ازلحاظ ظاهری هنوز جای پیشرفت دارد. از زمان انتشار اولیه‌ی ویندوز ۱۰ تاکنون شاهد اعمال برخی تغییرات در آن بوده‌ایم. تغییرات جدید منوی استارت و اضافه‌شدن پس‌زمینه‌ی نیمه‌شفاف به آن یکی از اتفاقات خوبی است که طی چند وقت اخیر رخ داده است. همچنین اضافه شدن آیکون‌های زبان طراحی فلوئنت (Fluent Design) به ویندوز ۱۰ باعث شده نگاه کردن به این سیستم‌عامل لذت‌بخش‌تر باشد. بنابراین به‌نظر می‌رسد مایکروسافت در حال قدم برداشتن در مسیری درست است.

عده‌ای از کارشناسان معتقد هستند ویندوز ۱۰ به بازطراحی اساسی نیاز دارد. آن‌ها می‌‌گویند ردموندی‌ها باید رگه‌های بیشتری از زبان طراحی فلوئنت را به درون ویندوز ۱۰ تزریق کنند تا جلوه‌های تاری (Blur) بیشتری درون آن به‌چشم بخورند. بدین ترتیب سیستم‌عاملی که اکنون ظاهر مناسبی دارد می‌تواند به سیستم‌عاملی بسیار جذاب‌تر تبدیل شود. از قرار معلوم اعمال چنین تغییراتی در ویندوز ۱۰ به زمان زیادی نیاز دارد؛ بااین‌حال یک طراح به‌تازگی شخصا دست‌به‌کار شده و تصاویر مفهومی جدیدی از ویندوز ۱۰ با طراحی بهبودیافته منتشر کرده است.

تصاویر موردبحث که روی ردیت منتشر شده‌اند نشان می‌دهند که ویندوز ۱۰ با تغییرات ظاهری ممکن است چگونه به‌نظر برسد. با درنظرگرفتن واکنش کاربران به پست منتشرشده در ردیت، به‌وضوح می‌بینیم شمار افرادی که خواستار اعمال تغییرات ظاهری در ویندوز ۱۰ هستند، کم نیست. برخی از کاربران می‌گویند تغییراتی که در تصاویر این مقاله دیده می‌شوند، ویندوز ۱۰ را تا حدی شبیه به مک OS اپل می‌کنند؛ بااین‌حال این اتفاق لزوما چیز بدی نیست، زیرا سیستم‌عامل رایانه‌های اپل طراحی ظاهری جذابی دارد.

همان‌طور که در تصاویر می‌توانید ببینید، طراح موردبحث بخش‌های مختلفی از سیستم‌عامل را تغییر داده که شامل مواردی همچون فایل اکسپلورر (File Explorer) و تقویم (Calendar) می‌شوند. البته فراموش نکنید فایل اکسپلورر جدید که مبتنی‌بر زبان طراحی فلوئنت است را قبلا دیده بودیم. خودِ مایکروسافت سال گذشته نخستین تصویر نسخه‌ی جدید فایل اکسپلورر را منتشر کرده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها