تحلیلی بر نشست انتخاباتی اصلاح‌ طلبان در حسینیه جماران

اختلاف بر سر ائتلاف

سخنگوی جامعه روحانیت در گفتگو با جام جم آنلاین:

در انتخابات 1400 هر غیر ممکنی ممکن است

انتخابات سال آینده یکی از مهمترین انتخاباتی بشمار می آید که شاید تا حدود زیادی براین باور هستند اصولگرایان بیشترین نقش را خواهند ایفا کنند ولی خیلی ها براین باور که با توجه به عملکرد دولت و شخص روحانی اصلاح طلبان شانس چندانی ندارند.
کد خبر: ۱۲۷۹۴۳۵

در همین رابطه سخنگوی جامعه روحانیت براین باور است که اگر اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری سال اینده شرکت نکنند انتخابات پرشوری در انتظارمان نیست.

حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در گفتگو با جام جم آنلاین درباره وضعیت اصولگرایان در انتخابات سال اینده گفت: در این دوره جامعه روحانیت مبارز عزم جزم کرده تا به صورت فعال وارد انتخابات شود به این امید که همه احزاب و شخصیت های برجسته جریان اصولگرا با هم متحد شوند و تا به امروز این انحاد بسیار افزایش پیدا کرده است و امیدواریم تا انتخابات ادامه داشته باشد.

وی در ادامه افزود: جامعه روحانیت نمی خواهد حرف خود را بر دیگران تحمیل کند و گزینه ای برای معرفی ندارد و یا بنا ندارد چنین کند از این رو می خواهد مجموعه را به جمع برساند و چون ذی نفع نیست به خوبی می تواند این نقش را ایفا کند و همه را گرد هم جمع کند. حتی جبهه پایداری نیز از قاعده مستثنی نیست.

وی در پاسخ به این سوال مشارکت را چطور می بینید؟ گفت: طبعا مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری از سطح مشارکت در انتخابات مجلس بالاتر خواهد بود. اما باز به این نکته بستگی دارد که هر دو جریان سیاسی کشور به صورت فعال وارد میدان بشوند یا نشوند. اگر بنا باشد یک جریان وارد شود تقریبا نیمی از جمعیت را بسیج خواهد کرد و اگر هر دو جریان وارد شود کل جمعیت بسیج خواهند شد و شاهد مشارکتی حداکثری خواهیم بود. آنچه مهم است، این است که آیا جریان اصلاحات به میدان می آید یا خیر؟ اگر بیاید ما انتخابات پر شوری خواهیم داشت.

مصباحی مقدم در پاسخ به این پرسش با توجه به دو دوره دولت آقای روحانی و حمایت اصلاح طلبان از این دولت آیا در صورت حضور این طیف در انتخابات ۱۴۰۰ می توان شاهد استقبال رای دهندگان بود؟ افزود: در سال ۷۶ هیچ کسی تصور نداشت آقای خاتمی به میدان بیاید و پیروز انتخابات‌ باشد ولی این اتفاق رخ داد در سال ۹۲ نیز کمتر کسی تصور می کرد آقای روحانی پیروز میدان باشد ولی این اتفاق رخ داد از این رو هر تصور غیر ممکنی ممکن است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها